Een beetje rare vakantie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vrijdagmorgen 4 augustus vol goede moed en met veel zin vertrokken Op naar tsjechiéWe hadden een overnachting geboekt in duitsland,dat doen we altijd maar nu in een andere plaats.Herzogenaurach.Toen we weg wilden rijden zei mijn schoonzoon,er brandt een lampje en ik krijg hem een beetje moeilijk in de versnelling.maar het lampje ging weer uit en auto in de drive en rijden maar.Weer lekker tussen de middag gegeten en even rondgelopen in Limburg(duitsland) en weer op weg.maar het lampje ging nog een paar keer aan en uit,intussen een paar keer in een flinke file gereden.Maar hoe dichter we bij het overnachtingsadres kwamen hoe meer lampjes er gingen branden.Gelukkig net het hotel gehaald.De eigenaar verteld wat er was die heeft nog gebeld naar een garage maar er was niks meer open.het was al over zessen.De A.D.A.C. gebeld die kwamen redelijk snel en constateerden dat de dynamo stuk was,we moesten de volgende dag maar naar de opeldealer gaan. Zaterdag 5 augustus. gevraagd in het hotel of we nog konden bijboeken maar dat ging niet hij zat vol.Auto gestart en naar de opeldealer gesukkeld.Dat was in hetzelfde stadje.Kwamen daar geen dynamo moest bestelt worden in Nurnberg of we konden hem zelf gaan halen als we daar voor 11 uur konden zijn.niet gedaan natuurlijk met een kapotte auto hij deed intussen niks meer.Koffers en handbagage eruit taxi gebeld en terug naar het centrum,de taxichauffeur wist gelukkig een hotelletje voor ons.Wel een leuk stadje trouwens en je kon er heerlijk eten.Zondag 6 augustusmet de bus en de trein naar Nurnberg gegaan ook een leuke stad,je moet toch wat hé?Maandag 7 augustus naar de garage gebeld of ze al een dynamo hadden.Ja,maar ze wisten niet of hij die dag nog klaar kwam.stonden we weer ,moesten we nog een nacht boeken of niet.
Uitendelijk besloten om een taxi te bellen en daar bij de garage te gaan zitten met al de bagage en met zijn vijven.Maar hoera toen we daar aankwamen was hij net gemaakt. eidelijk om 3 uur op naar Pavlov.Weggegaan met mooi weer maar hoe verder we kwamen hoe slechter het werd het goooot 's avonds.Komen daar om kwart voor 10 aan bij de eigenaren die moeder erbij hadden want die sprak goed duits.stonden die mensen te hopen dat we die zware auto goed de tuin in kregen want de boel was daar nogal verzakt door al die regen,ze hadden n.l pas nieuwe leidingen gekregen van de gemeente en dat zand was weggezakt.Maar dat ging goed.koffers uitgepakt en behoorlijk moe naar bed gegaan.wordt vervolgd(als jullie dat willen)
 
een beetje rare vakantie deel 2

8 augustus
Toen ik 'smorgens vroeg uit het badkamerraam keek wist ik dat daar ergens boven op die berg een ruine moest staan,maar ik zag alleen maar ontzettend donkere wolken,het leek net of de berg in brand stond.
Maar later knapte het weer gelukkig op.Na het ontbijt zijn we op pad gegaan,na eerst wat zand te gooien op de verzakte plek voor de poort.Later op de dag had de eigenaar al het zand er over gegooid(wij dachten dat de buurman dat had gedaan)Dat was een stuk prettiger in en uitrijden.We zijn eerst naar mikulov gereden en bij het binnenrijden zagen wij een winkel waar tuinkabouters honden e.d. te koop zijn.Je kent dat wel je ziet ze overal.Nou komen wij al sinds 2006 in Tsjechie en zolang roepen we ook al,we nemen er een mee.Nooit gebeurd maar nu gingen we het echt doen alleen vandaag nog ff niet.Wat rondgereden was wat druk met parkeren,plaatsje gevonden en dochter en ik gingen een p.kaartje kopen.Nou hebben wij altijd kronen over van de vorige vakantie dus het geld was geen probleem.Kronen er in op de knopjes gedrukt.Geen kaartje en geen geld terug in het bakje.??????Nog maar eens op de knopjes gedrukt.Geen kaartje geen geld.Komt er een man aanlopen,vraagt wat er is (denken wij)Wij gebaren van hij doet het niet,gooit hij zijn geld erin komen er TWEE kaartjes uit.had dat van ons ergens dubbel gezeten.In een piepkleine kavarna(foto staat in galerij)koffie gedronken rond het kasteel gelopen waar we een paar dagen later in zijn geweest nog lekker wat gegeten en kwamen langs een schoenenwinkeltje waar mijn kleindochter leuke sokjes zag Naar binnen gegaan en 2 paar gekocht 1 paar gele en 1 paar blauwe.Niks bijzonders zou je zeggen ware het niet dat we er 's avonds achterkwamen dat er maar 1 blauwe was ,die andere hing n.l in de etalage.Vanuit mikulov weer gaan rijden tot we langs Hustepece reden.Daar zagen we een leuke en drukke winkelstraat dachten we .Auto neergezet even gelopen daar maar dat viel tegen alleen wat foto's gemaakt van de kerken daar en terug naar de auto.En ja hoor ,het lampje ging weer branden hij ging niet meer in de versnelling.nada.Verzekering gebeld die de tsjechiesche w.w Hebben we twee op een muurtje zitten wachten tot de goede man kwam.Die zette de auto op de ambulance nam mijn schoonzoon mee en bracht allebei naar Brno naar de opel.Stonden mijn dochter en ik met de kids.25 km van het huisje vandaan.geen avondeten in huis want wij eten altijd buiten de deur(niet in de tuin maar in een restaurant)Gelukkig zat er een coop om de hoek daar eten gehaald en in een restaurant gevraagd of ze een taxi voor ons wilden bellen.Die was er vrij snel dus wij naar huis.Kwam om 8uur mijn schoonzoon weer terug met de auto die was weer gemaakt.In Brno zeiden ze dat ze in duitsland niet alleen de dynamo maar ook nog een ander klein dingetje hadden moeten vervangen.Het zal wel zeiden we maar hij doet het weer.Omdat er nog meer gebeurde en ik bang ben dat het nu wat erg lang wordt ga ik als jullie het goed vinden morgen verder.(als jullie het niet goed vinden doe ik het toch):D Gr anna
 
Een mooi verhaal Marecha ,maar nu die leuke dingen want die zijn er ongetwijfeld ook wel. We wachten met spanning af.
Dat kleine ding wat ze hadden moeten vervangen zal de spanningsregelaar wel geweest zijn.Editie 3 ik ga nog niet slapen.
 
beetje rare vakantie deel 3

Vanmiddag werd ik er door mijn dochter(kelste)op gewezen dat we sinds 2001 in tsjechie komen en niet 2006.Daar heeft ze groot gelijk in.Maar nu verder met die rare vakantie.9 augustus de auto was gemaakt we gingen lekker een daagje naar Brno.Dat is ook een leuke stad.Dichtbij het centrum geparkeerd en gaan lopenDaar heb ik eerst een nieuwe buidel gekocht want die ik had was hoe kan het anders stukgegaan.Een heerlijke bak koffie gedronken,wat later in de vakantie een van de weinige bleek te zijn.en dat is ook zo raar want we komen er 5 jaar hebben altijd op een uitzondering na altijd goeie koffie gehad.Na het bakkie zijn we weer gaan lopen winkeltjes kijken naar de kathedraal geweest ook binnen gekeken.Dat is echt heel mooi,vooral het grijsblauw met goud in de fragmenten sprak ons erg aan.In de middag nog lekker gegeten en tot een uur of 4 lopen slenteren.Nou hadden we afgesproken dat we als we naar het huisje gingen we bij de tesco aldaar gelijk boodschappen zouden doen.Dat werd dus iets later want toen we de auto startte.bingo.Nou hadden we het geluk dat we al in Brno waren dus sukkelden we weer naar de opel waar hij de dag tevoren ook al was.Daar aangekomen zag mijn schoonzoon de man die hem al geholpen had .Hij herkende mijn schoonzoon ook gelijk want dat is niet echt een onopvallend type.(als hij dit leest mag ik nooit meer mee):D Maar om een lang verhaal kort te maken.er moest een onderdeel bestelt worden en dat duurde 3dagen voor dat er was.(we zaten daar inmiddels al ruim 2 uur)Dat was een gelukje want toen kregen we vervangend vervoer.Alleen zou dat de andere dag pas gaan i.v.m. de tijd het was al 7 uur geworden.Daar stonden we weer 50 km van het huis.Maar we mochten van de verzekering een taxi bellen,gevraagd aan de chef daar of hij dat wilde doen,was geen probleem hij deed dat .alleen bestelde hij er per ongeluk twee.Toen wij in de eerste het terrein afreden kwam nr2 eraan.Maar dat was gelukkig niet onze schuld:D Ik wil hierbij wel alle lof betuigen aan de tsjechen,want we zijn daar beter geholpen dan in duitsland.Maar we hadden nog geen boodschappen.dus met de taxi naar de tesco.en omdat we nogal hongerig waren geworden zouden we daar ook wat eten.Er zat een leuke pizzeria.Boodschapjes gedaan betaald en op naar de pizzeria.Jaaaa.de tesco is dus 24 uur open maar de pizzeria niet.geen eten.Aan de infobalie met handen en voeten gevraagd of ze een taxi wilden bellen.en op naar het huisje.Weer afbakbroodjes gegeten wel lekker hoor maar niet de bedoeling. 10 augustus. om 10 uur gaat de mobiel de auto is onderweg en inderdaad een uurtje later is hij er.Een mooie v.w.passaat. 4 maanden oud.Die dag zijn we o.a naar lednice geweest waar we een leuke vogelshow gezien hebben.11 augustus terug naar mikulov waar we eerst naar het schoenenwinkeltje zijn gegaan om met veel gebaren en wijzen naar de etalage uit te leggen dat we blauwe sok misten.Zij moest er ook wel om lachen.Gelijk nog maar een paar witte gekocht en ik een paar leuke schoenen.Daar.na het kasteel bezocht(uiteraard na de koffie)en het wijnvat.Op de terugweg eindelijk de kabouter gekocht en een schildpad en ik een hond.Rijden we onderweg naar een ander stadje zegt mijn schoonzoon,er gaat een lampje branden,een soort spiraaltje.Wij nee hé!Auto aan de kant .uitgezet opnieuw gestart lampje uit en rijden maar.Dat was vrijdag en de volgende dag moesten we naar het volgende adres in krasno.Hoe de tweede week verliep lezen jullie morgen Ik wil nog wel even kwijt dat we ondanks alle ellende toch genoten en gelachen hebben.gr anna
 
Bovenaan