Gezocht: websites bouwlandverkoop

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben aan het zoeken voor makelaars of websites die bouwland willen verkopen. Zelf heb ik al aardig lopen zoeken maar ik kom niet echt sites tegen, Zou iemand toevallig paar sites weten of mogelijk kunnen zoeken? Alvast bedankt
 
Dag Henk,

Wat je zou kunnen doen is gewoon in het kadaster gaan snuffelen waar landbouwgrond is en dan de eigenaar daarvan gewoon aanschrijven dat je interesse hebt.
Ik heb hier al meerdere keren een brief in de bus gehad van Tsjechische investeerders die mijn huis wilde kopen of het stuk bos dat we ook hebben.
 
Vroeger leerde ik op school dat je 'bouwland' en 'grasland' had. Met bouwland wordt daarmee aangeduid grond waarop je bijvoorbeeld tarwe gaat verbouwen.
Wordt hier echter gesproken over een stuk grond waarop je een huis kunt gaan bouwen? Dan ook goed nagaan of er op mag worden gebouwd. Lang geleden zag ik een aantrekkelijke plek (was op zoek naar grond waarop ik een pension kon gaan bouwen) waar nog steeds niets is gebouwd. Was de informatie niet juist?
Spreek je over grond waarop je een huis kunt gaan bouwen dan heeft iedere makelaar wel iets in de aanbieding. Mijn ervaring is dat je dan beter niet via sites kunt gaan zoeken. Kies voor een plek en ga daar intensief zoeken.
 
Beste Feertje gefeliciteerd , dan had Je gelukie.
Perceel met een ruine gekocht , aan bos .Dan denkt men dat mach wel. Maar eerst opschoonen van rommel en dike 50 jaar oude boomen - dus vergunning aanvraag.
En dann de nabijheit van dat bos heeft ook uitwerking op het projekt.....en of het overstoomingsgebied is.....ezv. Zo simpel is het dus niet tenzij men aleen wat geld parkeren wil. Sucess toegewenst!
 
Die buitenlander kan, net als jij en ik, gewoon in het kadaster kijken en dan ziet hij daar vanzelf wie de eigenaar is en wat de Druh pozemku is.
BTW ons perceel had bestemming Zahrada en die bestemming moesten we eerst nog laten veranderen.
Zelf ben ik meer dan 12 jr bezig geweest ,met advocaten instanties en ga zo maar door.
Ik kan een boek schrijven wanneer bouwgrond vermeldt als bouwgrond in het katastr ,toch later blijkt dat je er niet kan en mag bouwen .
Er zijn zooooveeel verborgen regels ,beperkingen ,verrassingen ,fraude.
Het beste is altijd van tevoren een advokaat die echt alles controleerd ,en op papier zet wat je daadwerkelijk op het grondstuk mag bouwen.
inclusief toegang ,nuts voorzieningen ,oude toegangs rechten (al dan niet in het katatastr) en nog over 100 dingen.
(zie mazackova :zelf allemaal meegemaakt ,zit je in de natuur komt er nog een bulk regels bij)
Maaaar als je iets wilt kopen wacht dan niet te lang , de prijzen schieten omhoog .
Ik had kort geleden iets te koop , Was meteen weg ,meerdere kijkers en dik overboden.

Met de huidige inflatie en hypotheek is het je enige investering op lange termijn die mee stijgt.
Grondstukken worden razend snel gekocht als investering , en verkocht aan de volgende voor veeel meer.
Lekker belangrijk of je erop kunt bouwen ,jeden tag steht ein dummer auf !
 
Toen wij op zoek waren, werd ons geadviseerd geen bouwkavel, maar een bestaand iets te kopen.
Het blijkt nogal lastig te zijn om een bouwvergunning te krijgen, als het je uberhaupt lukt.

Groet Luigi.
 
Hier nog een leuke ,Nu ben ik de afgelopen 2 jr bezig met een aangekocht stuk bouwland middenin het dorp.
Van het boek over problemen hier nog 2 hele kleine.
De septic aansluiting(naar het hoofd riool naar de staat) van de buren ligt op mijn grond stuk ,aansluiten op de bestaande mag niet.
Ok we maken een nieuwe ,geen probleem . Maar niet volgens de vodarna, eerst moet het probleem met de huidige septik van de buren worden opgelost anders geen vergunning.(en zoals alle oude aansluitingen vroeger ,niet alles is gedocumenteerd zoals het moet)
Brandweer , de hydrant op de weg in de grond zit niet op een bepaalde afstand tot het huis .
We zijn er bijna , je hebt tijd nodig maar dan komt alles goed.
de regels zijn tegenwoordig aardig veranderd.
Het beste is een project ontwikkelaar die een aantal grondstukken tegelijk aanbiedt.
Ergens waar al een huis stond met id nr (heel belangrijk)
bij het lokale gemeente huis kijken voor een bouw grondstuk, vooral de kleine bieden nog wel eens iets spotgoedkoop aan.
en zijn dan heel hulpvaardig bij het oplossen van de uitdagingen.
En probeer te integreren.........en geduld ,en vooral cash geld.
Als je nu nog een hypotheek nodig hebt ben je te laat ,of wat er nu gebeurt ze hebben het geld niet om het huis af te bouwen.
 
Bovenaan