Gezocht: kindvriendelijke camping (2 volw. 2 kind.)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wie kan mij helpen aan kindvriendelijke campings (we gaan met vouwwagen). 2 Volwassenen en 2 kinderen (1,5 en 12 jr.) en evt. uitstapjes?

Op 11 juli vertrekken we. Iemand ervaring met het weer rond deze tijd?

Brianne.
 
Hoi Brianne. het is vaak heel warm rond deze tijd dus water zal wel welkom zijn voor jullie. Kijk eens in de zoekmachine er is heel veel geschreven over campings.

Groet vanuit Blovice. A3.
 
Hoi Brianne,

Wij gaan ook 11 juli naar Tsjechie (twee volw,4 kind 14,12,8,4 jaar en twe van 21,19 jaar) ook met de vouwwagen.
Wij gaan naar Jan en Akkelien een camping in dolni Lanov (camping papillon) aan de Elbe en vlak bij zwemmeertje.

Je moet maar even zoeken dan vind je wel info.


succes en Groetjes Gerard en Erna
 
Kindvriendelijkheid is lastig te definiëren denk ik.
Wel eens naar campings met "alles er op en er aan" geweest en mijn kinderen verveelden zich stierlijk.
Wel eens naar een camping geweest in de middle of nowhere, puur natuur en ze waren de hele dag aan het slepen met hout, maakten er een hut van en stookten een vuurtje. Iets kindvriendelijkers is er niet volgens mij.
 
Vinden wij ook,onze ervaring is dat kinderen zich over het algemeen zeer goed vermaken met simpele basic dingen en dan vermaken ouders zich natuurlijk ook:cheers:.

Het is niet de bedoeling dat wij reclame maken Gorrit maar ik gaf alleen onze bescheiden ervaring met het mooie Tsjechie aan, wat natuurlijk meer bestaat dan alleen uit het Reuzengebergte,maar dat moeten wij ook nog gaan ontdekken.

Brianne het is natuurlijk belangrijk om te weten waar jullie heen willen,was ik vergeten om te vragen.


Groetjes Gerard en Erna
 
Een nieuwe camping is Bukovina-Buiten in het plaatsje Bukovina bij Studenec. Voor rustzoekers of mensen die graag "natuurlijk" kamperen is dit een goede stek. Even "googlen" en je hebt ze gevonden.
 
Wij zijn een aantal keer in Dolni Libka geweest, vlakbij het stadje Kraliky.
Daar is penzion Collins van een gezin, die naast hun pension een minicamping hebben in de boomgaard. Ontzettend lieve mensen, zij is engelse, hij is Tsjech en ze hebben 2 lieve dochter van 8 en 10 (als ik het goed heb). Er is een schommel, een zandbak, je kan een vuurtje maken en voor de rest is er heel veel natuur. Proberen maar!!
 
Wij hebben jaren met de kinderen gecampeerd op camping Valek in Lodenice/Chrustenice. Dat is zo'n 15 km van de meest westelijke opstapplaats voor de metro in Praag.Het voordeel voor kindern is dat er meer Nederlandse kinderen zijn, zwembad, spelletjes, aktiviteiten,riviertje(ondiep) om dammen te bouwen en dichtbij kastelen,Praag e.a. mogelijkheden voor vertier zowel binnen als buiten. De omgeving is prachtig, het is goed te bereiken via de D5, het weer is droog vergeleken met bv Reuzengebergte of Sumava
 
Bovenaan