Euro-Air camp - Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

beter laat dan nooit

Sorry,sorry en nog eens sorry,

Door omstandigheden heb ik idd nooit meer laten weten hoe het was. Maar dan eindelijk na meer dan een jaar toch nog iets.

Toen we op de camping aankwamen regende het behoorlijk en de camping was bijna leeg. Toen we naar de receptie gingen om te melden dat we er waren (ik had dat per mail geregeld) werd ons gevraagd of we wel wilde blijven? Dat vonden we wel vreemd maar we wilde er toch gaan staan.
Nadat we gekeken hadden wat de droogste plekjes waren, hebben we in de regen de caravan en tenten neergezet. Wel balen in de regen, maar ja, we hoopten op beter weer. Door het weer waren de meeste mensen weggegaan.
In Splinderuv Mlyn was een stuk van de weg weggeslagen door het hoge water.
We hebben maar een paar dagen zonder regen gehad en wel 1 dag met heel mooi weer. Maar dat alles heeft de pret niet mogen drukken, we hebben er een geweldige vakantie gehad.
In de buurt is dan ook genoeg te doen en te bekijken.
In Ardspach zijn we verdwaald, maar het was een prachtige ervaring die ik nooit zou willen missen.
De campingeigenaar, Lubos, was een vreselijk aardige man die eigenlijk alles zelf deed.
Onze vrienden konden niet meer pinnen. Hun pas was stuk, waarschijnlijk ergens langs een magneet gegaan. Ze konden geld van ons lenen, maar ze moesten ook nog de camping betalen, maar dat kon ik ze niet allemaal lenen, dus een probleem. Nou voor Lubos niet hoor, hij zei als je thuiskomt dan maak je het gewoon over. Waar kom je dat nog tegen dat iemand zoveel vertrouwen heeft, geweldig hoor!

Wij hebben er dus een geweldige vakantie gehad met zeg maar rotweer, maar reuzegezellig, ook in de bar, restaurant en bowling van de camping, waar Lubos ook altijd was en altijd even tijd voor je had.

groetjes alij
 
Deze zomer zijn wij hier 2 nachten gebleven.
Wij vonden het niks, een rioollucht, vies zwembad en vanaf 08.30 vliegtuigjes die af en aan vliegen.
Het is geen slechte camping, maar voor ons niet wat we zoeken.
 
Beste mensen,

Wij overwegen om dit jaar Euro-air-camping in Vrchlabi te bezoeken met 3 kinderen van 12, 14 en 15 jaar. Ik denk dat het vinden van nederlandse vriend(inn)en geen probleem zal zijn. Op de website zag ik dat de camping aan een doorgaande weg lag en nu is mijn vraag of je hier geen geluidsoverlast van hebt. Wij wonen dicht bij de A2 en willen op vakantie eigenlijk eens geen auto's horen.
Het geluid van de vliegtuigjes valt wel mee, lees ik.

Alvast bedankt: Bob van Steen
 

char

† In Memoriam
Je moet geen hekel aan vliegtuiglawaai hebben!!..En je zit vrijwel direkt aan de weg...(als je pech hebt met de standplaats)
Maar aan de andere kant,... je krijgt daar geen last van ontwenningsverschijnselen....qua geluid.
Het is verder geen slechte camping, hoor!!..

Char.
 
Wij zijn vorig jaar op Euro-air-camp geweest en gaan dit jaar weer terug. Wij hadden het erg fijn daar.
Met de herrie vonden wij het wel mee vallen, camping zelf heb je geen herrie van, ligt wel aan een doorgaande weg en het vliegveldje tegenover daar vliegen overdag alleen van die kleine vliegtuigjes voor rondvluchten en die zweefvliegtuigen omhoogtrekken, tuurlijk hoor je die, maar wij vonden dat ook weer leuk om te zien.
Restaurant op de camping vonden we heel goed, aardige eigenaar, schoon sanitair, naar Vrchlabi is te lopen.:top:
Vorig jaar toen ik reserveerde ging er een dag of 5 overheen voor ik wat hoorde.
Mocht je nog wat willen weten, laat maar horen.
 
Bedankt voor je reactie Arieke,
Toevallig heb ik gisteravond een soort van leesbevestiging in het tsjechie's gehad van de camping, en ga er maar van uit dat het zo goed is wat betreft de reservering.
Ik heb deze vertaald met de vertaalhulp van google.
We gaan er gewoon naar toe en zien het verder wel. De reactie die jij gegeven hebt komt ook overeen met wat ik al eerder in campingrviews had gelezen.
Vliegtuiglawaai zijn we wel gewend we wonen zelf vlakbij een vliegveld dus dat voelt dan waarschijnlijk net als thuis:D.
Mocht het tegenvallen dan kunnen we altijd nog naar een andere camping gaan.
Weet je toevallig of er in de buurt ook een water is waar honden mogen zwemmen?
Fijne vakantie en wie weet tot ziens in Tsjechie.
 
Op de camping zoekt de jeugd elkaar op bij het zwembad, de speeltuin of in het restaurant (pooltafel, airhockey enz.).

In de omgeving kun je veel outdooractiviteiten doen, bijv hier: http://www.yellow-point.cz/cs

Winkelen kun je in Vrchlabi wel wat, geen grote winkels, op een regendag kun je hier heen gaan:
http://www.nisaliberec.cz

Verder kun je natuurlijk wandelen zoveel je wil (weet niet of jullie daar van houden).

Dierentuin? http://www.zoodvurkralove.cz/en Vinden wij altijd leuk.

Dorpjes in de omgeving, het Reuzengebergte in, rondvlucht.

Kortom, wij vinden dat er zat te doen is. We gaan dit jaar voor de derde keer naar deze camping en onze oudste is ook 14. Eigenaar is een hele lieve familie!

Laat maar weten als je nog iets wil weten, en alvast een fijne vakantie! (wanneer gaan jullie?)
 
Bovenaan