Film Film 'Cesky sen' (Czech dream)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik had toevallig op school bij maatschappijleer net het onderwerp massamedia behandeld en als je dit dan ziet, geweldig eigenlijk om te zien hoe mensen in reclames geloven... gelukkig waren een paar van de gedupeerden ook zelf zo slim om intezien dat reclame rotzooi was.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Cesky sen naar de states

Voor de eerste keer, zal een Tsjechische documentaire in de Verenigde Staten verdeeld worden.

De Tsjechische Droom, is de titel van deze film die in 2003 door twee jonge Tsjechische filmmakers werd verwezenlijkt, die een marketingcampagne rond een fictief winkelcentrum hadden georganiseerd en gedocumenteerd. In het buitenland had deze omstreden film reeds verschillende successen, waarvan een prijs in SanFrancisco in 2005.

Het prestigieuse museum van moderne kunst in New York, MoMa, heeft zojuist aangekondigd dat ze de Tsjechische Droom voor zijn permanente verzameling zal aankopen.

radio.cz

moma.org
 
Hallo,


Heb helaas alleen het begin van de film kunnen zien! Zou 'm graag nog eens helemaal kijken dus googlede ik wat maar kan het nergens terugvinden!!! Weet iemand of deze film ergens te zien/te koop (te koop is misschien een leuke zinsnede in dit geval:-) ) is?

Gr, Jupiler
 
reacties ouderen

Wat ik wel verschrikkelijk triest vond is de reactie van 'de oudere generatie' die hoopten dat ze eindelijk eens van het 'gelieg en bedrieg' af waren. Helaas richtten ze hun woede op de verkeerde mensen: de jongen van de filmacademie die juist wilden aantonen hoe men werd gemanipuleerd met de reclames van de overheid dat het goed was dat Tsjechie zich aan zou sluiten bij de EU. Ik weet uit ervaring dat de 'de gewone man' er nog bitter weinig van heeft gemerkt de laatste 4 jaar: alleen maar dat alles in rap tempo duurder wordt...
 
film gemist

Hallo beste mensen,

:snotter: :snotter: Helaas ik heb de documentaire gemist!!! Omdat hij op zo'n laat moment werd uitgezonden (via de VPRO op 29-04-08) zou iemand hem voor mij opnemen. Helaas was deze persoon het helemaal vergeten. Ik heb al gezocht of ik hem ergens kon bestellen of huren, maar vind hem niet. Is er iemand die tegen kostprijs een opname voor mij heeft???
 
nogmaals: Czech dream

Lieve vrienden van Tsjechie,

Mijn oproep of iemand mij aan deze film kan helpen heeft wel wat reacties opgeleverd, maar helaas nog niet met het gewenste resultaat. Is er niemand die deze documentaire heeft opgenomen en die hem tegen vergoeding aan mij zou willen opsturen?
Ik zou er echt ontzettend blij mee zijn!:wow: student
 

Pelhřimov

Donateur
Ik geloof dat ik hem nog op de dvd recorder heb staan, want ik heb hem zelf ook nog niet gezien.
Maar heb je er haast mee?
Wij hebben de recorder echter nog niet zo lang, dus we moeten nog even uitzoeken hoe alles werkt.
Stuur me anders maar een PM met je adresgegevens.

Jeanne
 
Hallo Jeanne,

Nee, ik heb er geen haast mee. Ik zou het al geweldig vinden als de film ergens voor mij ligt 'opgeslagen'.Wat ik met zoiets heb? Ik ben een student van 58 jaar en heb nu een jaar Tsjechische les gevolgd. Tijdens de zomervakantie hebben we uiteraard vrij, maar ik ben een ijverig student die elke dag wel een beetje aan de lessen doet. Het Tsjechisch 'triggerd' mij enorm. We gaan al een aantal jaren naar dit prachtige land op vakantie en ik vind het leuk om (te proberen) contact met de inwoners te krijgen door ze in hun eigen taal tegemoet te komen. Ik heb gemerkt dat ze dat geweldig vinden en dat komt volgens mij ook vanwege hun politieke achtergrond (weinig gevoel voor eigenwaarde). Nog even terugkomend op de dvd; het lijkt me een geweldig 'gegeven' en als ik er dan ook nog van leer is het helemaal meegenomen. Zo, nu weet je het een en ander van mij.
 
Bovenaan