Even een leuk verhaaltje

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Even een leuk verhaaltje. We zaten in Melnik op het plein op de hoek vooraan rechts, op een terras. Gewoon gezellig ff wat drinken. De keuken was er niet of al gesloten, dat weet ik niet maar er was niks te eten. Ok dan maar een pivo en een cola. Komen er 2 mensen aan die vragen of er plek vrij is aan de tafel. Waren van die grote picknicktafels. keurig in het duits overigens, bleken ook duitsers te zijn die op fietsvakantie waren. Stonden nota bene ook nog, bleek later, op dezelfde camping. Komt er een nogal struise dame aan en die vraagt of er voor haar ook plek is. Althans dat begrepen we. Uiteraard, plek zat. Bleek een inwoonster van Melnik te zijn. Praatte overigens heel goed duits en engels. Ik herinnerde me een tentje waar aan de muur bij de wc's een tekening van Mao en Lenin hingen of op de muur aangebracht. daar had ik toen geen foto's van gemaakt en dat wilde ik wel graag doen. Was ook een binnentuin bij met een enorme grill en zitplaatsen onder een druivenrank. Ik vertelde dat haar en zij werd enthiousiast. Die wist ze wel te vinden. Vertelde tevens honderuit dat ze in Naarden was geweest en hoe de relatie naarden-Tsjechië ontstaan was. Dat wist ik wel maar toch leuk zomaar ergens zoiets te horen.
De duitse mensen toonde ze overigens geen blik waardig.
Na nog ene pivo en uiteraard ook voor de dame 1 op onze kosten betaalden we en zij voorop wij erachter aan. Die duitse mensen ook mee.
Tentje gevonden. daar waren we al binnen geweest maar de jongeman achter de toog begreep mij waarschijnlijk niet. Na even onze gids in het Tsjechisch te laten babbelen kwamen er 2 grote tekeningen tevoorschijn. Ja hoor 1 met Mao en de andere bleek niet Lenin te zijn maar een beroemde tjech?? De binnentuin was er niet meer, die hadden ze dichtgemetseld. Wel daar worstjes met brood en mosterd gegeten. Volgens haar was dat een specialiteit. Het was heerlijk.
Foto's gemaakt en een biertje genomen. Na het biertje gingen de duitse mensen weg nadat ik ze nog beloofd had wat folders van campings in en nabij Praag te geven de volgende morgen. Daar wilden ze (ff) heen op de fiets.
Nu werd onze gids helemaal wakker:)
Kom mee zei ze en wij met haar mee melnik in. Hier is de beste koffie te krijgen vertelde ze toen we achter de kerk op een nogal luxe terras plaatsnamen. Kee dan 3 koffie. Klopte ook, perfecte koffie en voor 3 bakjes ik meen 140 kronen.
Na de koffie opgedronken te hebben vroeg ze ons mee te gaan naar haar huis. Dat was niet ver zei ze. hahhahah. Ik heb eenmaal in mijn leven de 4 daagse van Nijmegen gelopen en had mezelf beloofd dat nooit meer te doen.
Niet ver???? Ik heb me suf gelopen, tong op me schoenen. Onze gids had er flink de gang in. Steegjes in, straten in en na een dikke 15 minuten waren we bij haar thuis. Jaja ff he:)
Even de trap op en een terras kwam in zicht. Ze ging even haar moeder begroeten die bij haar inwoonde zei ze en kwam dan terug. Of we even wilden gaan zitten.
Met een fles wijn onder haar arm en 3 glazen kwam ze weer terug. Nu drinkt mijn partner niet als ze moet rijden dus daar ging ze even ijswater voor halen.
We hebben ruim 2 uur met haar zitten praten over van alles en nog wat. beregezellig. Adres van haar gekregen en ik heb haar beloofd een zak tulpenbollen te sturen. Tulpen vond ze zo mooi.
Volgend jaar als we weer in de buurt zijn gaan we op zeker even bij haar langs. Maar dan wel met de auto hahahhah
Dat lopen is volgens mij de nationale hobby in Tsjechië.
 
Vooral die typfouten pffffff :lache:
:deuk:


Sorry Noelle, maar ik merk vaak te laat dat er nog tikfoutjes in staan. Als ik eenmaal op antwoord verwerken heb geklikt, zie ik mijn verhaal in het groot en dan vallen die tikfouten gewoon op.
Ik zal hierbij beterschap beloven en alles goed nakijken voordat ik weer op dat verwerken klik. Goed??:):)
 
Bovenaan