Ervaring met Up Hill vakantiehuizen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hai people,
In deze rubriek is er al veel lof en veel kritiek geweest op verschillende reisorganisaties. Ikzelf ben al twee keer naar Tsjechie geweest en heb telkens gehuurd van Happy home en ik was altijd zeer tevreden ; de beschrijving en de realiteit kwamen overeen en meer kun je niet vragen. Volgend jaar zoek ik echter iets centraal gelegen in het reuzengebergte en nu heb ik een huisje gezien op de web-site van Uphill. Iemand goeie of slechte ervaringen met deze mensen?? Ik wacht op jullie reactie..de baas van Up Hill, gelieve zich te onthouden!!
58.gif
 
Re: up hill

Hoi Chantal,

Wij zijn ook met Uphill naar Tsjechie geweest, en zijn er erg tevreden over.
Was goed verzorgd, duidelijke routeomschrijving en we werden daar verwelkomd door de (Tjechische) eigenaar, die goed engels sprak.
Huisje was netjes, en zoals in de reisgids omschreven.

Groetjes, Paula
 
Re: up hill

Eindejaar 1999 gingen we met Uphill naar Slovakije : zeer goed meegevallen ! Goede kwaliteit & informatie aan betaalbare prijs !
 
Re: up hill

Uphill "bezit" veel huisjes in het Reuzengebergte. Op zich is het een goede reisorganisatie. Ze heeft een redelijk strenge eis waaraan de huizen moeten voldoen, dat zorgt voor een aardig goede selectie van huizen. Niet verkeerds mee dus.
 
Re: up hill

Ook wij hebben goede ervaringen met Uphill. De eigenaar "denkt"mee en probeert echt je op een goede plek te krijgen voor een redelijke prijs. Zelfs nagekomen aanbiedingen werden nog ter keuze voorgelegd terwijl we al geboekt hadden...
smiley20.gif
smiley20.gif
 
Ik overweeg ook (door het grote aanbod in het reuzengebergte) om iets te gaan huren via Up Hill... Het valt me op dat er veel minder mensen ervaringen hebben met Up Hill dan met bv. Topic Travel of Happy Home....

Zijn er nog meer mensen (dan hierboven) met ervaringen bij Up Hill ?? En zijn er echt geen mensen met "slechte" ervaringen ?
 

spookycat

† In Memoriam
Hallo,
Wij waren met kerst en nieuw ook via uphill in een huis in chotevice aan de voet van het reuzegebergte
Alles was perfect en het huis en de omgeving, de route,alles zoals de beschrijving vermelde
Prima wintervakantie hadden we daar
groetjes
 
reisorganisatie

Wij gaan al voor het zesde jaar via Upp hill naar het reuzengebergte.
Nog nooit geen klachten gehad.
Het zijn aardige mensen die inderdaad met je mee denken en er alles aan doen om te zorgen dat jij de goede vakantie plek kiest.
 
Arno schreef:
Zijn er nog meer mensen (dan hierboven) met ervaringen bij Up Hill ?? En zijn er echt geen mensen met "slechte" ervaringen ?
Laat ik dan zelf de eerste zijn met een slechte ervaring met Uphill.... Niet dat het heel dramitisch was hoor, of dat onze vakantie er door verziekt is... Maar toch... In ons geval was het huis wat we gehuurd hebben op sommige punten "iets anders" dan wat Uphill ons beloofd had....

Even een paar puntjes:

website uphill schreef:
Tuinmeubilair is bijna altijd aanwezig. De kwaliteit kan sterk uiteenlopen van zeer eenvoudig tot luxe tuinsets. Houdt u er rekening mee dat er niet altijd voldoen tuinmeubels zijn voor het personenaantal dat is toegestaan.
Buiten een paar kleine, lage, houte bankjes om een vuurplaats was er geen tuimmeubilair aanwezig.

website uphill schreef:
TOPHUIS met 3900 m² tuin.
Tuin was inderdaad erg groot... het hok met de waakhond die je 's nachts menig uurtje uit je slaap hield is om bepaalde (voor Uphill commerciële) redene niet vermeld. Ook heeft de eigenaar pas een behoorlijk grote en diepe vijver gegraven in de tuin... Ook dit is niet vermeld door Uphill... wat ik nogal sloordig vind omdat bekend was bij Uphill dat wij met een klein kind van 7 ½ maand er naar toe gingen.

website uphill schreef:
In 2004 gerenoveerd vakantiehuis in het oostelijk deel van het Reuzengebergte bij het (ski)dorp Prkenny Dul (3 km) gehucht Krenov.
In 2004 is de boven etage gerenoveerd... beneden nog niet.... deze zin wekt de indruk dat het gehele huis gerenoveerd is.

website uphill schreef:
ktv (vanaf 2006 met sattellietontvangst), hifi (CD, cassette, radio).
(nog) geen sattelietonvangst aanwezig, ook de hifi set niet gevoden.

website uphill schreef:
Kleine eenvoudig ingerichte keukenhoek met 3 kookplaten en magnetron.
Een + puntje.. er was een 4pits kookplaat, magnetron, vriezer en oven aanwezig... alleen wel in de hal op de slaapetage (terwijl de eethoek beneden staat). Misschien niet het ergste, maar ik vind dat het wel vermeld had moeten worden op de site.

website uphill schreef:
Naar wens verzorgt de eigenaar in de winter de verwarming (let op: reeds aanmelden bij boeking; in dat geval verblijft eigenaar in een apart/zelfstandig deel van het huis; entree van buiten is dan gemeeschappelijk, maar vervolgens heeft u binnen een eigen ingang; de woonkamer is bereikbaar via de gemeenschappelijke entree).
Als de eigenaar de verwarming niet verzorgt, dan bewoont u het huis geheel alleen en zelfstandig.
Augustus is hoog zomer en dus niet zo snel koud... Dus wij hadden de eigenaar er niet bij besteld.... We hebben graag wat privacy en de huizen waarbij staat dat de eigenaar in een apart deel van het huis, of in het naast gelegen huis woont vallen bij tijdens strenge selectieprocedure af...
De eigenaar van dit huis had toevallig de weken dat wij er waren ook vakantie en verbleef ook in het huis... Iets wat toch tegen valt als je er niet op rekend...
Opzich niets mis met de eigenaar hoor, aardige kerel die in de koude avond uurtjes en nachten zorgde dat de verwarming aan ging... Iemand aan wie we het weerbericht konde vragen en die altijd vriendelijk gedag zei en onze privacy respecteerde, maar ook dit had vermeld moeten worden (desnoots telefonisch) zodat wij evt. hadden kunnen afzien van dit huis (of er rekening mee konde houden).

En buiten dat waren de bedden erg hard, maar dat is iets waar je wel rekening mee moet houden als je naar Tsjechië vertrekt (ook al meerdere malen besproken op dit forum).
 
Arno schreef:
het hok met de waakhond die je 's nachts menig uurtje uit je slaap hield is om bepaalde (voor Uphill commerciële) redene niet vermeld.
... waakhonden kom je bijna overal tegen ... zeker in de afgelegen gebieden... als is het maar de hond van de buren.... ;)
 
Kan zijn, maar dat vind ik dan toch anders... (niet dat je er niet minder door wakker ligt natuurlijk), maar ik was blij dat onze kleine meid nog niet liep... want je zou een klein kind mee hebben die denkt... hej leuk.. hondje aaien.....
 
Ik heb geen aandelen of zoiets, maar heb het even bekeken.
Als er een organisatie achter zit, dan wordt de prijs automatisch hoger dan dat je particulier iets huurt.
Ik vind de prijsverschillen over het algemeen bij dit huisje wel meevallen.
particulier in de winter 450,- bij Uphill 517,- - 556,-
particulier krokus 450,- bij Uphill 564,-

Het gigantische verschil van bijna 600,- zit alleen in de week met oud en nieuw en dat is wel erg vreemd.
 
Wij hebben ons vakantiehuis voor een gedeelte van het jaar bij Uphill ondergebracht en ik kan als verhuurder niet anders zeggen dat de samenweking met hen altijd prima verloopt.
Ze zijn heel correct en vlot.Bellen altijd eerst even als ze weer een boeking voor ons hebben.
Natuurlijk kunnen de ervaringen van huurders anders zijn, vooral als er een huis tegenvalt of er klopt iets niet.
Wij hebben tot nu toe hele goede ervaringen met hen.
Hun eigen site ziet er ook heel degelijk uit en via zoekitems kan ieder zijn/haar vakantiewens(en) snel invullen en selecteren.

Groetjes,

Gerrit ;)
 
uphill

hallo

wij hebben afgelopen zomer een week een huis geboekt voor 2 gezinnen van uphill.
het huis was prima verzorgd erg mooi.maar de plek was vreselijk.
echt een grensgebied.grauw en grijs veel hoertjes.
kijk en dat staat niet in de omschrijving.
de omgeving viel dus erg tegen.de eigenaar was erg vriendelijk en deed prima haar best.
zeker omdat we met veel kinderen waren voelde we ons erg onveilig in dat gebied.
nu hadden wij uphill gemaild dat dat erg tegenviel.maar helaas hebben ze geen moeite meer genomen om ons terug te mailen.
een kleine moeite toch zou je zeggen.
blijbaar hebben ze wel prima contact met de huiseigenaren als ik hier zo lees.maar met de klanten kunnen ze wel wat netter omgaan.
verder hebben we erna nog een week genoten in een andere woning die we ergens prive genoekt hadden bij het lipnomeer.
we komen er zeker terug maar boeken niet meer bij uphill.

groetjes rosalie
 
rosalie schreef:
nu hadden wij uphill gemaild dat dat erg tegenviel.maar helaas hebben ze geen moeite meer genomen om ons terug te mailen.
een kleine moeite toch zou je zeggen.
blijbaar hebben ze wel prima contact met de huiseigenaren als ik hier zo lees.maar met de klanten kunnen ze wel wat netter omgaan.
Dat idee hebben wij ook. Mijn moeder heeft toen we terugkwamen ook een brief naar Uphill gestuurd maar tot op heden geen reactie.

Dat was dus eens maar nooit weer Uphill :zweep:

Ohja, wel je naam erbij zetten: Marion dus.
 
Bovenaan