Energiemaatschappij failliet

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mede Tsjechofielen.

Wij kregen enkele maanden geleden te horen dat Bohemia energie bankroet is.
Op dit moment krijgen wij (via een overgangsregeling van max 6 maanden) energie via EON.
Wij moeten dus een nieuw contract afsluiten.
Bij EON een offerte aangevraagd.
Deze is uitsluitend in te zien en af te sluiten met een Tsjechisch telefoonnummer.
Helaas hebben wij geen Tsjechisch nummer.
Daar wij hoogstwaarschijnlijk pas weer in juni naar Tsjechië gaan zullen we iets moeten.
Dus wij zoeken naar een oplossing.
Wie weet raad / kan ons adviseren?

Groet Luigi
Regio Strakonice.
 
Neem een prepaid sim kaart, en regel dit heel snel.
Was er zelf voor iemand anders ,de wachtrijen zijn extreem ,accepteer wat ze aanbieden.
Merendeel zeurt lang over bohemia (of de anderen) eg. over het zaloha geld .

Het gaat hier de hele verkeerde kant op.
Maar misschien heb je geluk.
 

kuurgast

Donateur
Even een kleine aanvulling zodat andere mensen in de toekomst hiervan kunnen leren.

Dodavatelé poslední instance (DPI).

De leveranciers van laatste redmiddel (DPI) zorgen voor de levering van gas en elektriciteit aan klanten, zodat ze niet zonder energie komen te zitten. De energie wordt geleverd door de dominante leverancier in de regio.

In het geval van elektriciteit zijn de leveranciers van laatste redmiddel E.ON Energie (zuidelijk deel van Tsjechië), Pražská energetika (Praag en omgeving) en ČEZ Prodej (centraal en noordelijk Tsjechië), afhankelijk van de specifieke regio.
Voor gas, E.ON Energie (Zuid-Bohemen), Pražská plynárenská (Praag en omgeving) en innogy Energie (rest van Tsjechië).

De klanten die onder het DPI-regime zijn gevallen, moeten binnen zes maanden op zoek naar een nieuwe leverancier.

Bronnen oa cs.wikipedia.org + expats.cz +
Artikel expats.cz. met link naar onderen scrollen: Porovnejte si cenu energií=Vergelijk de prijs van energie.
 
Ik heb net eens naar die tarieven gekeken maar die zijn stevig.
Ze geven aan ca 5400 kronen/MWh exl BTW (DPH)
Ik zit nu bij CEZ en heb daar een contract voor 2 jaar en ik betaal nu 4149 kronen per MWh inclusief DPH inclusief alle bijkomende kosten.
 
Bovenaan