Een jaar vol met slechte vakanties

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
2011, een vakantiejaar met weinig ups, maar met vele downs.
eerst eind april moesten we eerder terug ivm met zwaar zieke kat, die na een operatie en 3 antibioticakuren gelukkig nog steeds bij ons rond loopt.
toen begin juni, met een zware keelontsteking teruggekomen, maar ik kon die ziektedagen niet mezelf bij de baas ziekmelden omdat het levensloopverlof betrof.
de vakantie van eind juni, de versnellingsbak stuk in Tsjechie. en met de huidige markt voor 2de handsauto's, zo goed als total-loss. voor 2.000 euro aan Litouwen verkocht.
nu zouden we t/m vrijdag 9 september in Tsjechie zijn voor 2 weken. maar wederom moesten we eerder terug voor een zieke poes. dit keer onze Poekie van 18 jaar.
hij had al nierproblemen, maar nu was het nierfalen. in 2 uur tijd alles ingepakt op zondagavond. 'snachts gereden. om 6 uur thuis. even geslapen en om 8:30 uur bij de dierenarts. Poekie had de nacht gehaald, maar we moesten hem toch laten inslapen ...
 
......het roer om...

Ha die Marcel en Carolien,
Dit roer moet om,
alleen als je iets anders gaat doen krijg je iets anders.....
dus: wat gaat het worden?
En volgens mij moeten de appels nog geoogst worden, of niet?

Veel sterkte!
(wij zijn heel blij met het roertje dat we om hebben gegooid)

Loek en Ria
 
Ach arme poes, sterkte met het verdriet. Als je ze al zolang hebt, mis je ze zo enorm. Mensen die zeggen "ach hij was toch oud en ziek, hebben nooit zelf een huisdier gehad, waar ze echt van hielden. Het zo'n deel van je gezin..... Fijn dat jullie zelf nog afscheid hebben kunnen nemen.


Vorig jaar is onze kater Joost (17 jaar)ook aan nierfalen overleden. Tijdens de vakantie was dochter thuis en die belde regelmatig. "Gelukkig" overleed hij pas twee weken na thuiskomst, maar tijdens de vakantie zit je toch niet lekker in het buitenland.... Het was een lijdensweg, maar we zijn doorgegaan met de behandeling tot de dochters ook inzagen dat het niet meer kon.
 
Ach, onze vakantie viel wel mee.
Huis in Sindelova onder water gelopen.
Wasmachine bezweken.
Citroen C5 van de berg gereden, total los. Schade voor mij rekening, en dat was echt heel veel.
Vingertopje er half af gesneden in Sindelova.
Digitale tuner bezweken.
Lekke band in Sindelova.
Grasmaaier doet het niet goed meer.
Schoorsteenkap eraf gewaaid en is stuk.
Daklekkage.
Riolering bevroren.
Broodmes heft stuk.
Oventje knop stuk.
Decoupeerzaag defect.
En dat alles in 2011!

Hoe onze vakantie was, vraag je.
Wel goed hoor, alle ellende komt in een keer dus de komende 40 jaar zijn we er van verlost.
 
Wel nee joh, gewoon de zonnige kant van het leven blijven bezien.

Mijn huis een paar weken geleden te koop gezet en wat denk je: verkocht! En dat in deze tijd.

Geluk keert altijd terug, heviger dan ellende!
 

Marcel

Moderator
en de laatste vakantie van een week geleden is ook niet zonder problemen verlopen.
met de 5 weken nieuwe auto boodschappen wezen doen bij 2 winkelcentra in Nachod en daarna 2 bouwmarkten in Hradec Kralove, kom ik er de volgende dag achter dat er iemand bij in of uit parkeren mijn achterflank had meegenomen ... geen briefje of getuigen te vinden.
en wederom een zieke kat thuis, wilde niet meer eten, deze met dwangvoeding 5x daags van vloeibaar voedsel voorzien. bloedondezoek en andere onderzoeken, weinig uitgekomen (behalve een zeer gepeperde rekening). alleen de waarden van de schildklier waren iets te hoog, daar had ie al problemen mee. nu zijn de medicijnen verhoogd en meneer eet gelukkig weer (bijna) als vanouds.
maar nu voor januari wel een probleem. wederom een vakantie (geen CZ vakantie, dus we kunnen de spiraal onderbreken), maar de kattenoppas lukt het niet om pilletjes te geven. maar zonder die 2 pilletjes per dag gaat de kat die 3 1/2 weken niet overleven.
 
Bovenaan