Er even tussen uit

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

;)Met een Tsjchischse quiz op radioCRo 2,heb ik twee entree kaartjes gewonnen:top: voor de muziek optreden van ''Zlate Trumpety'' in Tesla Arena in Praag.
Omdat,ik niemand in Tsj. kon vinden aan wie ik die twee kaartjes kon schenken,hebben we besloten om er zelf naar toe af te reizen.:)
Tenslotte zijn het prominente entreekaartjes.En een zo'n kaartje kost 1.200 CZK.En is het zonde om ze zomaar ongebruikt te laten liggen.:denk:
Zo gezegd zo gedaan.
Na_Zlate_Trumpety.jpg Wij zijn bij de Tesla Arena aangekomen.
Buiten was het een gezellige boel.
Er stond een Farmarsky trh(markt) uit gestald over het terein.
Het ruikte lekker,het gerookte vlees en de grote gevlochte houska smaakte ook goed erbij.
Buiten waren er al een paar marionetten korpsen en speelden er een groep blaas muziekanten.
Even later mochten we naar binnen.
En toen gebeurde er iets om niet te vergeten.
De mensen stroomden naar binnen.
Wij moesten naar links.Ooo,dat is zeker omdat wij die duure kaartjes hebben, dacht ik .
Maar,
we kwamen voor een gesloten ijzeren poort te staan,:shock: met twee
hangsloten erop.
We stonden daar met een groepje van 10 mensen die net als wij ook winnaars waren van de CRo 2.(rozhlas) en we konden niet naar binnen.
Reden?;De sleutel was zoek!:lmfao::lmfao::lmfao:KLIC PRIC !
Na ongeveer 20 minuten wachten,gingen wij zelf op zoek.
Na heen en weer te lopen hadden we toch een mooie plek gevonden.
Het was mooi,heb met volle toeren mee kunnen zingen.
Eind goed,alles goed.
De vier dagen in Praag waren snel voorbij gevlogen.Wij overnachten in Sarka,Praag 6,waar het erg mooi was.
De 2e week gingen we naar Karlovy Vary.
Overnachten in Pension u Studanky in Haje.Maar 7 km. van K.Vary.
Waar we vandaan gingen wandelen door de bossen naar de Stad.
In het Pension hebben we vers gevangen forel's gegeten.Wat een lekkernei was.:kok:
Ook waren we in Chodova Plana om in een brouwerij een goed biertje te proefen.www.chodovar.cz
In de kelder is er ook een restaurant,waar ze lekkere spairribs maken.
Het was een mooie ,ongeplande even tussen uit vakantie.
 
Bovenaan