Fietsers in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hai,

Mooi forum hier! Wij nemen deze zomer de fietspendelbus vanuit NL naar Praag en hebben vervolgens de trein naar Vrchlabi. Daar begint ons Tsjechië fiets avontuur!

Eerst naar de bron van de Elbe via Spindleruv Mlyn en daarna ligt alles nog open. Enkel voor de eerste 2 nachten een camping geboekt.

Zijn er hier meer fietsers die met een tent door Tsjechie reizen?

grtjs Nathalie
 
Hoi Nathalie, welkom op dit forum. Al eens eerder in Tsjechië geweest?
Hou er rekening mee dat ze hier veel minder dan in NL fietspaden hebben en dat maakt het fietsen soms wel een klein beetje gevaarlijk.
Daarnaast is het ook zeker niet vlak hier en zeker niet in Vrchlabi en Spindleruv Mlyn.
Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden hier rondgefietst, samen met zijn dochter en die zei dat als je rivieren volgt het toch nog wel redelijk vlak is.
Maar misschien vinden jullie wel hoe meer op en af hoe ruiger.
 
Niet te negatief. Bij mij langs loopt fietsroute 14 en die wordt zeer intensief gebruikt. Betekent dat er overzichten op kaart van zijn te vinden.
Houd wel rekening met flinke hoogteverschillen. Op genoemde route heb je een stukje met een hellingspercentage van 12%.
 

Pelhřimov

Donateur
Hier een link naar een online toeristische kaart van de regio, daarop staan ook wat fietsroutes ingetekend.
(Let wel op want sommige van deze kaarten zijn niet altijd getekend naar het Noorden toe, maar ook dat kan je in de kaart zien)
Rechts naast deze interactieve kaart kan je een scherm openen en dan kan je klikken op de toeristische info.
Alle teksten zijn in het Tsjechisch, maar met google translate kan je veel vertalen.
Deze kaarten zijn vaak te koop in boekwinkels en bij de toeristische dienst in de desbetreffende regio.

Alvast een hele fijne fietsvakantie gewenst
 
Ah wat mooi dankjewel 🙏
Hoi Nathalie, welkom op dit forum. Al eens eerder in Tsjechië geweest?
Hou er rekening mee dat ze hier veel minder dan in NL fietspaden hebben en dat maakt het fietsen soms wel een klein beetje gevaarlijk.
Daarnaast is het ook zeker niet vlak hier en zeker niet in Vrchlabi en Spindleruv Mlyn.
Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden hier rondgefietst, samen met zijn dochter en die zei dat als je rivieren volgt het toch nog wel redelijk vlak is.
Maar misschien vinden jullie wel hoe meer op en af hoe ruiger.
Voor mij wordt het de eerste keer op een paar dagen Praag na ;) in eerste instantie wilden we langs rivieren fietsen maar we houden ook van een uitdaging en als het moet dan lopen we! De filmpjes van fietsers langs rivieren waren toch (soms) nogal saai terwijl we juist zo verlangen naar de weidse uitzichten vanaf de heuvels/bergen. Dank voor je reactie!
Hier vind je fietsroutes en nog een heleboel meer.
Toppie!
 
Liep er over na te denken hoeveel fietsers er per dag over de door mij genoemde fietsroute nummer 14 komen. Dat moeten er honderden zijn. Vaak ook vaders met alle mogelijke bouwsels waardoor een kind mee kan komen.
 
Bovenaan