Een offline spelletje World of Warcraft in een Tsjechisch bos

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Praag-Reuters
De Tsjechische web developer Vojtech Ruzicka zette zijn laptop en het Praagse stadsleven even opzij om te gaan kamperen in het bos, gekleed als sjamaan compleet met blauw geverfd gezicht voor een “World of Warcraft” reenactment game.



r

Vojtech Ruzicka gekleed als karakter uit het computerspel "World of Warcraft", afgelopen weekend in een bos nabij het dorpje Kamyk nad Vltavou (foto Reuters/David Cerny)


The 26-jarige was een van de 150 mensen die deelnamen aan een tweedaagse veldslag tussen orks, elven, ridders en andere fantasiefiguren uit het bekende online roleplaying game dat een cultureel fenomeen is geworden sinds het spel in 2004 gelanceerd werd.

Ruzicka ontwierp en fabriceerde zelf zijn bontgevoerde zachte jas, versierd met schedels en botten van dieren.
Om zijn outfit te completeren schilderde hij zijn gezicht blauw en bleekte zijn baard in een oranje-achtige gloed alvorens zijn plaats in het bos als krijger van Azeroth in te nemen in een strijd om de planeet te beschermen tegen het Burning Legion.

“Zo vergeet ik de werkelijke wereld om mij heen, het brengt mijn gedachten tot rust,” vertelde hij.

Het event, dat afgelopen weekend gehouden werd bij Kamyk nad Vltavou, ongeveer 70 km ten zuiden van Praag werd voor het zestiende achtereenvolgende jaar georganiseerd.

Bron: Reuters.


1525162922_467_world-of-warcraft-goes-offline-to-czech-forest
Ruzicka in zijn eigenhandig gefabriceerde outfit (foto Reuters)


World-of-Warcraft-51.jpg
Het leger van Azeroth klaar voor de strijd (foto Reuters)
 
Bovenaan