Festiviteiten, kermissen, week- en jaarmarkten 2007-2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het eerste weekeinde in juni, jaarmarkt in Filipov (bij Jirikov en Rumburk). Kraampjes en kermis, vuurwerk en veel eten en vooral bier.
 
2de zaterdag in augustus is er een oude ambachtenmarkt met heel veel activiteiten in Kohoutov.

wij zijn er 2 keer geweest, echt geweldig!!!

een verslag staat op mijn website onder activiteiten.
Daar staan ook onze ervaringen met de markt in Hostinne.
De zaterdag is een geweldige dag met 's avonds een geweldig vuurwerk.

:zwaai:
 
Ergens begin augustus of zo is er in Rumburk een middeleeuwse markt met ridders, zwaardvechten, valkenier, veel "middeleeuws" bier en stoofpot en middeleeuwse ambachten. Dan zijn er ook toneelstukken als bij een theaterfestival. Heel leuk maar ik weet niet precies meer wanneer dit plaats vindt.
Semabyth, kan jij dit uitzoeken?
 
Žacléř den lidových řemesel
In juli is er daar een grote jaarmarkt met oude ambachten , veel optredens van muziek en theater.
Activiteiten voor de kids en lekker Tsjechisch eten. Begint om 8.30 uur 's avonds muziek en afsluiting met vuurwerk.

Ben zelf nog niet geweest maar op de foto's ziet het er erg leuk en groot uit.

Deze valt wel in de maand juli dus wie weet heb je er wat aan. :gek:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Bijgevoegd een overzichtsfoto van de drakenfeesten in Trutnov en een link naar de activiteiten erbij gepaard gaande. (Dit naar aanleiding van een vraag van char in de fotogalerij).


Drakenfeesten Trutnov
 

Bijlagen

  • 10 mei 2008.jpg
    10 mei 2008.jpg
    153,8 KB · Bekeken: 41
Hoi Hoi!

Ik vroeg mij af of er in september nog volksfeesten zijn in de Zuid-Bohemen. Ik heb een foldertje van Tabor en daar staat in dat er de 2e weekend van september een volksfeest is, maar op internet niets te vinden.
 
Wij zijn daar ook een keer met vakantie geweest, maar geen markt gezien. Ga lekker naar Ceske Krumlov, winkeltje in, winkeltje uit, ook net een markt toch?:top:
 
kan iemand iets vertellen wat er allemaal te doen of markten en kermisen en actractie voor kinderen in de buurt van loucna nad desnou ligt dicht bij sumperk adelaars gebergte ben er nog nooit geweest dus alles is welkom wat er allemaal is al vast bedankt
 
In principe is er elke zondag een ridderfeest in Tabor tijdens het hoogseizoen!
In september is het hussietenfeest, ik geloof dat het dit jaar 13 september is!
 
ik heb bij het tsjechische toeristenbureau informatie aangevraagd, en kreeg daar ook een overzicht bij van de grotere evenementen in het land.

e-mail: info-nl@czechtourism.com

Ze vroegen alleen wel een bijdrage in de portokosten.
 
Bovenaan