Fietsen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jan natuurlijk doen ze dat bij ons hebben ze een brug neergelegd fietspad Raabs Jihlava als je de brug overgaat ( stond een bord van 50 mljn KC) haha einde fiets en voetpad. De buren wilden hem niet over hun grond hebben. Maar ik kan nu in 10 minuten naar de buren. Leve de eu subsidies
 
Jan, nog effe geduld, volgend jaar wordt een gedeelte van de Elbe fietsroute, van Hradec Kralove tot Kuks helemaal vernieuwd. Het is de bedoeling dat deze doorgetrokken wordt naar Spindleruv Mlyn en je snapt dat dit betaald wordt door....... de EU.

Lees nu pas je laatste topic, waarschijnlijk duurt dit nog veel langer............
Waarom een fietspad of trottoir gebruiken:fool:
 
Wikiloc heeft 129 fiets route s online staan in Tsjechië , met aanduiding gemakkelijk tot moeilijk.
Bron: Wikiloc.com


Er staat wel dat het gemakkelijke route`s zijn, Maar wat is gemakkelijk?
Wie heeft er kennis van het gebied waar de route`s zijn, en wil er even kort een commentaar op geven.

We willen misschien de uitdaging aan gaan om de fietsen mee te nemen op vakantie.
 
De route
Vrchlabi-Hostinne-Studenec​



Een klein stuk van deze route hebben we al eens op de fiets gedaan van Hostinne naar Dolni-Lanov, en onze ervaring daar bij was: Dat doen we niet meer.

Het was zoals wij dat noemen vals plat, je bleef dus langzaam klimmen.

Maar nu hebben we een elektrische fiets dus zal het nog wel gaan.
 
Hoi schrijvers. Gisteren ben ik niet geheel met toeval op het forum terecht gekomen. Even een kleine uitleg. In Beroun bij Tepla ( West Bohemen) heb ik samen met een vriend een vakantiehuis ( Huis Beroun) voor max 12 personen. Om het huis beter verhuurd te krijgen was ik op zoek naar mogelijkheden iets van reizen aan te gaan bieden. Omdat ik zelf graag fiets ben ik die kant op gaan zoeken. Het gebied waar ik zit lijkt mij geweldig voor mountainbikers, sport en toerfietsers.

Dat lijkt gemakkelijk, maar ik moet natuurlijk wel iets gaan aanbieden zoals routekaarten ed.
Tja en zo ben ik op het forum terecht gekomen waar ik overigens mij jaren geleden al voor had opgegeven maar daar verder door drukte niets mee heb gedaan. Jammer want we kunnen zo langzamerhand een boek schrijven over de ervaringen met ons huis. Zie dit negatief want we genieten er nog steeds van.

Als jullie tips voor mij hebben hoe aan gedetailleerde kaarten te komen en wellicht toegankelijke email adressen, graag.

Tot schrijfs,

Arnold
 
Bovenaan