Eurocamping Bojkovice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Je zult maar geen caravan of tent hebben en dan ook nog eens 3 kinderen.
Bijna alles is berekend op vier personen. Dat werd dus zoeken zoeken en nog eens zoeken.
Nu is ons oog gevallen op camping Bojkovice.
We kunnen er weinig over vinden. Wie is er geweest en wat is er leuk of niet leuk/minder aan.
Zijn er ook meertjes in de buurt. Hoe is het zwembad. We gaan met 2 gezinnen met in totaal 5 kinderen.

Alvast bedankt!

groetjes Marjolein
koffie.gif
 
Over Bojkovice is al best wat neergezet op het forum. Zoek maar even met de zoekfunctie. Ik was er (in 1999, dus alweer lang geleden) en toen was het er prima en was er een animatieprogrammaatje voor kinderen. Verder was het zwembad schoon, maar niet zo heel groot, tafeltennistafels, kampvuur, klein terras/"restaurantje". Maar kijk op de site want e.e.a. zal inmiddels wel enigszins veranderd zijn.
De link van de camping is hier: www.eurocamping.cz

Stadjes in de buurt zijn Uherske Hradiste en Uhersky Brod. Buchlovice/Buchlov zeker bezoeken en het pelgrimsplaatsje Velehrad is ook een aanrader.
 
hoi Marianne,

Klinkt goed! Alvast bedankt voor deze info.
De website ziet er ook leuk en goed uit.
We zijn nog nooit in Oost-Tsjechie geweest dus alle info vinden fijn.

groetjes marjolein
 
Op Bojkovice kun je ook chaletjes huren. Verder is het een kleinschalige camping maar met mooie grote plaatsen, elektriciteit, keurig schoon sanitair en kooktoestellen en wasmachine was allemaal te gebruiken. Wij hebben het er heel lang daarna nog over gehad dat het zo'n ontzettend leuke vakantie en camping was. In Bojkovice zelf kon je ook lekker eten en er was een redelijk grote supermarkt, verder is er het kasteel, een mooie omgeving, prachtige zonnebloemvelden, wijnkelders in de buurt. Het was mijn eerste kennismaking met Tsjechië en heeft geleid tot een flinke verslaving en een eigen chata. Dus alleszins de moeite waard om er eens te gaan kijken.
 
Hoi Marianne,

Ik krijg telkens meer zin om naar Bojkovice te gaan. De chalets zien er ook zo leuk uit en het zwembad is erg mooi. Vanavond gaan we overleggen want het zal wel redelijk snel bezet zijn. Heb info over de prijzen aangevraagd want zowel bij chalet A als B staan 4 personen vermeld terwijl in het verhaal over 8 personen gepraat nog. Hoop dat ik snel een reaktie van hun krijg.
 

Pelhřimov

Donateur
Marjolein,

Ik ben nog nooit op Bojkovice geweest, maar wel op Babi Hora. Maar nu ik de foto's gezien heb, zou ik ook zeker voor Bojkovice kiezen. Het ziet er heel gezellig uit. En lekker veel schaduw. Veel meer dan op Babi Hora. Ik denk ook dat er meer te doen is voor de kinderen.

Groetjes

Jeanne
 
Hoi Jeanne,

Fijn dat je er ook zo over denkt! Maakt voor ons de keuze makkelijker.
En het gaat denk ik lukken!
Eindelijk een camping met grote chalets voor 5 personen.
Je moet er toch niet aan denken dat je naar Frankrijk moet uitwijken. Niet dat het daar niet mooi is, maar ik leef liever als een god in Tsjechie dan in Frankrijk!

groetjes marjolein
 
Trouwens voordat ik ga boeken: weet iemand of de 8-persoons chalet een eigen douche en wc heeft? Dit kan ik niet uit de tekst opmaken. De 4-persoons wel, maar bij de 8-persoons staat niets vermeld.

Graag SPOEDIGE REAKTIE!!!

Groetjes Marjolein
 
Wij zijn van 16-30 juli op Bojkovice geweest (we waren er al eens in 1997). Wij en onze zoon van 17 hebben het er ontzettend naar de zin gehad.
Voor kinderen/jeugd werd er in deze periode niets georganiseerd, maar ze wisten zich goed te vermaken rond het zwembad en de tafeltennistafels. Er was veel jeugd in de leeftijd van 12-20 jaar, die leuk met elkaar optrok.
Er was een excursie naar de brouwerij, de wijnkelder en 1x muziek op het terras.
Alleen chalet type A (4-persoons) heeft eigen sanitair. Voor de andere moet je gebruik maken van sanitair camping.
In de omgeving is genoeg te doen. Op de camping wordt goed Engels gesproken (dit jaar was er ook een Tsjechische jongen die Nederlands aan de universiteit van Oloumouc studeert).
Voordeel is dat het dorpje lopend te bereiken is. Bojkovice heeft diverse restaurants en een kleine supermarkt. Grotere supermarkten (oa Tesco) in Uh. Brod.
Ine
 
hallo
wij gaan in juli al voor het vierde jaar naar bojkovice.
erg gezellige camping, vooral wat oudere jeugd.
voor erg jonge kinderen is er geen annimatieteam, wel een zwembad, en een klein (speeltuintje). de vriendelijke beheerder en zijn gezin zetten alles in het werk om het de gasten naar hun zin te maken.
de omgeving is erg mooi, schijnt een mooi dierentuin in zlinn te zijn.
dat wij al voor het vierde jaar gaan zegt denk ik al genoeg:)

o ja , het sanitair is altijd schoon. de douche,s hebben altijd warm water, bepaalde openingstijden.
als het vies weer is, ja dan zijn de vloeren ook wel wat vies, maar waar is dat niet.
wij hebben wel eens op een 5 sterren camping gstaan in zuid frankrijk en daar was het lang niet zo schoon als hier.:)
 
hallo allemaal ook wij gaan voor de vierde keer naar bojkovice niet jaar achter jaar maar onze zoon wilde nog een keer mee op vakantie als we hier naar toe gingen.
wij hebben het er altijd naar onze zin gehad en het sanitair daar kan menig camping iets van leren.
niet al te modern maar altijd schoon.
 
Drie keer is scheepsrecht (na Gonnie en Alij)
Ook wij gaan voor de vierde keer naar Bojkovice.
Moet ook wel want we hebben de dierentuin van Zlin nog niet gezien. En de grotten van de Moravische Karst moeten we ook nog naartoe.
Bovendien wil mijn vrouw nog een keer mee met de excursie naar de glasfabriek.

Dat wordt straks zoeken op de camping naar forum-leden.:)
Rob
 
Vorig jaar zijn wij op de camping bojkovice geweest (veldje boven het zwembad). Het was er erg gezellig en de beheerder heeft ons super vriendelijk geholpen met een kapot aanhangwagentje. Verder een lekker zwembad dat echter wel hard aan een opknapbeurt toe is. Veel scherpe loszittende verf en beton op de bodem en wanden van het zwembad. En als het niet heel erg mooi weer is wordt het zwembad niet zo vaak schoongemaakt en heb je veel zand op de bodem. Verder kan je in het dorpje beneden heerlijk eten in verschillende restaurantjes waarvan er eentje heel gezellig met een terras naast een beekje waar je dan ook de halve camping weer tegenkomt ;-)

Soms in de weekends heb je in die huisjes bovenin wat rumourige tsjechen die er weekend komen vieren met veel drank en gelal tot diep in de nacht. Niet aan storen en gewoon lekker doorheen slapen ;-)

Pas bovenin ook op met je caravan. Als het eenmaal een tijd regent moet je maar afwachten of je ooit weer van dit veldje af kunt komen want het wordt een glibberige glijbaan en je moet omhoog om er af te komen. We hebben vorig jaar menig caravan omhoog moeten helpen duwen.

Verder een gezellige camping met een leuke uitvalmogelijkheid naar Slowakije en met name Trencin. Oh ja en we kregen regelmatig bezoek van een vosje die tussen de tenten liep!

Veel plezier! Dit jaar (volgende week al) gaan we naar het reuzengebergte (mini-camping Papillon in Dolni Lanov). Nu alleen het weer nog!
 
Wij gaan voor de derde maal naar Bojkovice. Een heerlijke knusse kleine camping met een zeer vriendelijke beheerder voor wie naar mijn idee niets teveel is.
Wat opvalt, is dat vooral de oudere jeugd graag terugkomt; waar vind je dat nog.
De omgeving is goed en gezellig. In het dorp kan je redelijk je boodschappen doen, maar vooral lekker eten.
Het sanitair is oud, maar wel schoon.
 
zesde jaar Bojkovice

We gaan dit jaar voor de zesde keer naar Eurocamping Bojkovice. Lekker luieren, lekker eten, beetje rondtoeren. En misschien dat we dit jaar eindelijk eens naar de Moravische Karst gaan....

Vorig jaar veel gegeten in het dorp bij Chalupa en Masaro (TIS was opeens veelvuldig gesloten).
 
Wij zijn dit jaar, niet achter elkaar, voor het 5e jaar naar Bojkovice geweest.
En we hebben er weer een geweldige vakantie gehad.
We hebben 3 weken prachtig weer gehad en het was super gezellig! :wow:
 
Dit weekend teruggekeerd uit Bojkovice.

Dit jaar was het erg rustig (vanwege weerberichten???), erg veel open plaatsen, bijna lege velden. Met name ook veel minder Nederlanders dan we gewend zijn. Het lijkt erop dat de verhouding in aantallen tussen Nederlanders en Tsjechen steeds sneller verandert.

Opgevallen:
- kortere verblijftijd van campers en caravans, veel wisselingen tijdens onze twee weken.
- helft van de B-chalets is behoorlijk vernieuwd. Vanaf de fundering opnieuw opgetrokken, met nu ook eigen keukenblok en douche.
 
Bovenaan