Ervaringen met Bohemia Travel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi hans heb een mechelaar die zeer waaks train ik mee ,en is goed met bijt werk ,maar die eigenaren komen toch niet of wonen daar want dan heb ik een probleem .wil toch dat de hond vrij loopt op terrein nee hij gaat niet zwemmen zonder commando dat is geen probleem.maar kan hij dan van terrein af en die beek in of bedoel jij vijver die dan op terrein staat
ik denk wel dat ik het doe maar hier wordt veel negatief gepraat over Bohemia Travel
maar wat ik wel begrijp je kan zo uit het huis wandelen
en dag tochtjes maken met auto misschien heb jij nog tips
hans hoe zijn die fietsen die je kan huren nou hoop dat je mij even mailt en bedankt
 
Ekko,
De vijver ligt binnen de omheining ( de eigenaren komen regelmatig langs om de vissen te verzorgen). Probleem is mogelijk. Zeer waakse hond . De hond van de buren is dan mogelijk geen goed gezelschap. Het pad langs het huis wordt zeer veelvuldig gebruikt door wandelaars met honden. Ieder huis aan de hory heeft een of meerdere honden. Gezien de omschrijving van jouw hond begin ik te twijfelen.

Hans. Ik blijf erbij: negatief is zo makkelijk.
 
hans
dat is geen probleem want overdag zijn we weg komen tegen 4 a 5 uur terug
als we thuis zijn geeft ook niets want dan blijft hij bij mij
wat voor hond heeft deze buren wonen zo vlakbij dan ????
dat de mensen honden hebben is niet erg want de sjhechen hebben de honden op het terrein of in kendel dat is onze ervaring
en wij gaan meestal ook om 9 uur weg wandelen meestal ook twee a drie uur of gaan naar pilsen een dag de honden gaan met ons me heb kendel in auto
meende dat deze huis buiten het dorp staat en wandelaars maakt niet uit want ze lopen toch niet over ons terrein loopt beekje langs toch achter kant komen ze niet
hoor het wel van je
 
Ekko, de buren zitten er niet strak tegenaan. Het huis is het laatste buiten het dorp. Dat is niet het probleem dacht ik. De hond van de buren zit aan het touw en wil nogal eens reageren. Pas op: Karlovy vary mag je niet missen. De honden mogen echter het centrum niet in. Zie voor uitstapjes ook de tips bij bohemia.
Aangezien ik morgen vroeg vertrek zal het enige dagen duren voor ik weer kan reageren.Vraag gerust.
Hans
 
wat denk jij hans die hond zit aan touw en verder is het tuin afgesloten ,heb niets met de buren te mmaken
zal ik boeken en die hek is hoog en lijkt wel leuk als ik dat zie brug over en dan in de tuin
zijn de eigemnaren gezellig leuke lui en eerlijke mensen ook
hoor hert
he tot later dan
ik moet volgende week beslissen of heb jij een betere tip
 
hoi hans heb een mechelaar die zeer waaks train ik mee ,en is goed met bijt werk ,maar die eigenaren komen toch niet of wonen daar want dan heb ik een probleem .wil toch dat de hond vrij loopt op terrein nee hij gaat niet zwemmen zonder commando dat is geen probleem.maar kan hij dan van terrein af en die beek in of bedoel jij vijver die dan op terrein staat
ik denk wel dat ik het doe maar hier wordt veel negatief gepraat over Bohemia Travel
maar wat ik wel begrijp je kan zo uit het huis wandelen
en dag tochtjes maken met auto misschien heb jij nog tips
hans hoe zijn die fietsen die je kan huren nou hoop dat je mij even mailt en bedankt
...en is goed met bijtwerk... hoe moet een huiseigenaar dat opvatten? Stel dat er reparaties verricht moeten worden, of gras maaien, schoon beddengoed brengen, ik noem maar wat. Dan lijkt het me linke soep. hoe goed je hem ook onder controle hebt. (en daar twijfel ik niet aan). Ik weet alleen zeker dat onze sleuteldame echt niet binnen de poort komt! Hoe wil je zoiels oplossen, Ekko?
 
nee doet hij niet blijft er achter en als ze gras maaien ligt hij bij mij niets aan de hand
als we weg gaat hij mij in de auto is nooit alleen
en overdag zijn smorgends 9 uur weg om te wandelen met de honden 16 km of zo daarna eten dan s middags tochjes maken maar ook dan gaan ze mee
wordt ons 4 jaar dat we in sjhechie nooit geen problemen met ze gehad
altijd aan de riem zelfs in pilsen waren ze mee ,gaat mij om de hek als die goed is gaan we
en je moet er bij zeggen dat de sjhechen een honden altijd in de kendel hebben of ook aan de riem
kunnen ze hier in holland voorbeeld aan nemen
 
...en is goed met bijtwerk... hoe moet een huiseigenaar dat opvatten? Stel dat er reparaties verricht moeten worden, of gras maaien, schoon beddengoed brengen, ik noem maar wat. Dan lijkt het me linke soep. hoe goed je hem ook onder controle hebt. (en daar twijfel ik niet aan). Ik weet alleen zeker dat onze sleuteldame echt niet binnen de poort komt! Hoe wil je zoiels oplossen, Ekko?
 
Begin juli (2012) verbleven we een week in vakantiehuis 'Fisherman' in Nova Role. Geboekt via Bohemia Travel. Onze eerste ervaring met dit bureau. Boeking verliep heel vlot. De informatievoorziening vooraf was goed. Maar bij aankomst viel het vakantiehuis eerlijk gezegd niet mee. Met 1.90 meter ben ik niet extreem lang, maar in de woonkamer kon ik niet staan. Heb dus een week lang krom gelopen. (Heb daardoor gelukkig niet mijn hoofd gestoten aan de lage doorgang bij het betreden van de trap naar boven, iets wat mijn vrouw en dochter wel is overkomen.)

De woonkamer lag een beetje verzonken en had daardoor veel weg van een (muffe) kelder. Op dagen dat de zon niet scheen, ging het nachtlampje dat werkte op een lichtsensor automatisch aan. Was het toeval dat in de serie foto's van het vakantiehuis er geen enkele van de woonkamer zat?
Met de slaapkamer op de eerste verdieping was niets mis. Ook hier een laag plafond, maar ik hoefde net niet te bukken. De tweede verdieping was bedoeld als slaapkamer voor de kinderen. Maar de wankele trap daarnaartoe was - ook volgens de vriendelijke huisbazin - heel gevaarlijk. Omdat onze zoon nog elke nacht uit bed komt en dan aan de wandel gaat, vonden wij het onverantwoord om hem op de bovenste verdieping te laten slapen. Mijn dochter van 15 (en ca. 1.75 meter lang) wilde daar ook niet slapen, omdat ze nergens kon staan. Dus hebben we de matrassen naar de verdieping eronder gezeuld en de hele week met zijn vieren op een kamer geslapen.

Het beste deel van het huis was het overdekte zitje buiten bij de keuken. Daar hebben we veel gebruik van gemaakt. Het vakantiehuisje lag aan een meertje, maar de eigenaresse raadde ons ten zeerste af om daar in te gaan zwemmen vanaf de kant van ons huisje. Aan de overkant was een zandstrandje. Aan de overkant lag ook het dorp Nova Role. Zelden zo'n deprimerend oord gezien. Op zaterdagmiddag, bij aankomst, troffen we in het centrum alleen wat dronken zwervers aan. Voor boodschappen moesten we volgens de eigenaresse van ons vakantiehuisje dan ook niet in Nova Role zijn. Verse broodjes voor het ontbijt? Bij de Tesco of een andere supermarkt in Chodov, 7 km verderop, maar zeker niet in Nova Role. Het treinstation in het dorp, pal tegenover een aftands fabriekscomplex, is onderhevig aan verkrotting, maar nog wel in gebruik.

Kortom, het vakantiehuisje en de directe omgeving vielen niet echt mee. Bij thuiskomst vonden we een enqueteformulier van Bohemia Travel in de mailbox over onze ervaringen. Die hebben we naar eer en geweten ingevuld. De rapportcijfers vielen dus niet al te hoog uit. We zijn inmiddels anderhalve week verder en hebben nog geen enkele reactie van Bohemia Travel over onze teleurstellende ervaring mogen ontvangen. Ook niet na een herhaald mailverzoek daartoe. Ik zou Bohemia Travel willen adviseren om huisje Fisherman uit de 'collectie' te nemen. Het enige wat we willen is op deze plek andere Tsjechië-gangers eerlijke informatie geven over dit vakantiehuis. Vooralsnog lijkt het erop dat Bohemia Travel niet van zins is om onze beoordeling te publiceren op zijn website. Daar vind je louter positieve beoordelingen, maar de laatste dateert alweer van augustus 2010. Is hier sprake van censuur?

Zoals gezegd is dit onze eerste ervaring met Bohemia Travel. Het kan zijn dat we het toevallig slecht getroffen hebben. Vooralsnog hebben we niet de aanvechting om dat nader te onderzoeken, zeker niet als een reactie van Bohemia Travel uitblijft en onze beoordeling doodzwijgt op zijn site.
 

Inmiddels telefonisch contact gehad met Bohemia Travel over onze ervaringen in huisje WB 704. Blijkt dat ze op 26 juli per mail gereageerd hebben, maar die mail is nooit aangekomen (ook niet aangetroffen in het Spamfilter). In die mail bieden ze een korting aan van 50 euro bij een volgende boeking wegens het ongemak.

In de reactie gaat Bohemia Travel vooral in de hier eerder niet genoemde klacht over een tentenkampje van vissers (familie van de eigenaresse) die de doorgang van het vakantiehuis naar de steiger bij het meer blokkeerden. "Mocht dit zo blijven (ook volgend jaar) dan halen wij dit vakantiehuis van onze website. Ook informeren wij toekomstige klanten over deze situatie."
Nog een passage: "Helaas verouderen zaken, en we kunnen niet ieder jaar de huizen opnieuw controleren.''
In september volgt een nieuwe inspectie ter plaatse. Maar te lage plafonds en een gammele trap hebben niets te maken met veroudering.
De woordvoerder betreurt het dat wij niet direct na aankomst contact hebben opgenomen met Bohemia Travel, zodat ze eventueel een alternatief vakantiehuis hadden aan kunnen bieden. Daar heeft hij wellicht een punt. Maar de situatie was nu ook weer niet zo dramatisch en als ervaren kampeerders zijn we wel wat gewend. Bovendien geeft het niet echt een vakantiegevoel als je ter plekke weer een ander adres moet regelen in een andere omgeving als je er maar een week verblijft. We konden ook niet hard maken dat Bohemia Travel in gebreke was gebleven. Over de hoogte van de plafonds en de kwaliteit van de zoldertrap stond niets in de beschrijving.
Na thuiskomst (na positieve ervaringen in Praag en Zuid-Duitsland, overigens niet via Bohemia Travel) troffen we een beoordelingsformulier aan van Bohemia Travel. Dat hebben we naar eer en geweten ingevuld. Ook om eventuele klanten in de toekomst te informeren/waarschuwen.
Omdat we niets meer vernamen van Bohemia Travel (zoals gezegd heeft hun mailtje ons nooit bereikt), hebben we ons gewend tot dit forum. In het telefoongesprek heb ik mijn verbazing uitgesproken dat de laatste cijfers op de site van Bohemia Travel voor vakantiehuis Fisherman dateren van begin augustus 2010. En die zijn heel positief. De reactie van Bohemia Travel: "We vragen altijd om een beoordeling door onze klanten. Slechts 20 procent reageert daarop." Maar geen enkele beoordeling van dit huis in twee jaar tijd? Ik weet zeker dat er in elk geval een (niet zo positieve) beoordeling is gegeven voor dit vakantiehuis: die van ons. En die staat na twee weken nog steeds niet online.
 
Ikzelf ben werkzaam bij Bohemia Travel en onze kracht is vooral dat we altijd bereikbaar zijn, en een eigen kantoor hebben in Tsjechië.
Dus in geval van onvolkomenheden of klachten, maar ook bij calamiteiten (ziekenhuisbezoek, repatriëring etc. ) kunnen wij direct ingrijpen.

Jammer genoeg hebben de gasten van huis Fisherman HELEMAAL geen contact gezocht. Dan is het extra jammer dat ze hun klachten meteen op het internet plaatsen. Na hun negatieve beoordeling hebben wij vanzelfsprekend contact met de huurders gezocht. Helaas hebben zij hun mail niet goed bekeken.
Niettemin hebben wij besloten om het huis niet meer aan te bieden totdat onze inkoper daar in september weer een kijkje gaat nemen.
 
hoor altijd dat de bedden te hard zijn maar voor de rest is het wel een goeie. Rustige omgeving en vlakbij budejovice en krumlov.

Dat van die bedden zouden ze eigenlijk op de site moeten vermelden ;) Ik probeer het wel een beetje in te schatten via de foto's.... Heb idd ook ooit eens op zo'n typisch Tsjechisch betonbed gelegen, da's niet fijn :)

We hebben overigens zelf 1x via Bohemia geboekt en dat is prima bevallen...
 
Bovenaan