Gedenkstenen in en rond Sindelova

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

dennuzzz

Donateur
Of het nu gaat mechanisch, respectievelijk.mechatronische sloten de deuren en scharnieren en motorkapslot, cam en crank garnituur of beveiligingsproducten in de zetels van auto's - dit alles en nog veel meer, het aanbieden van WITTE automotive wereld.

Kap
Deuren
Stoelen

Op basis van de behoeften van de markt steeds groeiende lijst van typen en hoeveelheid onze producten, waaronder complexe modules en ontwikkeling, beginnend en eindigend met serieproductie. Wij zijn een competente partner voor de automobielindustrie. Technologische know-how is ook nodig als een permanente aanwezigheid voor onze klanten, wereldwijd.

Via google translate van hen website..
 
En nu de hamvraag:
Als je de foto bekijkt dan ziet u mij staan.
Daarachter weerspiegelt zich een groot gebouw, een behoorlijk complex.
Vorig jaar is een oud gedeelte afgebroken, de rest zijn ze aan het renoveren.

Wat wordt daar gemaakt?
 
zijn klein dorpje gemeente in de Zilveren Vallei Rájeckého beek langs de weg die leidt van Silver tot Rolava. Vanuit het noorden en het zuiden over de vallei omringd door hoge bergen van waaruit naar beneden stromen in de vallei van twee bergbeekjes - Tin stroom, genoemd door de ontdekking van tin en Rajecké stream. Deze worden vervolgens gelijktijdig stromen in de kreek. T gaas stromen naar het dal van wit zand, die werd de belangrijkste grondstof die nodig is om glas te vervaardigen genbracht
STRIBR07.JPG
.Ze gebruikten de broers Ignaz en Josef Keilwertové en in 1787 richtte een fabriek voor de productie van vlakglas en gepolijst spiegels met aluminiumfolie .. Ignatius was glas deskundige en zakenman Joseph. P ravděpodobně rond voor jaren 1826-1830 werd gebouwd op de ruïnes van de glasfabriek Constantijn en Thomas Leopold wol molen. Spinnerij bediend er in 1848 en een jaar later verdwenen. Buiten de molen op de site functioneerde zelfs zaag, die 70 jaar later werd ingetrokken. De eigenaar was Joseph Möschl. P očátkem nederzetting Rájeckého vallei was in die tijd vooral bestaan en veel werk dat hij geleverd zowel sodovkárna van Adolf Dörfler en zag eigenaars Lausmann en Hartl. Het begon om hier te bouwen, en in 1930 werd reeds gemeld 110 huizen. Een belangrijk gebouw in de provinciale weg die leidt naar Rolava vóór 1856. Nancy als onderdeel van de Silver was volledig zelfvoorzienend. Er waren diverse winkels en restaurants., Twee zagen eigenaars Lausmann en Hartl. N Ancy had zijn eigen school. In 1897 werd gelanceerd, die in het jaar 1943 werd voltooid P van de Tweede Wereldoorlog was er een massale verplaatsing van de lokale bevolking.Nancy wees. De meeste gebouwen begon te verslechteren en in de zestiger jaren geleidelijk afgebroken en met de grond. Momenteel zijn er vier huizen permanent bewoond. Anders is dit dal evenals Nova Ves gebruikt voor recreatie en toerisme.



Zilver dorp © 2001-16
 
Zo, daar ben ik weer.
Alle foto's die ik heb gemaakt om de gedenkstenen te laten zien zijn van mijn computer verdwenen.
Dat komt zo: ik had ze op het bureaublad geplaatst, dan kon ik ze makkelijk plaatsen op dit forum.
Maar eerst mijn e Reader laden.
Ik heb meer dan 10.000 boeken in mijn computer staan.
En wat ik heb gedaan weet ik niet maar alle boekomslagen stonden op het bureaublad.
En tussen de ruim 10.000 afbeeldingen staan ook de foto's van Sindelova.
Maar waar?
Ik heb dus mijn bureaublad schoon moeten maken, alles weg, ook de foto's.
Dus ga ik maar opnieuw beginnen.
Denk ik......
 
Kukel,.........
Jij als ex-ICT-er en ex chef datacentrum gaat hier met droge ogen beweren dat je geen back-up's maakt?
Geen externe opslag met wat Terabytes?
Oeffffff!
Maarrrrrrrrr,
Kijk eens in je prullenbak. Of is die ook opgepoetst?
 
Bovenaan