Ervaringen met InterBohemia Anstalt

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie heeft ervaring met het huren van een vakantiewoning in Tsjechië via Interbohemia?
Ik ken dit bureau alleen via internet en volgens mij kun je ook alleen via internet bij hen boeken.
Graag wil ik wat meer weten over hun wijze van werken en de bijkomende kosten als je iets van hen huurt.
Bij voorbaat mijn dank, jonker
 
Hoi Jonker,
Wij hebben net een huisje geboekt via Interbohemia. Ze werken inderdaad alleen via internet en mail. Ook de bevestiging, routebeschrijving en factuur krijg je via de mail. De reserveringskosten zijn €30,00 toeristenbelasting, energieverbruik en borg €140,00. Tenminste, dat waren de kosten bij ons en de borg krijg je natuurlijk weer terug. Hoe het is of gaat bevallen kan ik je natuurlijk (nog) niet zeggen maar wij hadden en hebben er een goed gevoel bij.
Groet Dinie

Ik was benieuwd of je nu ook via Interbohemia had geboekt of heb je toch voor een andere organisatie gekozen?
 
Hallo Dinie
Voor dit jaar zit onze vakantie in Tsjechië er helaas al weer op maar we kijken al weer uit naar een volgend jaar. De site van Interbohemia leek ons erg aantrekkelijk en daarom willen we graag de ervaringen van anderen horen.
Als je terug bent zou ik graag van je vernemen hoe het geweest is.
 
We zijn net terug uit Tsjechie en hebben ook via Interbohemia geboekt. Geen enkel probleem gehad, wel verloopt alles via internet en mail.

Eerste huis geboekt in Zeleznice (bij Jicin) - http://www.interbohemia.cz/nl/gids/zomer/huis-detail.php?chata_id=97 - , mooi huis, vriendelijke eigenaars maar spreken enkel Tsjechisch en een paar woordjes Duits. Wel moet je via de voordeur naar de tuin (met zwembad). De twee terrasjes liggen ook nogal onpraktisch: om te ontbijten of gebruik te maken van de barbecue moet je het hele huis door met al je spullen. Het huis is ook niet geheel vrijstaand, het staat op de hoek van de straat waar je 1 directe buur hebt, daar hadden we geen enkel probleem mee. We hebben genoten van het huis en de streek.

Het tweede huis hebben we geboekt in Trhové Sviny - http://www.interbohemia.cz/nl/gids/zomer/huis-detail.php - zeer mooi en ruim huis, op loopafstand van het centrum. Het enige minpuntje is de garage: het huis staat in een smal straatje, dus heb je weinig plaats om te manoeuvreren met je wagen. Hoe ik ook probeerde, ik kon onmogelijk mijn break in die garage rijden (zal misschien aan mijn rijkunst liggen :oeps: ). Een vriendelijke buur, vlakbij de kerk, heeft me dan een plaats aangeboden. Probleem opgelost.

We hebben 2 zalige weken gehad in Tsjechie en de site van Interbohemia staat in elk geval tussen mijn favorieten.
 
hallo, wij hebben dit jaar voor het eerst bij IB gehuurd en tot nu toe alles zeer goed verlopen. binnen 2 dagen reactie terug gehad met de nota en reserveringsbevestiging erbij. alleen moet je wel snel (binnen 3 dagen) een hoge aanbetaling doen en moet je zelf de datum van de restbetaling in de gaten houden. maar ik heb er een goed gevoel bij. hetzelfde huis kon ik boeken bij bohemiatravel in nl, maar wel 80 euro duurder per week en als je 3 weken gaat, is dit erg veel toch.
als je nog twijfelt, kijk dan even via google of je het huis elders in nl ziet staan voor meer info.
groeten anniwil
 
Wij hebben tijdens de kerstvakantie een huisje in Okrouhlice gehuurd via Interbohemia en waren erg tevreden. De prijs-kwaliteitsverhouding is erg goed en het huis dat wij hadden zag er erg netjes en verzorgd uit. De eigenaar van het huis kwam bij aankomst met zijn Engelssprekende dochter en bij vertrek kwam zijn vrouw met hun Engelssprekende zoon. Al met al een geslaagde vakantie en wij zullen zeker weer een huisje boeken via Interbohemia. :D
 
Wie heeft er ervaring met Interbohemia?

We zijn van plan om in de meivakantie weer een bezoek aan Tsjechie te brengen en zijn daarom druk aan het zoeken naar een vakantiehuisje. Op verschillende sites worden deze aangeboden maar met flinke prijsverschillen. Zo zag ik dat dezelfde woning bij bohemiatravel € 295,- kost en bij Interbohemia €205,-. Het is alleen jammer dat Interbohemia standaard een reis- en annuleringsverzekering rekent, terwijl wij die al in een doorlopende vorm hebben. Mijn mail die ik hen stuurde met de vraag of ik deze achterwege kan laten, krijg ik nu al meerdere keren "non-delivered" retour. Heeft iemand ervaring met deze organisatie en zijn zij betrouwbaar?
 
.....Het is alleen jammer dat Interbohmia standaard een reis- en annuleringsverzekering rekent, terwijl wij die al in een doorlopende vorm hebben.
Ik ben ook bezig met het zoeken naar een vakantiehuis en wij zijn ook bij IB uitgekomen.
Ook mij viel de verzekering op; ik ben daar altijd wat huiverig voor. Buiten het feit dat ik de uitkeringen niet erg hoog vind (1 miljoen kronen voor de meeste zaken is gewoon niet veel), is het gewoon koppelverkoop en dus eigenlijk niet toegestaan.

In hoeverre is deze toko eigenlijk Tsjechisch dan wel Nederlands? En maak je over naar een NL-rekening? Anders is "binnen drie dagen" bijna een onmogelijke opgaaf (sowieso is de aanbetaling van 50% wel flink).
 
Geen bevestiging?

Hmm goed om te horen dat jullie ervaringen goed zijn :)
Alleen heb ik nog even een vraag, hebben jullie een bevestiging gehad van jullie boeking?

Wij hebben namelijk al een behoorlijke tijd geleden geboekt en betaald, maar tot nog toe nog geen enkele bevestiging ontvangen...:bloos2:
 
Wij hebben voor deze zomer ook een huisje geboekt via IB.
Tot voor kort nog geen adres en routebeschrijving ontvangen.
Dus even een mailtje gestuurd. Ik was er op voorbereid dat het lang zou duren voor ik reactie had, maar de volgende dag had ik alles op de mail staan.
Misschien kun je ze gewoon even mailen?
 
Dat heb ik idd gedaan.
Alleen wist ik niet zeker of ze Nederlands kunnen, dus maar in het Engels gedaan. Maar ik ben benieuwd of ze bij mij dan ook zo snel reageren! :)

Bedankt in elk geval, zijn ze hier ook wat minder ongerust:bloos2:
 
Wij zijn vorige week zondag teruggekomen van een week Tsjechië; geregeld via Interbohemia. Eigenlijk is wat dat betreft alles prima gegaan (betaling, route, afrekening). De borg zou 150 euro zijn, maar bleek ter plekke maar 20! Verder sprak de verhuurder alleen Tsjechisch, maar bij aankomst was zijn kleindochter er en die sprak redelijk goed Duits.

Enige punt van kritiek was de locatie; volgens de beschrijving was er een kano bij het huis. Dit was ook het geval, maar de route naar het meer was slecht (gewoon dwars door het bos en redelijk dalend) en een redelijk eind, en aan de waterrand waren eigenlijk alleen een paar visplaatsen; echt een duik nemen was niet mogelijk, terwijl je door die kano denkt dat het water dichtbij is en goed benaderbaar.

Verder zouden de buren Nederlands spreken, maar ja, uitgerekend toen wij er waren, waren ze er niet...

Maar geen klachten dus over Interbohemia.
 
Bovenaan