Een beetje rare vakantie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

spookycat

† In Memoriam
niet te geloven,het zat jullie niet mee he al dat auto gedoe
jullie zijn ondanks alles rustig gebleven,denk ik zo,en genoten ook nog
kijk met spanning uit naar het vervolg
hoed af voor zulke rustige mensen
 
een beetje rare vakantie deel 4

Nou ben ik nog vergeten te vertellen dat wij een mooie badkamer hadden met bad en douche. nu hebben wij de gewoonte dat de ene helft s'morgens gaat douchen en de andere s'avonds in verband met het warme water.Maar op donderdagavond wilden de kleinkids in bad.Zitten ze goed en wel in bad,zegt mijn schoonzoon(hij alweer)kijk nou naar het plafond,ik zie druppels.Lekte het bad!Mijn dochter naar boven,zegt tegen de kids,kom uit bad dat lekt.Nou, die keken hun moeder aan met een blik van,O JEE mama draait een beetje door.Zaterdag 11 augustus vroeg opgestaan om de reis naar Krasno te beginnen.Dat ging vrij voorspoedig tot halverwege wederom het lampje ging branden en de auto dezelfde snelheid bleef rijden,een beetje vergelijkbaar als met de cruise control.ik weet niet of ik het goed schrijf maar ik was vroeger blond.Wel donkerblond,maar toch.Nog bij een bezinestation gevraagd of zij het wisten, maar nee,die snapten het ook niet.Doorgereden naar het sleuteladres waar het zelfde gebeurde.Eenmaal in het huisje besloten we dat we toch maar moesten bellen met het verhuurbedrijf.Dat was europcar.De volgende morgen dus gebeld,was geen probleem in Praag zijn ze 24 open,ze gingen een monteur en die kwam naar ons toe met een nieuwe auto.We zijn even wat rond gaan lopen in het dorp,kwamen we nog bij een muzeum, een oude kolenmijn met treinengereedschap en alles wat daar bij hoort.Bleek dat die in 1991 pas gesloten was.Vonden we wel leuk dat even gezien te hebben.Terug maar weer naar het huisje.Nou lag ons huis aan een afslag die je niet zo snel zag.Had mijn schoonzoon het idee om een bord van papier te maken met daarop de naam van het bedrijf en het huisnummer.Hij zei dan ga ik op de kruising staan dan ziet hij me wel.Ik zeg,joh ad,als die gozer jou zo ziet staan gaat ie in een dubbele:deuk: en rijdt tegen het muurtje.Of hij gaat op zijn rem staan en duikt er een tsjech in de kofferbak:deuk: Maar hij stond daar maar en dat duurde maar.Weer bellen naar praag.Hadden die al tig keer geprobeerd mijn dochter te bellen,was ze niet bereikbaar!Uitgerekend die dag want de volgende dag was het weer goed.Maar goed,de jongen was onderweg maar zat bij karlovy vari in de FILE.Inmiddels was het al over 66 en stierven we van de honger,we hadden natuurlijk weer niks in huis..Je zou denken,stom ,ze moesten toch beter weten.Nee dus.MAAR...Om half 7 komt mijn dochter naar binnenen zegt,Ooo ma,we hadden bijna geen nieuwe auto.Die jongen komt aan ziet ad stopt net over de kruising komt er bij ons vandaan een auto en die knalt er bijna op.Het scheelde echt maar twee cm.Dat liep dus goed af.We zijn toen heeeel snel gaan eten in Horni slavkov Daar was een steakhouse en daar hebben we de hele week heerlijk gegeten.Ik kan jullie vast verklappen dat deze auto GEEN kuren had en ons netjes(via mijn schoonzoon natuurlijk)thuis heeft gebracht.Het is jammer dat ik de foto van mijn schoonzoon met dat bord hier niet opkrijg.Hij is te groot en ik ben niet technisch genoeg om dat goed te krijgen maar ik zet hem in mijn galerij.Waar we de rest van de week geweest zijn horen jullie nog.Voor nu de groeten,toedeloe!
 
een beetje rare vakantie slot

Deze aflevering wordt een beetje saai.vrees ik.Maandag 14 augustus zijn we eerst naar Loket gereden waar alles,gebruikelijk op maandag erg dicht was.Op een heel leuk klein winkeltje na.Daar hebben ze allerlei aparte dingenWe hebben daar allebei(kelste en ik) een grappig schilderijtje gekocht.Een aanrader als je van leuke dingetjes houdt.Het zit schuin t.o.die kristalwinkel met die plaquette over die belg.(besproken in een ander topic).Daarna zijn we naar Karlovy vari gereden.Prachtig om te zien maar daar heb ik ook weer gezien waarom ik een georganiseerde busreis niet zie zitten.terwijl ik op mijn dooie gemak een foto stond te maken,zag ik een vrouwtje bliksemsnel een foto maken en weer hollend achter de meute en de man met het pluutje aanrennen.En natuurlijk hebben wij,tenminste,mijn dochter lekker meegedaan met het tourisme want de kids wilden uiteraard ook zo'n kannetje met een tuitje.Stond er daar een vrouw voor hun aan een van die bronnen een jerrycan te vullen!En het was niet eens een nederlandse.Na een paar uur gelopen te hebben kregen we wel trek.terug gegaan naar de straat met die grote obelisk en hebben mijn schoonzoon en ik voor het eerst knedlicky(o.o ik schrijf het niet goed maar jullie weten wat ik bedoel hé?)gegeten.hij met goulash en ik met rode kool.We vonden het best te eten.Nog even naar Sokolov geweest en naar de tesco.Nou hebben we veel pech gehad in de vakantie maar met het weer hadden we geen klagen.we hebben het goed droog gehouden,behalve als we bij de tesco kwamen.Daar hingen elke keer verschrikkelijk donkere wolken (als we ergens van die wolken zien noemen we ze nu ook tesco wolken)of het goot er.Ze zijn daar overigens met een gigantisch bouwwerk bezig.s'avonds een spelletje met de kinderen en de eerste probleemloze dag was om.Die spelletjesdoen we elke avond.ik neem altijd ganzenbord mee,dat vind mijn kleinzoon leuk en yathzee,viden we allemaal leuk.Nou had mijn dochter eens een spel meegenomen.Je gelooft het niet maar dat was mens erger je niet.Zou het daarom zo'n rare vakantie geworden zijn?.De volgende dag zijn we naar kasteel loket gweest.Dat was leuk vooral de martelkamers.Dat hebben ze erg geinig gedaan met bewegende poppen en geluid.Toen we dat gezien hadden wilden we wel koffie,maar dat valt niet mee in loket Het was toch al 11 uur maar de koffiezaken waren erg dicht,Behalve één helemaal aan de andere kant.Nou,die had ook beter dicht kunnen zijn.Binnengekomen zaten we al even,komt er een meisje met pen en bloknootje en kijkt ons aan Nou drinkt mijn kleinzoon vaak cappy ruska.Dus ik bestel 3 vingers omhoog koffie in het duits 1 kofola voor mijn kleindochter en 1 cappy roesjka voor mijn kleinzoon.gaat altijd goed.ze kijkt me met een paar verschrikkelijke geitenogen aan en zegt HuH?ik zeg 1cappy roesjka.Kwam niet over.Ik zeg tegen mijn kleinzoon loop maar naar de vitrine en wijs maar aan.Komt hij terug zegt die,Oma ik wijs het an zeg ze OOOO cappy roesjka NET als jij!Nou de koffie hebben we laten staan die was niet weg te krijgen.Zijn we naar Marianske lazne geweest was ook heel mooi!!6 augustus naar plzen geweest.ik heb hier een paar maal gelezen dat plzen niet zo veel was .Maar dat viel ons 100% mee.buiten het historisch centrum heb je ook hele leuke en drukke straten.we zagen nog een man in de rivier lopen was aan het vissen(foto in galerij)Was een leuke dag.Na het avondeten de spelletjes.Nou hadden we een open haard in het huis nou ja open.Er zat een deurtje voor en van boven open sleuven waar de warmte uit kon.Wij zijn niet echt koukleumen maar omdat het in de weken voor ons zo geregend had was het een beetje vochtig geworden in huis.Daarom had mijn schoonzoon de avond ervoor de haard aangestoken.De eigenaar had al gezegd dat er genoeg hout was en dat we konden nemen wat we nodig hadden.Ook deze avond ging de haard aan.Wij zaten aan tafel met de kids en schoonzoon op de bank bij de haard.Gooit op een gegeven moment nog een stuk hout in de haard en zegt,Zo daar hoef ik voorlopig niks meer aan te doen.Nog geen 2 minuten later springt ie overeind.Oh hij wordt een beetje erg heet,kwamen de vlammen uit de sleuven.Gelukkig hebben wij altijd voldoende flessen water voor de koffie en thee,die kwamen dus goed van pas.samen met het pak zout wat er al stond.Als de eigenaar de kast heeft nagekeken zal hij wel gedacht hebbenZo die hebben zout gegeten.Maar je begrijpt natuurlijk wel dat de open haard niet meer gebruikt is door ons.!17 augustus naar het klooster in Tepla gegaan maar niet binnen geweest .Is een mooi complex maar heel erg verwaarloost.Wordt wel aan gewerkt We zijn nog wel in het hrad in becov geweest en het speelgoed museum,maar dat museum was 3 x niks.Nog een paar mooie foto's gemaakt onderweg naar bochov en besloten dat we een dag eerder naar huis zouden gaan.Die eerste week had er toch behoorlijk ingehakt we waren moe en wilden naar huis.De volgende morgen zijn we dus op weg naar huis gegaan via cheb.Normaal gaan we altijd via waidhouse,mar nu zaten we vlak bij cheb.LEUK.zeiden kelste en ik,dan kunnen we nog een kabouter of zo meenemen we hebben nog ruimte in de kofferbak.En je wordt er bij cheb mee dood gegooid hadden we gehoord.Maar ja ,dan hadden we wel richting centrum gemoeten vermoeden we nu,want wij hebben geen kabouter meer gezien.Nou mensen ik hoop dat deze niet te lang en te saai geworden is.Ik groet jullie hartelijk.Toedeloe.
 
spookycat schreef:
heel mooi verhaal,ik hoop door al dat gedoe dat je nog terug gaat naar dit prachtig land
volgende keer meer succes
Uiteraard,het heeft niets met het land te maken,dit kan overal gebeuren.Alleen zal het dan het reuzengebergte omg praag of lipnomeer worden,daar vonden we het toch het mooiste en hebben ze in elk geval betere koffie:D Verder wil ik iedereen hartelijk:dank: :dank: :dank: :dank: voor de leuke reacties.
 
Bovenaan