Erg leuk uitzicht Sv Mikulaskerktoren, Mala Strana

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Sinds april 2010 is de hoge kerktoren van de Sv Mikulaskerk (de Nicolaaskerk) op Mala Strana te bezichtigen. Van alle oude torens in Praag lijkt me dit met 74 meter de hoogste; hoger dan de Karelsbrugtorens. Op twee niveaus heb je uitzicht. Helemaal bovenin is het ingericht als in de jaren '50 tot '70, toen er een StB spionagepost in was gevestigd, die de Joegoslavische ambassade in de gaten moest houden. http://www.prazskeveze.cz/vez-kostelu-sv-mikulase-na-male-strane.html

De trap is best goed te doen, niet supereng. Je kan de daken van Mala Strana mooi bekijken, en je kan 240 graden rondkijken van Strahovske Klaster via Karelsbrug en Malostranske Namesti tot aan de Burcht. Want de koepel van de Mikulaskerk zelf staat helaas een beetje in de weg om de hele Burcht goed te kunnen zien...

Kaartje is niet supergoedkoop; 70 Kc voor volwassenen.
Leuke tip als je van torens (dan wel fotograferen vanuit torens) houdt: voor Kc 400 heb je gedurende 3 dagen toegang tot alle torens die onder het beheer van PiS vallen, plus het grappige spiegellabyrinth op Petrin.
 
is een leuke bezienswaardigheid ja, wij zijn er in juni geweest. Mijn dochtertje vond het luiden van de klokken erg leuk! Zelf vond ik de tentoonstelling over de uitkijkpost erg boeiend.
 
Bovenaan