Familiegeschiedenis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn overgrootouders hebben in Pardubice gewoond omstreeks 1860. Mijn grootvader is op 7 augustus 1862 geboren. Wij dachten in Pardubice, maar daar komt hij niet in het geboorteregister voor. Heeft iemand advies over de beste manier om achter zijn geboorteplaats te komen?
De bijlage is een kopie van het huwelijksregister met de vermelding van het huwelijk van mijn overgrootouders.
 

Bijlagen

  • inschrijving huwelijk.JPG
    inschrijving huwelijk.JPG
    216 KB · Bekeken: 24
Dank voor je reactie.

Mijn zoon heeft telefonisch en via mail kontakt gehad met het gemeentehuis (afd. bevolking). Het gaat om mijn overgrootvader Florian Nesvadba en zijn vrouw Katharina Michaelec.
Enige jaren geleden ben ik zelf in P. geweest, maar ze konden mij toen niet verder helpen. Alle gegevens zouden naar een regionaal centrum zijn overgeheveld. Ik meen in Zamrsk.
Mijn zoon kreeg onlangs het volgende antwoord:

"Dear Mr. Nesvadba,

we didn't find birth of Florian Anton Nesvadba in Pardubice in the year 1862. We have find only his sister Albina Marie, who was born in Pardubice on march the 18th in the year 1861. We also find mariage of her parents, Florian Nesvadba and Katerina Michalec in Brandys nad Orlici on october the 31st in the year 1859 (see picture).

You can visit our archive in Pardubice, Belobranske namesti 1 on mondays and wednesdays 9-18 hour or on fridays 9-15 hour.
"

Je ziet dat wij ook de naam van een zuster van Florian Anton doorkregen. Voor mij tot nu toe onbekend! Wij overwegen om binnenkort ter plaatse rond te kijken, maar dat zal wel enige voorbereiding vereisen tav te bezoeken info-adressen.

Met groeten.
 
Bovenaan