Egyptische landschildpad geboren in ZOO Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
LPO31c79c_zelva_egyptska_mlade1.jpg

Is dit geen schatje?:roze:

In de dierentuin van Praag is een Egyptische landschildpad geboren.
De broedtijd was 81 dagen en de kleine is 2,5cm groot en heeft een gewicht van 5,5gram.
De Egyptische landschildpadden behoren tot een van de meest bedreigde schildpad soorten.
Er leven ongeveer 4700 in het wild langs de kust van Libië tot Israël waar ze een gewilde prooi
van stropers zijn.Dit is een nakomeling van in Italië in beslag genomen exemplaren.
In Praag werken ze mee aan een Europees reddingsplan en dit is de 15de die dit jaar geboren is.

idnes.cz video.
 

Ad Verschoor

Donateur
Prachtig,wat een tekening zit daar in !!!!
Zijn de 15 van afgelopen jaar allemaal in Praag gebleven of worden ze uitgezet naar andere dierentuinen of in de natuur.
 

kuurgast

Donateur
Dat heb ik nog niet kunnen vinden.Maar als ze willen voorkomen dat deze soort uitsterft,
dan zullen ze wel in een beschermd gebied uitgezet worden.
 

kuurgast

Donateur
Ad ik kon nergens vinden wat er later met de Egyptische landschildpadden gebeurt
en heb gewoon de vraag gesteld op de site van de dierentuin Praag.
Dus afwachten of er antwoord komt.:)
 

kuurgast

Donateur
Zojuist heeft Gabriela Knapová gereageerd op mijn vraag :sos: wat ze gaan doen met het Egyptische landschildpadje als die volwassen is.Ze zijn heel blij met deze jonge schildpad en aangezien ze er niet
zo heel veel van hebben,houden ze die zelf en als er meer komen die voorlopig ook.
Dus ze worden niet teruggeplaatst in de natuur.:wijs:
 

kuurgast

Donateur
1270203858_201004020068_PRG_1.jpg
154866.jpg


In de ZOO Zlín is het als eerste dierentuin gelukt om een ei van de Chileense schildpadden uit te broeden.Het heeft jaren geduurd voordat ze een nieuwe methode met dit mooie resultaat probeerden.
Het geheim is twee maanden in een warme broedkast daarna in een koelere omgeving en dan weer minimaal 4 maanden lekker warm broeden.
Er zijn nog drie andere eieren die bevrucht zijn dus misschien krijgt het kleintje broertjes of zusjes erbij.
Het geslacht is moeilijk te zien maar mannetjes zijn vaak wat kleiner en hebben een langere staart. Ze zijn verwant aan de Galapagos schildpadden maar zijn veel kleiner.

Ik moest eerst goed kijken of het niet dezelfde foto's waren als de Egyptische landschildpad.

Bron:ct24.cz+ceskenoviny.cz+video.
 
Bovenaan