Festivals in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Festivals en concerten in Tsjechie

In Tsjechië gebeurt er -vooral in de zomer- veel op muzikaal en cultureel gebied. Zo worden er veel festivals en events met optredens van nationale en internationale artiesten uit alle mogelijke muziek genres georganiseerd.
Een paar voorbeelden zijn Rock for People, Openair Field, Summer of Love, Babi leto, Hradhouse, Trutnov Open Air, Creamfields en Colours of Ostrava. Ik weet dat er vorig jaar wat mensen van het forum naar zo'n event zijn gegaan en ongetwijfeld zullen er dit jaar weer mensen gaan! Leuk om het daar eens over te hebben.
Welk event raad je aan (of af) en waarom? Heb je plannen voor dit jaar of misschien ben je nog nooit geweest, maar lijkt het je leuk om te gaan tijdens je vakantie en zoek je info hierover...? Of heb je iets leuks/grappigs meegemaakt en wil je daar iets over vertellen?
Kortom alle reacties zijn van harte welkom!
smile.gif

Voor meer info kijk op www.musicpage.cz (helaas alleen in het Tsjechisch. Als iemand nog een link heeft van een site in het Engels hierover, plaats die dan even
smiley20.gif
)
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Jeee mas uplne pravdu. Stom foutje van mij, dit was inderdaad die van vorig jaar. Bedankt voor je oplettendheid en voor de nieuwe tip!
blush.gif
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Een internationaal vermaard Opera-festival vindt ieder jaar in Litomysl plaats ter ere van de componist die hier geboren is (Smetana). De naam van het festival is Smetanova Litomysl (www.smetanovalitomysl.cz). Het festival duurt twee weken en er worden stukken van verschillende componisten uitgevoerd. Een echte aanrader voor de liefhebber! En Litomysl is een schitterend stadje met en kasteel dat op de Unesco Werelderfgoedlijst staat. Het festival vindt meestal midden tot eind juni.
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Colours of Ostrava, in 2002 geweest ! Erg VET !

Summer of Love was de bedoeling om heen te gaan,
maar kwam wat tussen, dit jaar maar proberen!

Svojsice is open air, is ook vetjes!!

Creamfields heeft ook veel stomme areals haha,
maar toch wil ik er ook zeker nog een keer heen,
zeker vette Dj's ook !

Hradhouse is erg apart, als het een keer kan wil ik daar ook heen.

Naar LOOP (Brno) was ik vorig jaar ook onderweg,
erg vet uigeweest vrijdag in Brno zelf,
volgende dag was LOOP, alles geregeld, kaartjes,
slaapplaatsen etc.
Maar zaterdag werd een vriend van me ziek en zijn we maar terug gegaan, erg jammer
smiley6.gif



Maar er zijn, zeker in de zomer, wel elk weekend vette party's !!!
Vaak over heel CR verspreid, maar ja, afstand is een relatief begrip toch haha.
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

In Mala Skala (ligt bij Turnov) elk jaar (dit jaar de 12de keer) Benatska Noc. Heel leuk rockfestival met bekende cz namen. Dit jaar ook buitenlandse bands (Anthrax,...). Heel dorp leeft mee, 3 dagen muziek, vlees, bier,.... erg leuk.
Kijk op www.benatskanoc.cz
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Ik ben vorrig jaar op Czech Tech (weet niet of je het zo schrijft) geweest, was ook erg vet, paar dagen lang dansen zuipen tot je er bij neervalt.
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Leuk om te lezen dat jullie verschillende festivals bezoeken! Ik ben zelf nog nooit geweest, al ben ik het vaak van plan geweest en deze zomer zou ik toch echt enkele willen bezoeken. Wie gaat er ook dit jaar weer?
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Natuurlijk niet vergeten: Reggae Ethnic Session 2004, 2-4 juli , in (bij) Ceska Lipa. Met een beetje geluk spelen we (Reggae Grooves Sound System) daar dit jaar weer. www.reggaefestival.cz Tot nu toe alleen terugblikken, programma 2004 staat er nog niet op.
 

Bijlagen

  • 14713-Nesta+Filip (3)_EthnicSession_2003.JPG
    14713-Nesta+Filip (3)_EthnicSession_2003.JPG
    226,2 KB · Bekeken: 10
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Weet er iemand of er nog leuke festivals zijn eind september?

greetz
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Beetje communistich getint Festival of geldt dat alleen voor de drager van het shirt?
grin.gif

Ja ik weet het
ot.gif
maar kon het niet laten om het te vragen!
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Reggae!!
grin.gif

Alleen jammer dat het zo vroeg in juli valt, dan ben ik er nog niet...
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Is er iemand wel eens op Trutnov Open Air geweest?
Ik ben al jaren van plan daarheen te gaan.
Weet iemand trouwens een festival waar de volgende dingen in voorkomen? World music, Kunst, Workshops, Reggae, Trance, Natuur, Positieve sfeer... Daar wil ik namelijk graag heen
smile.gif
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Oh jaaaaaaa dat is waar ook. Ik kom zaterdag avond aan. Op D Day zelf. Maar dan wel in Decin...
smile.gif
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Ik weet van een folklorefestival 15-16 mei in Velke Losiny; nog iemand die dergelijke aktiviteiten weet in de periode 15-31 mei in de streek Sumperk, Jesenik, Olomouc (folklore, antiek/rommelmarkten, muziek, festival...)
 
Re: Festivals en concerten in Tsjechie

Erikita schreef:
Is er iemand wel eens op Trutnov Open Air geweest?
Ik ben al jaren van plan daarheen te gaan.
Ik woonde in Trutnov dus we gingen bijna elk jaar. Erg leuk, elk jaar meer mensen, goed programma. Maar je moet wel mazzel hebben met weer anders wordt het een grote modderbak. Heb ik een keer meegemaakt en toen dacht ik never more.
 
Bovenaan