Fairy Tale Land in Sumava

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo tsjechië-kenners

Ik ben nog niet zo heel lang lid van dit forum maar heb er al heel wat avondjes lezend doorgebracht. Wat een berg aan informatie zeg. Maar nu heb ik ook een vraag. In een folder van het verkeersbureau stond een stukje over fairy tale land in Sumava (mountain resort Fanda-Brcalnik). Er staat een site bij maar daar kom ik niet echt verder mee. Ook via jullie zoek-functie krijg ik geen resultaten. Jullie voelen mijn vraag al aan komen natuurlijk: Kent iemand dit? We vertrekken volgende week vrijdag en hebben een huisje in Tynice (25 km ten westen van tabor). We reizen met 3 kinderen (2,3 en 7 jaar) dus ik dacht dat dit misschien wel leuk zou zijn. Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

Groetjes, Monique

**alle andere informatie is natuurlijk ook welkom, het is voor ons de eerste keer dat we naar tsjechië gaan en vooral dingen die voor de kids leuk zijn hoor ik graag.
 
Waarschijnlijk wordt deze site bedoeld.

Ik ben er geweest. Het is aardig, maar absoluut niet bijzonder, vrij klein ook. Kinderen kunnen er wel wat knutselen en poppetjes kijken. Die beleven het wat anders. Maar om ervoor vanaf Tabor na toe te rijden... Bij elkaar toch bijna 1,5uur rijden. Denk dat dan de ZOO en Dinopark in Plzen aansprekender is...
 
Dat is inderdaad de site die ik bedoel utopenec. Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we dit dan maar van het lijstje schrappen. De ZOO en het Dinopark stonden er inderdaad al op. Plzen staat bij pappa ook op z'n to do-lijst (bier..hahahaha) dus misschien kunnen we het combineren. Nogmaals bedankt voor je reactie enne punkenstein sorry dat ik die site vergat te vermelden.

Groetjes, Monique
 
Pappa heeft een leuk to-do lijstje...

Advies: Ga in de ochtend eerst naar de ZOO en dan Dinopark (deze zitten aan elkaar) en dan ter afkoeling naar de brouwerij. De ZOO wordt namelijk erg warm (zeker nu) en dan liggen de beesten eigenlijk alleen maar te suffen. Dinopark is onder de bomen wat koeler. De ZOO gaat trouwens om 8 uur open en dat is ook de beste tijd om er te zijn.
Tsja en de brouwerij is bijna non-stop...

Prettige vakantie !!
 
Bovenaan