Gezocht: hotel in Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik hoop dat ik op de goede plek zit met mijn bericht, en ik zag zo snel ook geen andere topics over dit onderwerp, vandaar een nieuw bericht gestart.
Wij zijn op zoek naar een hotel in/rondom het Reuzengebergte voor over een paar weken (datum komt niet heel precies).
"Eisen":
Gunstige locatie tov Snezka, Addrspach, Harrachov, Turnov, Livberec.
Hoeft niet luxe te zijn als we er maar kunnen slapen en ontbijten en het niet al te vervallen/uitgeleefd is
2 volwassenen en 1 kind van 6.

Wie heeft er ervaringen? We zoeken geen huisje of appartement, willen een accommodatie inclusief ontbijt, koken etc hoeft niet, we gaan op vakantie altijd uit eten.

Graag hoor ik tips, we willen onze dochter ook graag een keer het Reuzengebergte laten zien icm haar 6e keer Praag, ze is gek op de natuur dus dit gebied willen we haar niet onthouden!
 
Soms heb je rustige campings met huisjes (met douche en toilet). Zonder ontbijt weliswaar, maar dat kan je naar wens doen in het aanwezige restaurant of zelf inkopen.
Voor een kind van zes dat van de natuur houdt (bijzonder!) vaak heel leuk.
Natuurlijk doel ik niet op een jongerencamping.

Maar er zijn mensen die die streek beter kennen.
 
Op een camping zul je ons echt niet zien, en zelf ontbijt regelen hebben we al te vaak gedaan in Tsjechie;) We zoeken echt een hotel, behalve genieten van de omgeving willen we zelf niets doen...
Wij genieten ook erg van ons natuurfreakje. Onderweg naar school zoekt ze altijd fazanten, ze onderscheidt tientallen vogelsoorten (ook allerlei ganzen en eenden), ze struint graag tussen de bloemen en planten, en ze is ook nog gefascineerd door de ruimte. Van alle markten thuis dus!
 
Is ook zo. Maar Harrachov ligt wel wat excentrisch ten opzichte van alle andere plaatsen die je noemde. Succes met kiezen.
Ik denk juist Rob dat het in geval van de door haar genoemde plaatsen nog het meest centraal ligt. Liberec, Turnov aan de Westkant en de Snezka en Addrspach aan de Oostelijke kant. De afstand Addrspach/Liberec is trouwens best een groot gebied Rianne, beiden plaatsen liggen sowieso al buiten het Reuzengebergte, enige reistijd ben je zeker kwijt als je de genoemde plaatsen wil bezoeken.
 
weet ik, we zijn er in 2005 ook al geweest, toen zaten we in Dolni Sytova. Turnov (edelstenenmuseum voor dochter, ook een passie van haar) zouden we dan op de heenweg vanuit Praag doen (waar we eerst 6 nachten heen gaan), dat scheelt alweer. Harrachov kunnen we dan lopend af:ja:, dus dan blijven Liberec (aquapark Babylon) en Addrspach (en daarna dineren in Trutnov) over als verre afstanden, dat is wel te doen! De Snezka is ook prima te berijden vanaf Harrachov. We hebben ze inmiddels gemaild of er nog een kamer vrij is:top:
 
Bovenaan