Een kroonluchter van botten: wie weet meer?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forum lezers,

Ik zag gisterenochtend een programma over ratten op de TV en wat deze beestjes voor de grote steden allemaal teweeg kunnen bergen aan overlast.
Op een gegeven moment waren ze in een kerk die volhing met skeletten van mensen die als gevolg van een rattenplaag in het verre verleden zijn omgekomen en waar deze kerk mee vol hing. Zelfs de kroonluchter in deze kerk zijn van menselijke botten gemaakt. Een macaber gezicht maar wel indrukwekkend.
Ik dacht te horen dat deze kerk in Tsjechië staat maar zeker weten doe ik het ook niet.
Ik lag nog in mijn bedje en in mijn hoofd was ik met de tuin in Senohraby bezig ( de plaats van ons huisje) hoe ik de indeling zou kunnen maken.

Dus wellicht iets te veel Tsjechië in mijn hoofd maar je weet maar nooit!!
Dus mijn vraag is dus echtelijk weet iemand van deze macabere kerk iets af?:confused:

M.V.G.

Boeda
 
oke met Boeda

Dus ik heb ze nog allemaal op een rijtje en niet te veel CZ in mijn hoofd.
Ik heb de andere foto ook bekeken het ziet er niet echt Gezellig uit.

maar een bezoekje is het wel waard of is het niet te bezichtgen?:confused:
 
Het is zeker een bezoekje waard. De hele kerk is van binnen "opgebouwd" uit botten. Kroonluchter, een soort altaar en diverse andere zaken en versieringen. Het lijkt wat luguber, maar het valt best mee.:toppie:
 

Pelhřimov

Donateur
Onze vrienden uit Kutna Hora hebben ons er een aantal jaren geleden mee naar toe genomen. Indrukwekkend. Sedlec heet het.
Er was ook een "familiewapen" gemaakt met al de botten uit één menselijk lichaam.
Wat ik uit hun verhalen begreep heb was dat er bij dat kerkje geweide grond lag en dat er een pestepidemie was geweest.
Maar er is al eerder op het forum hierover geschreven.
 
Bovenaan