Eindelijk weer naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Onze reis neemt vaste vormen aan: eerst 7 nachten Praag, dan 2 nachten Dresden en dan weer terug naar Tsjechie (beetje onlogisch maar Dresden stond al vast). We staan op het punt om een hotel in Hostinne te boeken. Twee vraagjes aan de kenners uit de buurt:

Is het hier alweer begaanbaar na het hoge water? Als het stadje half in puin ligt kunnen we beter iets anders zoeken...

Kost het parkeren op de markt geld of is dat gratis?

Alvast bedankt.

Reisverslagen komen nog, we zijn nog niet weg;)
 
Hier is alles prima in orde. De mensen die schade hebben gehad hebben natuurlijk nog de naweeën en als toerist zul je nog wel iets kunnen zien van schade, maar dat is dan ook alles.
Het parkeren op de markt kost volgens mij 5 kronen per uur, maar in het weekend van 2 t/m 4 augustus is de grote jaarmarkt en zal parkeren op het marktplein niet mogelijk zijn.
 
Superbedankt voor je snelle reactie! Mijn man is helemaal verbaasd dat ik binnen een kwartier antwoord heb op deze 2 vragen. :top:
We hebben hotel Dorinka geboekt. We komen op 29 juli en vertrekken weer op 2 augustus, net voor de drukte dus. Van daaruit gaan we nog 3 dagen naar Berlijn en dan zoeken we Nederland maar weer op.
 
Perfect dit forum!
Ik had overigens niet verwacht de beelden uit waar is dit ook in het echt te gaan zien. Ik had een pension in Harrachov op het oog, maar man heeft liever een wat vrijblijvender hotel zonder Nederlanders, en deze plaats ligt gunstig tov onze dagtripjes. Bovendien ziet het hotel er van binnen en van buiten goed uit:top:
 
Ik gooi alle vragen die ik heb maar even in dit topic, anders vind ik de info helemaal niet meer terug.
Waar kun je in de regio lekker uit eten?

En waar is een grote supermarkt a la Tesco, Hypernova of Globus? We hebben weer wat voorraad nodig voor thuis;)

Waarschijnlijk blijven we toch een paar dagen langer, dus tips voor uitstapjes in de buurt zijn ook welkom. Staat er ergens nog een mooi kasteel of nog liever een oude ruine? Verborgen grotten onder de grond? Een leuk zwembad?
Het klimpark en de rodelbaan in Pec pod Snezkou staan al genoteerd.
 
Bovenaan