Geld wisselen & openingstijden rond kerst ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan twee weken naar Stupna in de buurt van Vrchlabi. We hoorden dat het beter is geld te wisselen inTsjechië zelf en niet vooraf in Nederland. Weet iemand waarom? We komen aan op zaterdag eerste kerstdag. Is het grenswisselkantoor dan open? Kunnen we ski-materialen huren op zondag tweede kertdag? Zijn er forumleden die wat kunnen vertellen over Stupna en de wintersportmogelijkheden?
 
Over geld wisselen hoef je niet in te zitten, je kan gewoon bij bijna iedere geldautomaat geld uit de muur halen in Tsjechie, bij veel winkels kan je ook geweoon pinnen als je een pasje van je bank hebt waar Meastro op staat. En vrijwel overal worden Creditcards geaccepteerd. Electronish betalen is in ieder geval goedkoper dan wisselen aan een wisselkantoor. Bij mij wordt er geloof ik 1 euro extra in rekening gebracht voor elke transactie die ik doe. Dus als je geld uit de muur haalt is het goedkoper om wat grotere bedragen te pinnen.

Greetz Henk
 
Wat betreft het geld sluit ik mij volledig aan bij Henk.
Ski-materialen huren kan gewoon op tweede Kerst dag, ik heb nog nooit problemen daarmee gehad. Net als op Nieuwjaarsdag is gewoon alles open weliswaar een uurtje later dan, maar dat zijn we zelf ook.

Veel plezier
 
Re: Geld wisselen & openingstijden rond kerst ?

Stupna is een plaatsje tussen Vrchlabi en Nova Paka. Ik denk dat je in een huis zit dat op een "Nederlands park" ligt. Dit zijn erg mooie huizen, van alle gemakken voorzien. Meer info hierover kun je vinden op http://www.dlinde.nl Dit is een site van mensen die daar een huis hebben.

De omgeving is in de winter (denk ik) erg sprookjes achtig, maar het ligt wel een tiental kilometers bij de skiepistes vandaan. Het wordt dus wel elke dag een half uur rijden om te kunnen skieën. Dit vind ik zelf erg nadelig. Verder erg mooie omgeving.
 
Re: Geld wisselen & openingstijden rond kerst ?

Bericht van EJ Bos. Ik snap de strekking niet van dit verhaal???? Ligt misschien aan mij!!!
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Geld wisselen & openingstijden rond kerst ?

tsjechie schreef:
Bericht van EJ Bos. Ik snap de strekking niet van dit verhaal???? Ligt misschien aan mij!!!

Ik denk dat het niet verkeerd is bedoeld, Bos geeft info door over het plaatsje. Dat is ook een beetje de eerste vraag van deze topic. Natuurlijk kun je overal geld pinnen in Tsjechie, alleen het komt wel eens voor dat een GM leeg is, mij afgelopen zomer 2x overkomen in Cheb. Met Kerstmis ski's huren kan gewoon, weet alleen niet op welke tijden ze eerste Kerstdag open zijn, maar het moet geen probleem zijn. Het ver rijden naar de Piste's valt reuze mee en dat het er misschien wel sprookjesachtig zal zijn als er sneeuw ligt, ja dat zou wel eens waar kunnen zijn. Zoek de webcam op en je ziet dat er al volop wordt geskied omdat er al een redelijke hoeveelheid sneeuw ligt.
Dus het verhaal is noet zo verkeerd
 
In de 1e vraag (van Dila) staat: "Zijn er forumleden die wat kunnen vertellen over Stupna en de wintersportmogelijkheden?" Vandaar mijn antwoord! Was alleen ter informatie en had geen verkeerde bedoeling.
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Geld wisselen & openingstijden rond kerst ?

Dacht ik wel, vandaar mijn reactie op Tsjechie, lezen is ook een vak apart
aangenaam.gif
 
Ja, had ik inderdaad door maar het was vanochtend erg "vroeg" dus klaarblijkelijk had ik mijn ogen nog niet helemaal open.
Sorry voor het verkeerd lezen zal voortaan na de koffie beginnen om de nieuwe berichten te lezen.
 
Gewoon pinnen of met een CC betalen, heb je erg veel geld nodig dan een deal sluitem met een wisselkantoor in een grote stad.

Over skien: als de liften in bedrijf zijn dan kun je zeker in de nabijheid ook materiaal huren.
 
Bovenaan