Einde Asia-shops

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet of het juist is of de Asia-shopa per 1 mei e.k moeten opdoeken.
Of is het zo dat deze Noord-Vietnameze verkopertjes hun handel moeten aanpassen?
 
De Asia shops zijn gewoon illegaal en zouden dus allang opgedoekt moeten zijn !

Politie doet er wel vaak wat aan.
sluiten de boel enzo, maar ff later zijn ze weer terug.

Dus denk niet dat er veel zal veranderen.

Of ze moeten de plekken echt geheel afsluiten en doen,
zodat er echt niemand meer op kan.
 
In Tsjechie wonen ongeveer 24.000 legale Vietnamezen. Dat ze hun handel moeten opgeven heb ik ook gehoord. Zelf vinden ze dat de zaken slecht gaan de laatste tijd.

Rokers zullen het niet leuk vinden als het opgedoekt wordt.
frown.gif


ps: ik rook niet!
 
als in de CZ kom haal ik er weleens een overhemd en daar ben ik altijd prima mee,best wel goed van kwaliteit.Ik koop wel merkloos,geen namaak>
Ik bied wel altijd af en roep al van ver ja mluvim cesky..kwestie van niet getaxeerd te worden..als Nemec.
Hun sigaretten zijn wel kurkdroog,en ik hoorde van mijn Tsjechische soused dat hun Fernet Stock namaak zou zijn.
Ze hebben wel voor leven gezorgd aan de hranice.., ik zal ze wel missen
 
Ik heb daar een keer fles Becherovka gekocht, maar die smaakte goed.

Als ze vertekken naar elders betekent het ook nog klap voor 2de hands automarkt. Die rijden toch ouwe wrakken...
 
Vasek dat is ..waar.ik heb hier in de garage nog een blauwe favorit gld staan.Prachtkar maar uitvoeren naar de CZ voor mijn naaste fam. is niet te doen.
Ik heb weleens gehoord dat de zgn. Vietcong ze opkopen zonder invoerpapieren, Maar ik vind hem zo cool..Ik rij met een octavia maar bergop is die favorit fabeleus.
159.000km nooit SKODA--ik bedoel pech
 
Jacques, je Octavia zal wel nieuwer zijn.
Deze uit 1959 hebben we thuis nog gehad, nieuw gekocht. Als eerste hadden we een auto in onze straat. Ik was nog nog maar 11, maar ik kan me herineren dat iedereen kwam kijken. Das was in die tijd een prachtig kar, met die vleugeltjes achterop.
 

Bijlagen

  • 5823-skoct104.jpg
    5823-skoct104.jpg
    27 KB · Bekeken: 5
Ow ja tuurlijk haha, ik zat alleen aan de Asia Shops aan de grens te denken, die zijn illegaal en worden paar keer per jaar opgedoekt door de politie enzo.

De gewone shops van vietnamezen met niet-namaak / niet-merk kleding zijn gewone legale winkels, die zullen gewoon blijven! Dat zijn gewoon winkels.

Het feit van dat de rokers niet blij zouden zijn dan gaat al niet meer op !
Het is nu verboden om op niet-vaste plaatse, dus kraampies enzo, om tabak en alcohol te verkopen !!!
Dat geld voor alles, niet alleen vietnamezen.
Dus ook de Tabak shoppies die geen vast hokkie zijn!
 
Erik, niet zo serieus. Van alles is verboden, overal, en gebeurt toch. Een beetje zwarte handel, beetje illegaal, wat maakt het uit. Ze leven toch van? En Duitsers kunnen goedkoop spullen kopen. Iedereen blij...
Waar ik me meer aan erg zijn zakkenvullers zoals bij Ahold, Enron.... Maar dat is weer een ander onderwep.
 
Hahaha, ikke serieus? Dat hoor ik niet vaak
wink.gif


Wat ik wil zeggen is dat het weinig uit zal maken daluk of nu, t mag nu al niet en nu hebben ze het ook goed en gaat het goed.
Ze verdienen veel, rijde dikke bakken haha.

En dat van tabak en alcohol op niet-vaste verkooppunten wordt wel serieus naar gekeken vanaf nu.
Dat heeft dus gevolgen voor de kleine dingen in de stad enzo.
De Vietnamezen zullen zich er denk weer weinig van aan trekken haha
 
Ik heb wel gemerkt dat ze a/h switchen zijn naar high-tec prularia...als je er vaak komt zie je dat ze toch wel flexibel en clever zijn.
Sinds 1 jaar doen ze als de konijnen DVd-films copieren..nog voordat ze in de Kino komen.
Als ik mijn visum ga verlengen bij de cizinec-politie stel ik wel vast dat se zo jong blijven volgens mij ga de ene Hung-Yu de andere vervangen..De stary gaat back to Hanoi.wel met dezzelfde papieren.<grapje hoor>
Ik mag ze wel maar van integratie met de Tsjechen is niet veel te merken Die aanpassing a/h seizoen bijvoorbeeld.
 
Er zijn 1 miljoen vietnamezen in Tsjechie. Dat is 10% van de bevolking. De meesten zijn illegaal hier en doen illegale handel. Maar de laatste 2 jaren zijn er heel wt markten gesloten omdat CZ toetreed tot de EU.Voor die tijd moet alles "opgeruimd" zijn. Ik zelf zie in de laatste 10 jaar dat er een enorme opruiming heeft plaats gevonden. 1 voorbeeld is Trutnov.Daar was een grote Vietnameze markt, 3 jaar terug is de gehele markt verdwenen en er zijn 3 legale vietnamwinkels. Van de marktplaats is het een parkeerplaats geworden en daarnaast is er een splinternieuwe Busstation gemaakt. Ik zelf ben blij dat ze verdwenen zijn. Er waren na mijn gevoel teveel Vietnamezen en je voelt er niet lekker bij. Als iets overheerst (dat geldt voor alle dingen) dan is dat niet fijn. Net zoals dat Nederlanders overheerst in bepaalde dorpen in het reuzengebergte. Is ook eigenlijk teveel.
30.gif
 
1 miljoen Vietnamezen in CR, jaaa en kippen kunnen vliegen...

Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Indonesiers maken tezamen in NL nog niet eens 10% van de bevolking uit. En die zie je toch echt meer dan Vietnamezen in CR.
 
Na een beetje Googlen kom je wat Vietnamezen in CR betreft uit op schattingen van 30.000 - 100.000 mensen. Moeilijk te schatten dus, maar bij lange na niet de 1 miljoen.
 
Bovenaan