Films, kinderfilms ect. en tips taal leren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Misschien een gekke vraag maar zijn er films (via internet of zo) te vinden met Tsjechisch gesproken taal en Nederlands ondertiteld?
Eventueel ook tekenfilms of films voor 12+ die Engels ondertiteld zijn zijn welkom.

Zo hoop ik de taal toch beter te gaan leren.

Gebruik nu van alles. Lesexpres, Czech step by step en wat apps op de gsm. Overdag staat ocko hity aan. Maar ik heb het gevoel dat het niet echt wilt vlotten.

les in de buurt van Beringen (België) of een Tsjech die het ziet zitten om regelmatig eens langs te komen voor lessen/gesprekken zijn ook welkom.
 
Wij leren Tsjechisch in Nederland. Onze lerares koopt goedkope dvd's in Tsjechie. Zo kunnen wij films lenen die Tsjechisch gesproken zijn, maar waarbij je na opstarten ook kunt kiezen voor Engelse ondertiteling.

Verder proberen wij bijvoorbeeld te leren van liedjes. Videoclips met tekst. Dat is weliswaar CZ-CZ maar wel leerzaam.
Bijvoorbeeld Žlutý pes - Modrá je dobrá + TEXT

Kinderliedjes met tekst is wellicht ook een idee: https://www.youtube.com/user/24SNAiLSMEDiA
 
Thx!! Speel nu regelmatig via de app (eigenlijk best handig soms technologie) memory met tsjechische woorden. De stem zegt elke keer het dier/voedsel/kleur (je hebt echt veel mogelijkheden) bij het draaien. Kids hier zijn er enorm goed in haha.

Hier ga ik zeker al eens naar kijken. Er is helaas in de buurt geen Tsjechische les :( Dus moet het grotendeels zelf doen.
 
Reclamefolders helpen ook. (pennymarket, Kaufland, Albert, Lidl, allemaal online) Gelijk heel praktisch. Bij de Lidl hebben ze ook filmpjes hoe je iets klaar maakt.
http://kuchynelidlu.cz/product/kralici-polevka-s-bilymi-fazolemi
Er staan ook heel veel recepten in het Tsjechisch op internet. Lekkere dingen maken met Tsjechische recepten stimuleert ook.
Helaas na 5 jaar lessen gevolgd te hebben kan ik nog geen normaal gesprek voeren. Ik kan me prima redden in de winkels en zo, maar met een groep Tsjechen lekker kletsen is er niet bij. Daar in tegen spreekt mijn dochter het vloeiend zonder al die lessen, maar zij geeft elke dag paardrijlessen aan Tsjechen, waardoor ze het iedere dag gebruikt. Ik spreek gewoon te weinig Tsjechisch om het te onthouden. Ik wens jullie veel succes en misschien gaat het bij jullie ook wel snel als je eenmaal in Tsjechië woont.
 
Bovenaan