Even voorstellen.....

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik kom me even voorstellen.
Sinds een tijdje ben ik aan het 'scharrelen' met een collega, we zijn overigens beide getrouwd met iemand uit ons 'eigen' land......maar laten we het daar niet over hebben!
Vind het wel leuk om me een beetje te verdiepen in zijn wereldje. Hij woont nu 3 jaar in Nederland en heeft veel heimwee. Iets wat ik heel erg vind. Het liefst zou hij vertrekken terug naar 'huis'.
Ik heb zelf ook niet veel meer met Nederland en woon in Belgie.
Ik ben ooit wel 2x op vakantie geweest in Tsjechie, maar vond het wat armoedig.
Nou, genoeg informatie, als je nog meer wilt weten, dan hoor ik het wel :D
 

Tabe

† In Memoriam
..... Ik ben ooit wel 2x op vakantie geweest in Tsjechie, maar vond het wat armoedig.
Welkom op dit forum Angel78.
Toch een eerste vraag. Je bent "ooit" op vakantie geweest in Tsjechie maar is dat lang geleden? En waar basseer jij de armoede op?
Het land heeft de afgelopen twintig jaar een geweldige verandering doorgemaakt en er is veel verbeterd. Nog steeds is er veel achterstalling onderhoud etc maar dáár wordt druk aan gewerkt. Er zal ongetwijfeld nog armoe zijn in Tsjechie, maar dat is m.i. niet anders dan in Nederland.
Dat jouw vriend heimwee heeft naar Tsjechie kan ik best begrijpen. Zeker als je familie daar woont. En Tsjechie is een mooi land. Sterkte er mee.
 
Hoi Tabe,

Ja het is inderdaad alweer 10 jaar geleden. Armoedig in de zin van achterstallig onderhoud.
Verder wel heel leuk contact gehad toen met de Tsjechen hoor! Ik was er voor het EK stuntriding (met Pavel Hanzlik), en een jaar laten nog eens 2 weken op vakantie. Ze spreken er ook uitstekend Engels.
En inderdaad, elk land is zowat mooier als Nederland.......ik ben ook al vertrokken naar Belgie en als het aan mij had gelegen was ik ook allang nog verder weg geweest!
Met mijn lieve collega spreek ik meestal Engels, maar tijdens de lunch vertik ik het om tegen hem Engels te praten. Hij kan goed Nederlands, hij moet het gewoon wat vaker praten! Bovendien klinkt het dialect erg sexy......misschien moet ik dat eens tegen hem zeggen, hahaha
Wat mij opvalt van (alle) buitenlanders is dat ze zo in hun eigen wereldje blijven. Ik omschreef het mooi als: "get out of your own Czech world inside Holland". Hij moet gewoon Nederlandse vrienden maken. Dit weekend ook, dan zijn er weer Tsjechische vrienden over de vloer.
Gisteren nog het compliment gekregen dat ik de reden ben dat hij voor het eerst Nederland echt leuk begint te vinden.
Wat betreft de verschillen NL-vrouwen/mannen CZ-vrouwen/mannen. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n gevoelige man ontmoet!!!! Nederlandse mannen zijn bot emotieloos en erg egoistisch. Hij is een echte heer. En ik een heel gevoelig vrouwtje, dus we kunnen het heel goed vinden!
Hoe en wat het tussen ons gaat lopen weet ik niet. We hebbeb in elk geval iets speciaals. Had niet verwacht ooit gevoelens te krijgen voor een 'oostblokker' die mannen leken me altijd zo nors en stug..........en zien vrouwen als minderwaardig. Tja, vooroordelen zijn nou eenmaal niet altijd de waarheid he?
 
Whahahaha,

Sorry om het zo te omschrijven. Wees blij dat die van jou het niet is. Ik heb andere ervaringen....
Maar ja, Nederlandse vrouwen worden door de Tsjechen anders ook niet al te best omschreven op dit forum!!!
Dan zijn wij ook bitchy eerste klas. Nou er is geen gevoeligere, zorgzamere, toegankelijkere vrouw als ikke!!!
 

Tabe

† In Memoriam
Ja ja, dat stelt zich eventjes voor. !!
Leuk om wat meer van jou te weten, maar ik ben bang dat je wel heel erg generaliseert. Maar misschien heb je wel gelijk en zijn de Nederlandse mannen bot, emotieloos en arrogant. Ik kan daar nog wel een paar qualificaties bij geven hoor. Ze zijn gierig, betweterig, zeurderig en ze hebben geen verstand van voetbal. Tja, en dat kan allemaal op mij slaan. (andere forumleden kunnen dat ongetwijfeld bevestigen) . De Tsjechische man daarentegen is.......

En ik moet zeggen dat de Tsjechische vrouw er óók wel mag zijn. Maar ja.....ze zijn zo "ontoegankelijk" hè.
Ach waar praat ik over. Ik ben pas 35 jaar getrouwd.

Waar ik je gelijk in geef?; Je vriend moet zich inderdaad meer tussen de Nederlanders begeven. Nederlandse vrienden maken!. Aleen jammer dat die zo stug, bot, emotieloos, arrogant, zeurderig en betweterig zijn. Hij zal het in deze "kringen"dus erg moeilijk krijgen, maar laat hem zich aanmelden op dit voortreffelijke forum. Er zijn hier ook veel Tsjechen lid van en dat zijn natuurlijk allemaal aardige mensen, want het zijn Tsjechen, hè.
 
Och, neem het generaliseren met een korreltje zout. Het is hokjes mentaliteit. Zwart-wit. Het klikt botter dan bedoeld hoor. Ben dan ook van origine een Rotterdamse met Randstad mentaliteit. Die zijn meestal toch wat harder en stugger!
K weet niet of ze verstand van voetbal hebben, mijn eigen man houdt niet van voetbal, hahaha. Ik weet wel dat ik vanavond voor de buis zit met mn oranje slingers en Mora hapjes.......
Vind wel dat mn Tsjechische collega een vrouwelijke kant heeft, hij wil alles weten wat ik uitspook, hahaha. Hij vind het mega interessant dat ik op een forum zit te babbelen over hem en CZ.
Ik zal het hem voorstellen om zich hier aan te melden!!! Misschien heeft hij er wat aan.
Maar zijn Nederlanders echt zo ontoegankelijk om mee bevriend te raken?
Ik kan alleen beamen dat ik in de afgelopen 11 jaar ook amper Belgische vrienden gemaakt heb. Die zijn pas ontoegankelijk!
De Nederlandse openheid en eerlijkheid botst met de Belgische schijnheiligheid.
Vind je de Tsjechische vrouw echt ontoegankelijk? Ik heb geen idee, ken ze niet. Ik wil proberen de verschillen in kaart te brengen. Ik moet toch weten hoe ik in de markt lig, hahaha.
Maar ondanks mijn misschien ietwat scherpe meningen laat ik wel graag mensen in hun waarden hoor!
 

Tabe

† In Memoriam
Ach , ik hou wel van een beetje openhartigheid. En vergeef mij mijn cynische achtergrond. Ik ben een Fries en dus geen Nederlander, dus al die qualificaties gelden eigenlijk niet voor mij. Er zijn Tsjechen waar ik goed mee op kan schieten , maar er zijn ook Nederlanders en Belgen waar ik het goed mee kan vinden. En met de ontoegankelijkheid van de Tsjechische vrouw valt het , denk ik, wel mee. Zelf heb ik een beetje het vermoeden dat je een beetje een roze wolk boven je hoofd hebt. Een leuke Tsjechische vriend...met een vrouwelijke kant. Tja, waar vind je die?
 
Jep een grote roze Tsjechische wolk. En ik ga mezelf er nog even niet af laten gooien :D
Overigens ben ik een blonde met Italiaans en Duits bloed. Ik weet niet of het echte doorsnee Hollands wel voor mij opgaat. Ik heb in elk geval de passie van een zuiderse, hahaha

Nu gaan we voetbal kijken!!!
 
Wat betreft de verschillen NL-vrouwen/mannen CZ-vrouwen/mannen. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n gevoelige man ontmoet!!!! Nederlandse mannen zijn bot emotieloos en erg egoistisch. Hij is een echte heer. En ik een heel gevoelig vrouwtje,
Sinds een tijdje ben ik aan het 'scharrelen' met een collega, we zijn overigens beide getrouwd met iemand uit ons 'eigen' land......maar laten we het daar niet over hebben!
ja vreemdgangers zeggen alles wat je maar wilt horen.
 
Och curious, vreemdganger of geen vreemdganger, mensen praten toch wel mooie praatjes om iets voor elkaar te krijgen!
Enne, hoeveel % ging ook alweer scheiden? Dus zo ongewoon is het niet wat ik doe!
Graag daar je oordeel niet over. Dit is niet wat gepland is of uitgelokt is. Het is gewoon aantrekking tussen een mannetje en een vrouwtje.
Bovendien heb ik nog nooit gezegd dat ik (of hij) wil gaan scheiden omwille de ander, dus ik zie het probleem niet zo.
 
op een forum kun je een oordeel verwachten.
en als de partners er van weten ,zal het wel geen probleem zijn.
anders krijg je een piramide van leugens ,en bedenk je nog 10 leugens om de eerste af te dekken.
en leef je in het land van Pseudologia fantastica.
maar goed ,hier in cz zijn ze kampioen in dit soort dingen, ideaal dus voor sommigen.
 
Bovenaan