Ertsgebergte: mooi of lelijk?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vind het niet zo erg dat de ANWB een beetje negatief schrijft over het ertsgebergte, want voor je het weet is het ertsgebergte "hot" en kom je overal weer landgenoten tegen.

Wat Most betreft geef ik ze wel gelijk, ik hou niet van die stad, het past gewoon niet in Tsjechië, als je Most inrijd is het net of je even in een ander land bent met al die hoge flatgebouwen. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit wel mooi vinden. Daarom kan je beter niet geloven wat er geschreven word en net als wij het zelf gaan ontdekken.

Wij komen al sinds 1999 in Tsjechisch Zwitserland, hebben al veel mooie wandelingen gemaakt, 's winters:koud: en zomers:warm: en zijn heel blij dat onze "chata" daar staat!
Blij met Tsjechie.net? Laat je waardering blijken en help ze met een donatie!
 
Mooi of lelijk is een kwestie van smaak.
Wel is het zo dat als je 17 jaar geleden langs de Tsjechische grens richting het noorden reed, er een dikke smokwolk over het land hing in de richting Teplice. Maar ook andere delen van het land waren zwaar verontreinigd door de industrie. Wij werden hiermee geconfronteerd in het Ijzergebergte waar hele bossen dood waren en de honderden kale stammen een treurig fotogeniek plaatje opleverden.
Nu is er weinig vervuiling meer omdat ook in Tsjechië wordt gewerkt volgens de europesche normen, met subsidie van de europesche Gemeenschap. Wij komen regelmatig in de omgeving van Hrensko en Decin daar is de natuur zó móói en gelukkig nog niet echt toeristisch!
 
:cheers: Landgenoten, ik heb U misschien niet lief maar geniet wel van de hele discussie (al zal er wel geen winnaar zijn).
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Tsjechisch Zwitserland o.a. omdat daar ons stekkie ligt :puh:
 
Ik kom er sinds een jaar of vier en vind het een prachtig gebied. Maar misschien is mijn beeld wat gekleurd door het feit dat we er een huis hebben. Aan de andere kant kun je ook stellen dat we niet voor niets daar zijn neergestreken. Ach weet je..... ga je er zelf maar een beeld vormen.
 
Bovenaan