Een weekendje Dobruska

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal.

Jullie zullen mij niet gemist hebben, maar ik was vorig weekend in Dobruska.
Met een vriend en vriendin donderdagochtend vroeg (04.00 uur!! ) in de auto gestapt en op weg gegaan. Een hele voorspoedige reis gehad en we waren aangenaam verrast door twee stukken nieuwe snelweg.
Tussen Dresden en Teplice en een nieuw stuk van Podebrady en Hradec Kralove. Zo komt Dobruska qua tijd toch weer een stukje dichterbij.
We gingen erheen om twee redenen (alsof je die zou moeten hebben). Ten eerste naar mijn zieke vriendin. Na een telefoongesprek had ik al gehoord dat het heel slecht ging.
We zijn elke dag bij haar geweest, hebben op onze laatste avond afscheid genomen en tot mijn grote verdriet is ze dinsdagochtend overleden. Wij waren alweer op weg naar huis.
Afgelopen zaterdag is ze begraven en wij hebben dat herdacht door naar het strand te gaan. De plek waar zij zo graag was...

In dit weekend hebben wij met veel mensen gesproken over verschillende dingen.
Voor het muziekconcert a.s. september op onze braderie, hebben we alle muziek doorgesproken. Twee bands uit Dobruska en een koor en een brassband uit Ter Aar spelen dan samen.
Met de tennisclubs is een uitwisseling besproken met kinderen. Valt niet mee, tennissende kinderen zijn daar nog niet zoveel.
Bij de VVV hebben we brochures meegenomen voor ons reisbureau. Die wil reizen gaan organiseren.
Verder hebben we met verschillend mensen gesproken over het gemeentelijk contact en het eventueel officieel maken van onze stedenband. We hebben allebei een nieuwe gemeenteraad dus wie weet!!!
Ook de rollators zijn aan bod gekomen. Het aantal wat we hebben, hoe gaan we ze aanbieden, het gebruik van de rollator enz.

En verder waren we op een verjaardag van een vriendin met heel veel eten en drank, en weer nieuwe familieleden ontmoet. En dan ben ik zo blij met het beetje Tsjechisch wat ik ken.
We waren bij een optreden van een vriend. Die speelt in een soort top 40 band, met heel veel Tsjechische hits. Niet helemaal mijn favoriet, geef mij maar country.
En gelopen in de sneeuw, koud en met veel wind.

Al met al een goed, maar ook een dubbel weekend.
Met Pasen ben ik er weer en ja, ik weet dat ik dan ook de tikken zal krijgen. En dan praten we ook nog over de Hollandse dag (ja, die komt ook weer) eind april in Dobruska.

Tot zover en ik meld me weer als ik weer wat te vertellen heb.

Hartelijke groeten Ineke.
 
Nou Ineke, je hebt heel wat te vertellen......
Zoveel meegemaakt in een weekend.
Gecondoleerd met je vriendin.
Fijn dat je toch nog afscheid van haar hebt kunnen nemen.
Sterkte met alles!
 
Bovenaan