Einde arbeidscontract, uitbetaling ongebruikte vrije dagen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Mijn contract is onlangs afgelopen en ik vroeg me af of ongebruikte vakantiedagen uitbetaald worden? Heeft iemand hier info over?
Misschien heb ik niet goed gezocht op het forum, maar ik kon het niet vinden en internet gaf me tegenstrijdige info, alvast excuus als iemand dit al had gevraagd :)

TYA

Nienke

Update: kennelijk worden door het bedrijf waarbij ik werkte in ieder geval de dagen uitbetaald.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Ter aanvulling op de vraag voor als mensen later dit ook willen weten:

262/2006 Sb. Zákon zákoník práce = 262/2006 Coll. Arbeidswet
Díl 5 Náhrada za dovolenou § 222 =
Deel 5 Compensatie voor vakantie § 222
Alleen bij beëindiging van het dienstverband kunt u niet-gebruikte vakantiedagen van het lopende jaar en voorgaande jaren terugkrijgen.
Het is niet mogelijk om voor ongebruikt extra verlof een loon- of salariscompensatie te verstrekken; dit verlof moet bij voorkeur altijd worden opgebruikt.(zoals overuren)

Zákoník práce 2023 - § 67 - § 68 = Arbeidswet 2023 - § 67 - § 68
Odstupné = Ontslagvergoeding:
Heeft het dienstverband langer dan een jaar en korter dan twee jaar geduurd, dan heeft hij recht op het dubbele van het gemiddelde maandloon. Indien het dienstverband korter dan een jaar heeft geduurd, heeft de werknemer recht op een ontslagvergoeding ter hoogte van minimaal één gemiddeld maandsalaris 28 mei 2020
 
Bovenaan