Fietsen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
in Nederland rijden veel mensen met een fiets met hulpmotor. In Tsjechie heb ik dat nog niet gezien.

images


C.P. Dit zal heel snel veranderen want er is een grote inhaalslag van elektrische fietsen in gang gezet in Tsjechië. Ze hebben zelfs E-fietsen die ik in NL nog niet gezien heb zoals de elektrische-vouw-fiets en mountainbike met hulpmotor.
In Semily kan je bij het sportcentrum elektrische fietsen huren ,vier uur voor 150CZK en 350CZK voor een hele dag.
Bron:liberec.idnes.cz.

In Brno zijn ze ook te huur vanaf 100CZK per uur zie pujcovnaelektrokol.cz.
 
fietsem. . . . .volkssport nr 1 zou ik bijna zeggen! Loop een willekeurige fietssport zaak binnen en het barst van de boeken met fietsroutes.

Helm is voor kinderen verplicht, voor ouderen niet maar je wordt wel raar aangekeken als je geen helm draagt (en geen fietsbroek, en geen handschoenen . . . :D)

idd heb al verscheidene zondagen gemountainbiked, heerlijk.
en het raar aangekeken worden valt mee hoor;)
 

Pelhřimov

Donateur
Hans, ik heb voor in het pension van onze vrienden in Nova Chribska (dus vlak bij Doubice) een Nederlandstalige informatiemap gemaakt. Daarin heb ik ook een documentje over fietsen in Luzicke hory gedaan (zie )

Ik weet niet of je ervaring hebt met het rijden met elektrische fietsen in een bergachtig gebied :confused: maar hou er rekening mee dat je accu snel leeg kan zijn omdat je de batterij intensiever gebruikt. Hier in Nederland is de actieradius van mijn fiets bijvoorbeeld maar 35 km, bij voornamelijk de gemiddelde ondersteuning.
Vergeet ook niet dat als de batterijen eenmaal leeg zijn je veel zwaarder moet trappen dan bij een gewone fiets.

Alvast een hele fijne vakantie.
 

Bijlagen

  • 22 fietskaart Luzicke hory.pdf
    433,3 KB · Bekeken: 10

Pelhřimov

Donateur
Hans, ik heb voor in het pension van onze vrienden in Nova Chribska (dus vlak bij Doubice) een Nederlandstalige informatiemap gemaakt. Daarin heb ik ook een documentje over fietsen in Luzicke hory gedaan (zie Bekijk bijlage 17908 )

Ik weet niet of je ervaring hebt met het rijden met elektrische fietsen in een bergachtig gebied :confused: maar hou er rekening mee dat je accu snel leeg kan zijn omdat je de batterij intensiever gebruikt. Hier in Nederland is de actieradius van mijn fiets bijvoorbeeld maar 35 km, bij voornamelijk de gemiddelde ondersteuning.
Vergeet ook niet dat als de batterijen eenmaal leeg zijn je veel zwaarder moet trappen dan bij een gewone fiets.

Alvast een hele fijne vakantie.
 
Hallo,

ik wone in Rumburk, dat is 10 km von Doubice, en ik kenne hel goed omgeving. Ik fietse die mooiste plaatse. Ik prate ook iets Niederlands.
Wen u will ik begeleide je op tocht.
Kajk op http://www.mtbadventure.eu/?lng=du
Natuurlijkerwijze moeten jelui niets betalen daarvoor.
Grute Marek.

Wij gaan op 3 juni voor een week naar doubice. Heeft iemand een idee of je daar goed kunt fietsen met weinig conditie, maar wel een electrische fiets ?
 

kuurgast

Donateur
Grote ligfiets bijeenkomst in het Tsjechische Paradijs.

images
-
images


Van 8 t/m 11 september is er een bijeenkomst van ligfietsen met hun eigenaren op de camping Autocamp Příhrazy okres Mladá Boleslav.
Er worden enkele fietstochten georganiseerd en een bezoek gebracht aan de bierbrouwerij van Svijany.
Bron:nakole.cz.
Voor fietsers is een fietskaart van Tsjechië verkrijgbaar met veel aanvullende info van bezienswaardigheden,
overnachtingsmogelijkheden ,restaurants etc.
 
Ik heb onlangs een stuk door Tsjechie gefiets, Jezusmina wat een ramp was dat.
Normaal fiets ik in de omgeving van mijn huis, maar als je echt een route fietst dan vervloek je de Tsjechiese wegen vol met gaten, kuilen en nog grotere gaten.
En je moet langs de bermkant fietsen die afgebrokkeld is, of dat er gewoon een stuk weg weg is.
Een ramp en echt gevaarlijk.
Richtingborden ontbreken dus constant de weg vragen.
Je hebt wel fietsroutes maar die zijn voor de terreinfietsers bedoeld, deze gaan vaak door de bossen, en prima geschikt voor in je omgeving te fietsen.

Ik zal niet zo snel meer door Tsjechie fietsen.
Tsjechie is voor doorgaande fietsers niet geschikt.

Maar misschien heeft u betere ervaringen.

Groet van een kampioen.
 
Bovenaan