Enquête: kaas in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Voor mijn studie wil ik graag een onderzoek doen naar de consumenten behoefte van (Nederlandse) kaas in Tsjechië.
Heeft er iemand nog handige tips hierbij of een netwerk van Tsjechen die een korte enquête (in het Engels) van 10 vragen willen invullen?

De enquête mag ingevuld worden door iedereen die woonachtig is in Tsjechië (dus ook Nederlanders in Tsjechië).

Alvast bedankt! / děkuji!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vrouw staat op Tsjechische boerenmarkten met Nederlandse/Friese boerenkaas. Ze wil de enquetes wel aan de klanten geven en laten invullen. We sturen ze dan zo spoedig mogelijk terug.

Voor welke studie is het eigenlijk? Is wel leuk om te weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de supermarkten zie ik wel kaas. Ook Gouda en Edam (Eidam). Maar meestal is het industriële kaas met die naam. Niet echt bijzonder gewaardeerd, is mijn mening. Ook vaak niet eens uit Nederland afkomstig. Naar ambachtelijke kaas is volgens mij wel vraag, zeker als het op boerenmarkten wordt verkocht. Tsjechen zijn volgens mij gek op dat soort producten en betalen daar ook best wat extra voor.
 
Ik zeg altijd dat de Tsjechen geen kaas kunnen maken. Alles smakeloos. Wanneer er smaak aan zit hebben ze er een grote hoeveelheid paprika aan toegevoegd. Je kunt dan net zo goed paprika eten. Gouda en Eidam zijn alleen maar trefwoorden voor harde kaassoorten. Op een camping kreeg ik kaas die Nederlanders kochten zonder te weten wat die was. Vonden de smaak afschuwelijk. Ik ben de smaak wel wat gewend, dus gooide de kaas niet weg. Weet uit het hoofd verder geen namen.
 
Volgens mij is er niet veel haast bij. Pim1717 is wel weer een paar keer online geweest, maar helaas geen reactie op een eventuele vragenlijst. Van onze kant is de belangstelling al een stuk minder om er aan mee te werken.
 
Hoi Jan,

Ik wacht nog even op de goedkeuring van enquête... Deze goedkeuring verwacht ik elk moment!

Jullie hulp heb ik echt hard nodig en wordt zeer gewaardeerd.

Mijn excuses voor de vertraging van de enquête.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker, had ik even moeten melden.

Begrijpelijk, ik heb een aantal weken de tijd om de gegevens te verzamelen. Wellicht dat het na volgende week mogelijk is om de enquête te laten invullen (wat mij betreft wel)? De enquête gegevens die u kunt verzamelen zullen van groot belang zijn voor het onderzoek.

Verder zal ik ook een online link plaatsen, hopelijk vandaag nog. Via deze link kan de enquête ook digitaal ingevuld worden (wel graag door mensen die ook daadwerkelijk in Tsjechië wonen) :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst bedankt voor de gegeven informatie en reacties! :top:

Hierbij, nogmaals, de vraag aan jullie om de volgende enquête te verspreiden binnen jullie netwerk in Tsjechië: https://forms.gle/Y1hUbV75uVNYVtyN7

Deze korte enquête gaat over de behoefte van de Tsjechische consument en helpt mij zeer bij het doen van mijn onderzoek. De enquête is gemaakt is het Engels zodat deze zo toegankelijk als mogelijk is voor iedereen in Tsjechië.

De enquête mag dus worden ingevuld door iedereen die woonachtig is in Tsjechië.

Alvast bedankt!:top:
 

kuurgast

Donateur
Niet helemaal handig met die Nederlandse tekst als "anders" "Jouw antwoord""volgende"
Heb je niet een Duitse variant of gebruik goochel vertaling om een Tsjechische te maken, voor de oudere mensen in Tsjechië.
 
Dat ligt als het goed is aan welke taal je computer/Google account staat ingesteld!

Bij mij is het bijvoorbeeld allemaal in het Engels. Dus als het goed is, past dat zichzelf vanzelf aan.

Ik kijk het voor de zekerheid even na.
 
Bovenaan