Eigen router meenemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo luitjes,

Ik heb een vraagje. Met een week zitten wij weer in het mooie Tsjechië. In ons huisje is internet, maar dan met een kabeltje. Ethernet dus. Nu dacht gisteren: als ik nu mijn eigen router (Sitecom) meeneem kan ik toch wifi maken? Of is dit te simpel gedacht? Voor de duidelijkheid, mijn router is nog een oudje, uit het tijdperk dat wifi nog niet via het modum was ingebouwd.

Alvast bedankt :top:
 
Kans is dat dit niet gaat werken. Ligt er helemaal aan wat voor apparatuur er voor zit. Is dit een modem dan wel, is het een router dan niet.
DHCP aan of uitzetten is niet van belang. Sterker nog DHCP moet aan blijven.
 
Heren, ik ga het gewoon proberen. Zoals gezegd is de Sitecom alweer een oudje. Uit het tijdperk dat de voorloper van Ziggo wel een modum leverde, maar zonder Wifi router. Inmiddels heb ik thuis een modum met Wifi router en gebruik ik die Sitecom nog evengoed. Beetje dubbelop, maar soms handig
 
Ik zei, kans dat dit niet gaat werken. Als er een router voor staat en je doet geen routing advertising, dan weet de router de weg terug niet.
Werkt alleen als er een modem voor staat en de zelfgeplaatste router de enige router in het netwerk is.
Wel of niet accesspoint is niet relevant. Bijna elke router is een AP. Routers die als repeater zijn ingesteld, hebben meer kans om in deze situatie te werken.
DHCP uitzetten is helemaal killing, want dan krijgt het apparaat geen IP adres en dus valt er niks te internetten.

Tuurlijk kan alles werken. Alleen je moet er wel iets voor doen. Standaard aansluiten en hopen dat het werkt ligt aan de bestaande apparatuur.
Of je hebt mazzel ... of niet
 

dennuzzz

Donateur
als er een router is is dat toch voldoende waar een dhcp server inzit?
De als ap geconfigureerde router zonder ingebouwde actieve dhcpserver krijgt over het ap de ip adressen uit de eerste router. Zo configureer ik meestal het en werkt zonder problemen...

Zal wel wat over het hoofd zien dan...
 
Laatst bewerkt:
dat werkt wel als je de uplink in een LAN poort stopt ipv WAN poort.
Je moet er dus wat voor doen.

Alternatief is de WAN poort direct op de ADSL liijn aansluiten. Wellicht bedoelt TS ethernet met kabeltje, de ADSL aansluiting.
 
Vraagje: er is dus wel internet in het huis. Weliswaar niet snel, maar toch. Wat vinden de eigenaars er van als je aan die apparatuur zit te morrelen?
 
Nou mensen, alle consternatie was voor niets, want er staat hier dus gewoon een router. Terwijl ik dat nog had nagevraagd bij Bohemia. Gelukkig klopt de overige ingewonnen informatie wel, maar ook dat alles volgt in het verslag :stout:
 
Wat vinden de eigenaars er van als je aan die apparatuur zit te morrelen?
Nou ik zou het niet op prijsstellen als er aan de apparatuur wordt gemorreld. Mijn router wordt namelijk ook gebruikt voor het doorsturen van gegevens zoals temperaturen etc.
Daarnaast ligt het er ook maar net aan op elke afstand je van de centrale zit. Ons huis staat ongeveer 3km van centrale af. Snelheid 2Mb up en 256 down is maximale wat er te halen is. Dus morrelen heeft ook geen zin.

Tenzij je exact weet wat je doet en wil doen. Maar dan zou je de vraag hier niet stellen denk ik ......
 
Gelukkig maar...
Wij hebben eens gasten gehad (meneer was ingenieur, zei hij), die het voor elkaar kregen alles met een stekker te ontregelen. De magnetron bovendien naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
 
Bovenaan