Een mooie plek...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik heb me net voorgesteld in de 'voorstelhoek' van het forum, maar nogmaals: Mijn naam is Kristy, en samen met mijn vriend ben ik benieuwd of er in Tsjechie een aantal mooie locaties zijn om te kamperen. Nu begrijp ik dat dit een erg brede vraag is, maar ik ben slechts één keer op vakantie geweest in Tsjechie, en dat was een wintersportvakantie.

Waar wij over het algemeen wat van houden is een mooie natuurlijke omgeving, waar je toch binnen één a twee uur in de buurt van een (grotere) stad kunt zitten. Iets bij gebergte of bijvoorbeeld (op rijafstand) van een meer. Verder zoeken we een kleinere, rustige camping. Ons budget is niet eindeloos, en als een jong stel zoeken we dus een plek waar we niet de hoofdprijs betalen.

Toch wel een hoop eisen/vragen op het lijstje, maar ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen met jullie kennis en ervaring om een mooie plek te vinden!
 

Tabe

† In Memoriam
Hallo Vienna, welkom op dit forum.
Zoek je een typisch Tsjechische Camping of eentje waar ook veel Nederlanders komen?
Een camping waar niet veel - zeg maar geen - Nederlanders komen is bv Hnacov bij Planice. Mooi natuurgebied en ongeveer 15 kilometer van de stad Klatovy. Deze streek is minder toeristisch dan het noorden van Tsjechië. Daar zou ik de camping Papillon in Dolni Lanov adviseren.
 
Hallo Tabe, bedankt voor je reactie!
Ik ben inderdaad op zoek naar een camping die niet zo a la ANWB is, om zo maar te zeggen. Het liefste een camping waarbij we een andere taal dan Nederlands moeten spreken, zeg maar! Bedankt voor je tip, ik ben benieuwd!
 

kuurgast

Donateur
benieuwd of er in Tsjechie een aantal mooie locaties zijn om te kamperen. .....
Welkom Kristy.
Tsjechië is een heel groot natuurpark met veel campings dichtbij meertjes en bijna overal binnen 1 uur van grotere plaats.
Als je eerst bekijkt welke grotere plaats je interesse naar uitgaat kan je via de link van Pelhrimov naar de kaart inzoomen tot er iconen van campings verschijnen en die aanklikken waarna de betreffende website-info te zien is.
Je kan ook in het forum zoeken via de bovenbalk bij "Zoeken...." op bv goedkope camping.
Voor zwemwater-kwaliteit waar vaak een camping bij in de buurt is kan je kijken op koupacivody.cz.
 
Bovenaan