Ervaringen met huis Dana in Pecka (Bohemia Travel)?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben besloten om deze zomer voor het eerst naar Tsjechie te gaan. Nu hebben we heel lang gezocht naar een leuke betaalbare woning met zwembad voor de kinderen. We hebben een huisje gevonden dat er leuk uitziet en ook nog eens betaalbaar is.

Het huis dana in Pecka via Bohemia Travel.

Wie heeft er ervaring met Bohemia traven en wie is er wel eens in dat huisje geweest of in de omgeving. Wat zouden we daar kunnen bezichtigen en waar zouden we op moeten letten?

Een hoop vragen, maar zou graag jullie ervaringen willen delen. Voor ons is het voor het eerst dat we die kant op gaan en ik vind het nog behoorlijk eng. Krijg allerlei waanideetjes...stel het huis is verschrikkelijk, stel het zwembad is te vies om te gebruiken, is het veilig om er heen te gaan met kleine kinderen, is het leuk genoeg, krijg je niet om de haverklap een bekeuring omdat je uit nederland komt.....pffff teveel vragen

Dus drop hier aub je ervaringen, het zou me enorm helpen. Alvast bedankt
 
hygiene hoef je in het algemeen geen zorgen te maken in CZ.
in de zomer zijn er altijd dingen te doen in de omliggende dorpjes, maar is vaak wel lastig om achter te komen wat en waar.
in kalna is een groter "zwembad" waar het bij warm weer goed toeven is voor de kinderen.
bij koud weer is spindleruv mlyn dichtbij genoeg voor overdekt zwembad

kastelen en natuur genoeg.

bekeuring alleen opletten dat je een vignet hebt (en een vestje, een driehoek en eerste hulp set en een schaar en een pen en ik weet niet wat nog meer).
 
Het ziet er hartstikke leuk uit en mocht het zwembad niet aan je wensen voldoen, in Pecka heb je een leuk openbaar zwembad, erg leuk voor kleine kinderen. En zoals Baan en Lina zeggen er is heel heel veel te doen in deze prachtige omgeving. ;)
 
Ga zeker een keer naar de Zoo in Dvur Kralové. En vlak bij die stad ligt een heel mooie stuwdam in de Elbe (Labe) Het lijkt alsof Anton Piek hem heeft ontworpen. Vlak bij Jicin kan je klimmen en klauteren in Prachovské Skaly. Fijne vakantie. :top:
En Nancy organiseert vanuit haar hotel veel leuke dingen. Informeer daar maar eens naar. Ze zit vlak bij jullie in de buurt.
 
Ilse met die bekeuringen valt het wel mee hoor, je moet je aan de regels houden, zoals overal.
Je moet bijvoorbeeld in CZ altijd je licht aan, dat waren wij dus een keer vergeten.
Omdat we Nederlanders waren kregen we een waarschuwing ook al werken en wonen we in CZ.
 
Respect dat je met zoveel angsten nog op vakantie durft te gaan!

Probeer eens te verwoorden waarom je die nu hebt en heb je dit bij andere landen ook? En waarom wil je dan toch naar Tsjechië?

Ben je wel eens in Frankrijk geweest? Zet in een lijstje je verwachtingen op diverse punten tov Frankrijk en daarnaast die tov Tsjechië. Zet je dat op het forum, kunnen we puntsgewijs al je angsten ontkrachten (want je hebt er denk ik meer die je hier niet uitspreekt).
 
RoJo, bedankt voor je reactie en voor het meedenken. Baan, ik ga bij Nancy kijken, bedankt voor je tips.

Respect dat je met zoveel angsten nog op vakantie durft te gaan!

Probeer eens te verwoorden waarom je die nu hebt en heb je dit bij andere landen ook? En waarom wil je dan toch naar Tsjechië?

Ben je wel eens in Frankrijk geweest? Zet in een lijstje je verwachtingen op diverse punten tov Frankrijk en daarnaast die tov Tsjechië. Zet je dat op het forum, kunnen we puntsgewijs al je angsten ontkrachten (want je hebt er denk ik meer die je hier niet uitspreekt).

Nou het zijn niet zozeer angsten hoor hahahaha. Misschien overdrijf ik een beetje. Ik ben een beetje een controlfreak soms helaas en daarom hou ik ervan om voorbereid op vakantie te gaan. En Tsjechie staat al een paar jaar op onze lijst landen die we willen bezoeken. Hoor er een hoop leuke verhalen over en daarom willen we er heen.

We zijn al een paar keer naar Frankrijk geweest en dat vond ik ook best spannend. Alleen Frankrijk was misschien minder eng omdat ik de taal vloeiend spreek. Ik kom er al van kinds af aan, dus niet echt onbekend. Wat ik wel spannend vond was het huisje en het dorpje waar we heen gingen... zou het wat zijn? Het was de eerste keer dat we via de eigenaar direct een huisje gingen huren en dat bracht twijfel met zich mee. Was gewoon bang voor oplichters...
Nou achteraf gezien was alles perfect, de eigenaren waren Nederlanders en superlief. We hebben nog steeds contact met ze.

We hebben ook een rondreis door scandinavie gemaakt. Was ook spannend, maar zeker niet tegengevallen. Noorwegen is 1 van de mooiste landen die ik tot nu toe heb bezocht.

Nu na alle positieve reacties gelezen te hebben, is er een hoop spanning weg. Gelukkig hebben we nu ook wat tips gekregen van dingen/plaatsen waar heen zouden kunnen gaan.

Ik verwacht alleen een kleine taalbarriere, maar ach met handen en voeten en dat kleine beetje scheve duits van mij moet ik toch een eind kunnen komen!

Ilse met die bekeuringen valt het wel mee hoor, je moet je aan de regels houden, zoals overal.
Je moet bijvoorbeeld in CZ altijd je licht aan, dat waren wij dus een keer vergeten.
Omdat we Nederlanders waren kregen we een waarschuwing ook al werken en wonen we in CZ.
Fijn dat jullie er met een waarschuwing vanaf zijn gekomen. Ik heb inderdaad gelezen dat je altijd je lichten aan moet hebben. Ik hoorde mensen vertellen die op doorreis waren door de oostbloklanden dat er een hoop corruptie is, vandaar mijn angst.

Dit is overigens het huisje dat we hebben gehuurd.
 
Het valt ook reuze mee, ik was alleen even bang dat je - zoals een hoop andere mensen wel hebben - nogal wat ongegronde en verkeerde beelden van Tsjechië had.
Fout kan er natuurlijk altijd van alles gaan, maar dat kan thuis ook. Maar meestal gaat het allemaal goed.
Laat je daar vooral niet door bang maken.
Op vakantie gaan is net als met vliegen: stort er eentje eens in de zoveel tijd neer dan hoor je iedereen daarover terwijl er duizenden per dag veilig landen. Zo hoor je ook altijd de mislukte vakanties altijd breed uitgemeten worden (en die mensen zijn het vaak zelf schuld dat ze belazerd worden), maar voor de rest hoor je toch alleen maar leuke verhalen?

En die taal? Ach, dat lukt wel. Met een goede instelling kun je altijd communiceren. Ooit in een gebakszaak lukte het niet en toen stond er opeens een Tsjechische dame daar en die sprak het allermooiste ouderwetse Frans en zei in die taal: 'alsof die Tsjechen allemaal zo'n goed Tsjechisch spreken...'
 
Bovenaan