Ervaringen in hotels en pensions

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Zo geregeld kijk ik op dit onderdeel van het forum en steeds denk ik dan, dat ik hier alleen te maken heb met Nederlandse accommodaties.
Zelf zoek ik altijd Tsjechische hotels en pensions, maar die ervaringen kan ik hier nauwelijks vinden.
Het item rond campings is dan ook veel uitgebreider en eigenlijk zou ik willen dat dit idee zich zou uitbreiden naar hotels en pensions.
Het kan overigens best zijn dat dit ook de bedoeling is, maar tot nu komt het op mij niet zo over.
Mocht dit zo zijn dan heb ik direct vragen en ervaringen te melden.
Ik begrijp dat dit met name ook vragen zullen zijn voor de moderatoren.
 

Ad Verschoor

Donateur
Keesi, hier een paar voorbeelden:
1.Ik ben op zoek naar een hotel/pension met restaurant in Telc of omgeving
2.Wie kent hotel Harmonie in Batelov
3.Wij hebben het al jaren goed in hotel Terasa in Vimperk (www.enz....)
Wij maken altijd gebruik van hotels en pensions, vandaar de vraag en volgens mij voldoet het hoofdstuk campings daar aan. Dit zou bij accommodaties ook kunnen.
 

Tabe

† In Memoriam
Zelf maken wij nauwelijks gebruik van hotesl, pensions, of bed en breakfest in Tsjechie. Maar kan me de vragen van Ad best voorstellen. Een aparte rubriek, misschien in de "Accomodaties" ?!! Hier kan een ieder zijn verhaal/ervaringen mededelen zodat anderen hun voordeel er mee kunnen doen.
 
Ik heb veel gebruik gemaakt van hotels en pensions.
En het mij altijd zeer goed bevallen.
Maar ja, hoe ze nou heten?
Ik zou het niet weten.
Ik belde gewoon aan of ging een hotel binnen.
De verzorging was goed.
kortom, wij hebben altijd zeer veel plezier gehad, vooral in de pensions.
Groet.
 
Maar mensen, er zij al zoveel plaatsen waar je kunt zoeken naar een hotel, huisje of pension (B&B).
Booking.com, Hotelspecials.nl, Weekendjeweg.nl etc. zijn zo maar voorbeelden.

Als een topic hier meerwaarde moet geven, zal het goed georganiseerd moeten zijn, ook in samenwerking met de eigenaar van het object. Waarop wil je selecteren, wat heeft het object te bieden?
Wie gaat dit onderwerp hier beheren en up to date houden?

Ik geloof niet in een register hier.

Waar ik wel in geloof is de ervaring van de forummers.
Wil je een hotel of i.d. ergens in CZ, stel dan een vraag hier en je krijgt ongetwijfeld een antwoord hier.
 

Ad Verschoor

Donateur
Keesi, de invulling die je eraan geeft hoeft voor mij ook niet. Ik heb de vraag gesteld op het onderwerp accommodaties, dat evenals de campings verdeelt is in regio's. Ben je op zoek, ervaringen of tips dan kun je hier terecht. Precies zoals verwoord in je laatste zin. Kan dit onder accommodaties uitstekend, maar maak het dan zichtbaar of geef aan dat dit onderwerp ook voor mijn vragen, ervaringen en tips is bedoeld.
 
wij hebben dit jaar een prima hotelletje gehad in telc "NA HRAZI". uitstekend gelegen (op 50 meter van de toegangspoort tot het marktplein). zeer vriendelijk personeel ,parking, en 50 eur voor een 2 pers kamer met ontbijt. er is ook een restaurant aan maar ik moet toegeven dat we dit niet geprobeerd hebben omdat we steeds op het marktplein gegeten hebben .
wij gaan al jaren op de bonnefooi naar Tsjechie ,steeds in pension of hotel en ik moet zeggen dat we zelden problemen hebben om een kamer te vinden
http://www.telc.eu/ubytovani/objekt.php?objekt=11
http://www.telchotels.cz/telchotels/
 

Ad Verschoor

Donateur
Mijn vraag blijft actueel. Ik heb geprobeerd mijn vraag te stellen via accommodaties in de subrubriek Zuid-Bohemen, maar deze blijken te zijn voor advertenties.
Mijn vraag wordt daarmee niet geaccepteerd. Welk alternatief wordt aangeboden ?
 

kuurgast

Donateur
Pension zámek/kasteel Mlázovy tussen Klatovy en Sušice.

Via sumavanet.cz/mapy vond ik Zámecký penzion Holiday Park Mlázovy.
Contact vooraf verliep soepel via de mail in Engels. Het Tsjechische deel van de website geeft meer foto's.
Receptioniste(Klára) en een andere vrouw die voor oa ontbijt zorgde spreken Engels. De receptie is open van 13:00 tot 19:00uur waar tevens ruimte is om wat te drinken en verkopen ze versnaperingen als ijs,snoep en drank.
We hadden een mooie ruime kamer (nummer 13) met 3 bedden ,keuken ,badkamer met douche en toilet en terras met tafel en stoelen/bank. Dit bleek de gehandicapten kamer te zijn.
Pension is inclusief ontbijt wat in een ruimte boven geserveerd wordt ,vraag me wel af hoe je daar kan komen met een rolstoel. Parkeergelegenheid is op het afgesloten binnenterrein.
We bleken de enige gasten te zijn en konden aangeven hoe laat we wilden ontbijten. Iedere dag hadden ze wel iets extra's als bv worstjes,roerei,ham/kaastosti en buffet met verse broodjes ,kaas,vleeswaren,yoghurt/vla etc.
Uitzicht op het natuurlijke zwembad wat nu ijskoud was en daarachter alleen maar weiland en natuur. Op het terrein liep ook een ree rond met oormerk wat zich soms liet zien en in een boom zaten eekhoorntjes.
Je kan een segway huren om dat eens uit te proberen of schaken en dammen in de tuin.
Je hoort daar s'nachts helemaal niets ,het ligt in een kleine buurtschap in de bergen tussen Klatovy en Sušice.
In de zomer is het erg geliefd bij gezinnen met jonge kinderen.
De laatste dag kwamen er een aantal gezinnen met kleine kinderen die al vroeg naar bed moesten. Daarna zaten de volwassenen overal buiten te genieten van de mooie avond zonder overlast te geven.
Wifi gratis bij de receptie en ook te ontvangen op het terras voor onze kamer met wachtwoord. Kreeg een internet kabel voor binnen maar die aansluiting werkte niet.
Mlázovy ligt dichtbij Kolinec wat tevens de beste route is om daar naartoe te rijden want de andere kant vanaf Mochtín is een lange weg door het bos wat flink stijl omhoog loopt.
Het kasteel is afgelopen jaren deels gerestaureerd zodat de bijgebouwen nu een mooi pension is en het hoofdgebouw is aan de buitenkant ook hersteld maar daar binnen moeten ze nog veel opknappen.

Voor mensen die van rust houden en natuur is dit pension echt een aanrader.
Dit pension wordt ook via andere verhuurmaatschappijen aangeboden maar dan is het wel duurder,beter dus om rechtstreeks te boeken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan