Geen ZOO Tabor voor ons!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vrijdag 14 - 10 - 2016 onze laatste dag van deze vakantie week , morgen vertrekken wij richting Drachov .
Maar dat terzijde , ik schrijf leuke en ook minder leuke dingen die plaats vinden in Tsjechië .
en schrijf gebeurtenissen kris kras per topic , dus niet op dagelijkse dagen en niet volgend op elkaar ,
het is maar net waar ik zin in heb .

( Omdat ik het nogal druk heb met de voorbereidingen , voor de Special Olympisch zwemmen
van 22-11---27-11-2016 in REUS boven Salou in Spanje voor mensen met beperkingen waar ik mee naar toe ga . )

Wij dachten dat het wel leuk zou zijn als we weer eens naar een wat kleinere dierenpark zouden gaan .
Wij zijn al twee keer naar Dvor kralove nad Laben geweest , laatste keer 3jaar geleden .
Dat besloten wij dan op deze dag te doen op vrijdag .
Wij naar ZOO Tabor , Vetrovy 10 te Tabor , en komen daar 10 voor 11.00 uur aan .
De eerste aanblik is ........is dit een dierenpark ? een grote open vlakte !
Na de auto op de parkeerplaats gezet te hebben , lopen wij richting kassa,s , waar schooljeugd in korte witte jasjes onkruid aan het verwijderen zijn , links van de kassa,s tussen de keien .
Het is heiig weer en er staat wel een koud windje , er zit niemand achter de kassa en zo als gewoon wachten wij
tot er iemand komt .

Na een kwartier wachten kwam er nog niemand , wel zagen wij een tractor rijden , gelukkig hadden wij onze stoute schoenen aan en lopen wij voorbij de kassa naar rechts waar een restaurant stond .
Voor wij daar naar binnen gingen konden wij nog aapjes zien in een soort van duiventil , erg leuk deze aapjes .
Wij het restaurant naar binnen en gevraagd of wij hier moesten betalen ?
Maar zij hadden hier niets mee van doen , wel mochten mijn kleindochter en ik van het toilet gebruik maken en dat koste niets , maar waren de opluchting nabij .
Na vriendelijk bedankt te hebben , gaan wij weer weg van het restaurant .

Weer kijken wij naar de aapjes en lopen langzaam weer uitgang / kassa,s , en nog steeds is er er niemand aanwezig .
Om 11.30 uur na 40 minuten wachten besluiten wij maar te vertrekken , koud en rillerig keren wij terug naar de auto
en vertrekken richting Tesco in Tabor en na het langs rijden van de kassa was er nog steeds niemand te bekennen , behalve de schooljeugd die veel plezier hadden .

Jammer dat het zo gelopen is , ondanks dat de ZOO open was , maar als je altijd leuke dingen meemaakt in Tsjechië
dan vergeet je dit snel en had geen invloed op ons verloop van de vakantie .

Heeft u ook zoiets wel eens meegemaakt ?
 

kuurgast

Donateur
schooljeugd in korte witte jasjes onkruid aan het verwijderen zijn , links van de kassa,s tussen de keien
screenshot.30-10-2016 19.40.21.png
Deze jasjes? :denk:

Donderdag 20 - 10 - 2016 staat op facebook.com/zootaboreu :
Afgelopen vrijdag (14-10-2016 ) in onze tuin werkte vrijwilligers van softwarebedrijf......oa onkruid wieden.....
Kom ook naar ons met het bedrijf of bedrijven en maken eerlijk stuk werk dat onmiddellijk kan worden gezien.
 
Kuurgast ,

Nee dat waren deze jasjes niet , die wij gezien hebben waren helemaal wit .
De "" schooljeugd "" zoals ik dat noem was gezien hun leeftijd 12 - 14 jaar en waren aan de kant van de parkeerplaats , dus eigenlijk buiten de ZOO het onkruid aan het verwijderen .

Maar buiten het restaurant om zijn wij niet op het terrein geweest , en hebben verder niemand gezien .
En hebben verder ook niks meer waargenomen .
 
Bovenaan