Feestcampings gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hee mensen,

Zo af en toe kom ik nog eens op dit forum kijken. Ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld, maar is een beetje onder gesneeuwt. Net zoals de voorgaande twee jaren ga ik over twee weken weer met een stel vrienden, een tent en een busje richting tsjechie (echt super daar!).
Nu houden we allemaal best van de cultuur daar, en bezoeken we de mooiste plekje, wat moutainbike, sporten enzovoorts, maar zijn we absoluut niet vies van stappen, feesten en bier drinken.

Het eerste jaar kwamen we, mbv dit forum, terecht in doksy (echt een aanrader als je van feesten en stappen houdt!), op de camping billy kamen (met discotheek, echt als je eens wat mafs mee wil maken moet je eens een weekendje daar staan, je weet niet wat je meemaakt!). Vorig jaar zijn we hier overigens weer heen geweest.

Nou, dan nu eindelijk mijn vraag. Via een stel meiden die we op die camping leerden kennen, bleek dat er in Tsjechie meer van dit soort campings schijnen te zijn (dus feesten, stappen en bier drinken en discotheek, allemaal bij de camping). Ik ben echter met mijn stomme kop vergeten die plaatsen te noteren. Ik heb zo'n beetje het halve internet afgezocht naar plaatsen / campings die op doksy of billy kamen lijken, maar kan ze simpelweg niet vinden.

Is er hier iemand die toevallig deze plaatsen kent / weet waar we ze kunnen vinden / weet waarnaar we moeten zoeken?

Bedankt voor de reacties alvast!

Groetjes,
Bas

PS. Ik vond ook de Stodolní Street in Ostrava. Is dit leuk / de moeite waard om naarte te reizen (ligt helemaal in het oosten)?
 

Pelhřimov

Donateur
http://web.quick.cz/smradavka/

Ik schreef eerder in mijn reisverslag dit over deze camping in Buchlovice:

De camping in Buchlovice - Zuid Moravië was de eerste camping waar we een aantal dagen zijn blijven staan. Helaas had deze camping een disco als buurman (100 meter lopen). En omdat de disco, onaangekondigd, tot steeds later door ging (in het weekend zelfs tot 3-4 uur ’s nachts) en we ook nog last kregen van dronken discogangers die speciaal voor de disco op deze camping verbleven, besloten we, na 5 steeds rumoeriger wordende nachten, toch maar om op te breken.
 
op camping merkur bij de plaats paholavsky aan de weg tussen Brno en Wenen in ligt ook een grote camping met tig eettentjes leve muziek 3 x per week, disco en alles wat je maar nodig hebt (behalve slaap) om de dag en nacht door te komen
 
Mooi om te horen dat je in Doksy goed kunt feesten, want de laatste 5 dagen verblijf ik daar! Klopt het trouwens dat er veel Duitsers daar zijn?

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar andere party campings, zodat ik alternatieven achter de hand heb.
 
Wat ik lees op de site van Doksy en wat ik heb gehoord komen er idd veel duitsers en tsjechen.
Maar omdat Tsjechie al meer intrek komt bij de Hollanders zijn er miss dit jaar meer Hollanders te vinden,
Maar je gaat naar t buitenland voor het Land toch en je moet er zelf wat van maken met je vrienden of groep of fam.
Als je echt alleen maar nederlands wil zien moet je in Nederland blijven of Naar Spanje ofzo gaan...
Echt t uitgaan is Tsjechie is niet zo als in Nederland maar kan wel leuk zijn.
In Praag zelf vind je echt de grote discotheken maar of je in Doksy vind zoals in Praag dat weet ik niet .

Succes en Fijne vakantie in Tsjechie :D
 
Bedankt voor de reacties!

Veruit de meeste mensen daar zijn Tsjechisch. Het eerste jaar dat we er waren waren er geen Nederlanders te bekennen. Vorig jaar was er nog 1 groep andere Nederlanders. Voor de rest zijn er wel wat Duitsers (niet veel, want ik heb een beetje het idee dat ze Duitsers niet zo mogen... zodra wij ons best doen om uit te leggen dat we Nederlanders zijn is het klaar (inclusief vragen of we aub nog wat drugs hebben in ruil voor het opzetten van onze tent enzo :S :P)). Naast Duitsers waren er vorig jaar nog wat Zweden, Russen en een paar gasten uit Canada.

Je kunt hier trouwens echt prima uitgaan hoor! De discotheek op de camping zelf is erg leuk! (maar idd, niet te vergelijken met Nederlands stappen). Ook zijn er buiten de camping discotheken, die volgens mij naar Tsjechie maatstaven heel behoorlijk zijn.

Naast het stappen zijn er ook nog 2 leuke stranden (1 buiten doksy, en 1 in doksy) met speeltoestellen, glijbanen, feesten enz enz...

Maar zoals esiegers ook al zegt moet je er zelf wat van maken. Contact leggen met wat Tsjechen en samen feesten is erg gezllig, waar je ook bent!
 
Mooi om te horen!

En ja, het ligt natuurlijk ook deels aan jezelf hoe je het ervaart. Ik heb me vorig jaar ook kostelijk vermaakt op de meest maffe plaatsen waar bijna alleen maar locals komen, dus in Doksy zal ik me ook vast en zeker flink vermaken :D.

En wat betreft het niet mogen van Duitsers, dat heb ik al vaker meegemaakt tijdens mn vakanties in Tsjechië, Slowakije en vooral in Hongarije. Maar zodra ze eenmaal weten dat je geen Duitser bent, is er niks aan de hand.
 
Camping met disco 16+

Hallo,,
heeft iemand eni idee in welke richting
ik moet zoeken voor een camping met discotheek 16+?
of heeft iemand al een camping gevonden?
tips zouden heel fijn zijn ,
alvast bedankt.
 
Zie deze topic van mij:
http://www.tsjechie.net/board/f20/feestcampings-gezocht-14459.html

Camping roskoz, Camping Merkur en Bily Kamen (weet de exacte spelling niet) hebben allen een discotheek(je).
Ik ben er net geweest. Bily Kamen heeft de grootste (en lijkt nog het meest op een echte discotheek). Verder moet je je er niet teveel van voorstellen.
Voor de echte grote clubs moet je denken aan Praag, Brno en Ostrava (de laatste heeft een complete uitgaansstraat)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Bily Kamen (weet de exacte spelling niet) hebben allen een discotheek(je).

bilykamen.net


1.jpg
 
Bovenaan