Giant Real Estate

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

lang verweer....
ik ken geen van beide maaaar

boekhouding zonder commerciele activiteiten betekend 1x per jaar een 0 kc formulier indienen bij de FU kosten/tijd 100 kc misschien
uittreksel kataster ik meende iets van 50 kc
eigenlijk hadden al deze papieren bij de koop van het huis klaar moeten liggen.

maar goed iedereen mag verdienen ,en ze waren er zelf bij.

over de verbouwing kan ik mij goed voorstellen hoe dit gaat
de nl spreekt geen cz, de aannemer geen andere taal dan cz
en degene die ertussenin zit.......
 
Voor de duidelijkheid:

We hebben niets tegen Giantrealestate zelf, zoals wij dat ook hebben aangegeven in het vorige bericht. Hoewel soms tegen een hoge kostenplaatje, maar wij waren tevreden over hun diensten van het aankooptraject. Wij willen vooral waarschuwen voor de aannemer naar welke Giantrealestate doorverwijst.

Wat de aannemer heeft gedaan is:

1. De ventilatiegaten in de woning zijn dichtgemaakt. Dit is een grove fout. De vormalige eigenaren waren geschrokken toen zij geen gaten in de muren zagen en wij begrijpen nu waarom...

2. De vloer werd gelegd op de kale grond. Dit werd pas bekendgemaakt nadat de renovatie
was afgerond en afgerekend, hij heeft geen enkele voorstel aan ons gedaan over alternatieven. Een professionele aannemer zou nooit iets doen wat later direct tot schade leidt of ten minste waarschuwt hierover.

Het is zeer goed dat de mensen van Giantrealestate hebben gekozen voor communicatie via het forum. En wij begrijpen ook dat Giantrealestate zich zoveel mogelijk wil distantieren van de problemen tussen ons en de aannemer (een derde, hoe zij dat noemen). Echter, juist naar deze aannemer wordt door Gianreaestate doorverwezen voor renovatie. De klanten van Giantrealestate moeten honderd keer nadenken voordat ze deze aannemer bij de hand nemen.
 
dat kun je giant real estate niet in de schoenen schuiven

a:leer tsjechisch zodat je de communicatie zelf kan doen(je bent lid van dit forum dus 4 jr later zal dit geen probleem meer zijn)
zoniet alle opdrachten schriftelijk.
B:elke bouwopdracht/traject wordt door de opdrachtgever afgesloten met een eindcontrole,waarna de rest betaald wordt.
c: ik krijg het gevoel dat je geen enkele bouwkundige kennis hebt,en dat de aannemer gewoon gedaan heeft wat jij vroeg.:oeps:

een makelaar is geen bouwkundige.
 

Vodnik

† In Memoriam
het verweer en vooral de reactie van de oprichter van dat andere forum gelezen?

Met name de reactie van de oprichter, een moderator dus, lijkt nergens op.
Ook al zitten er een aantal waarheden in (maar ook onzin!), zo iets plaats je niet als moderator, daarmee haal je dat forum volledig onderuit.

En even een advies aan de accountant: koop eens goede software! Dan is een SRO belasting aangifte op een namiddag gedaan, incluisef de verpichte publicatie (die rolt er namelijk automatisch uit, in pdf, kan je zo mailen naar KvK)
 
Dat is leuk. Veel Nederlanders en een enkele Belg hebben er een huis in de buurt (vaak gekocht via Giant) of wonen er zelfs permanent. Maar dat heeft Astrid jullie vast en zeker al verteld. Ga ik bij Dolni Poustevna de grens over in deze tijd (winter) dan weet ik ook altijd meteen weer dat ik in Tsjechië ben beland (mag de ventilator van de auto a.u.b. eventjes uit, ik krijg nu barstende koppijn). Ook veel nagelstudio's, nog veel meer Vietnamezen en enkele restaurantjes. En Sebnitz natuurlijk (aan de overzijde van de straat), ook mooi.
 
Bovenaan