Dvur Kralové

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

ja, zelf gemaakt.....ik heb dr een stuk of 400 denk ik
59.gif
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

saskia.v.h schreef:
Bij de dierentuin in Dvur komen hier altijd de volgende assiociaties op: neushoorns, neushoorns, zebra's, neushoorns, neushoorns, neushoorns, zebra's, neushoorns, neushoorns en oh ja neushoorns.
Maar heel leuk hoor.

Het klopt dat zij een groot aantal neushoorns in het park hebben, zij zijn dan ook bekend als de tuin met een groot aantal ondersoorten. Maar als je op http://www.zoodk.cz kijkt zul je zien dat het een dierentuin is die veel meer te bieden heeft.
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

Hallo allemaal.
Te gek zeg, we krijgen er helemaal zin in, na al die verhalen en mooie foto's op het forum.
Ook wij hebben voor het boeken gekeken op de internet site http://www.zoodk.cz .
Wij hebben dus ook in het safarie park geboekt.
Ik wil daar de volgende informatie over kwijt.Er zijn 30 kamers, wat ons niet te druk lijkt, gratis toegang tot het safarie park, met de mogelijkheid om dit ook sávonds te doen. ( lekker spannend voor kinderen )
En een korting van 10% op de dierentuin.
Dit doet ons vermoeden dat safariepark en dierentuin gescheiden maar bij elkaar liggen.
Als je de foto's ziet op de site zie je dat er toch een hoop aan verscheidenheid te vinden is.
dat er een hoop ( bv ) neushoorns zijn vinden wij niet erg, beter iets teveel van een soort, dan moeilijk te vinden aan de rand van het bos zo als soms het geval is in Burgersbush.
Het lijkt ons een mooie startplek om als uitval basis te dienen voor de rest van de activiteiten.
Groetje's Onno en familie
 

Bijlagen

  • 47596-hotel_001a.jpg
    47596-hotel_001a.jpg
    6 KB · Bekeken: 89
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

Soms willen ze de treinen nog wel eens laten staan...Deze stond nog op het station van Kuks...
 

Bijlagen

  • 47631-DSC00102.jpg
    47631-DSC00102.jpg
    228 KB · Bekeken: 11
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

saskia.v.h schreef:
Bij de dierentuin in Dvur komen hier altijd de volgende assiociaties op: neushoorns, neushoorns, zebra's, neushoorns, neushoorns, neushoorns, zebra's, neushoorns, neushoorns en oh ja neushoorns.
Maar heel leuk hoor.

Wij vonden het juist erg leuk dat er van een aantal dieren (b.v. ook bij de zebra's) zoveel ondersoorten in de dierentuin aanwezig zijn. Die zie je anders toch nooit bij elkaar? Vorig jaar hebben wij een fijne dag in deze dierentuin doorgebracht, en dit jaar zitten we dichter bij, dus we gaan er zeker weer kijken, en nu ook naar de avondsafari. Dat was afgelopen jaar te ver weg, onze kinderen (en wij!) hebben er nu al zin in.

groetjes,
Tonia
smile.gif
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

Anidsi schreef:
Gewoonweg prachtig!
smiley20.gif
Zo'n antwoord daar heb je nog wat aan! Hartelijk dank! Ik heb het meteen uitgeprint en deze info komt dan in mijn verzamelmapje. Dat iemand nog de tijd neemt om zo uitgebreid te informeren, dat vind ik geweldig.
worshippy.gif

smiley20.gif
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wij gaan dit jaar naar een huisje in de buurt van Nove Mesto nad Metuji en ik heb al heel wat rond zitten kijken op internet en boekjes, maar "inside informatie" is toch altijd veel leuker! en Nove Mesto is niet zo ver van Dvur Kralove, dus we zullen hier zeker gebruik van maken.

groetjes en bedankt!
bye.gif

Tonia
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

Een heeele goede doorverwijzing Brenda!!!
smiley20.gif
Dat is nou net het hotel waar ik vorig jaar gewerkt heb....en vanaf aankomend zomer weer aan de slag ga...
yeah.gif
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

ik heb deze site vorig jaar gezien en heb deze gecopiert,we hebben er veel gebruik van gemaakt zodat we veel hebben gezien.
bv het treinenmuseum was niet zo groot maar zonder deze site hadden we niet geweten dat dit er was,ook de stuwdam was erg leuk niet zo groot maar wel leuk.
zulke informatie missen we meestal en missen we dus een heleboel leuke kleine dingen wat wel de moeite waard is om te bekijken.
groetjes jacquelien.
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

hallo allemaal, we zijn zaterdag 19-3-2005 naar de ANWB in Almere geweest,wat een trieste bedoeling, zelf een prettige land kaart op een goede schaal b.v. 1:300.000 hadden ze niet.
Daaruit blijkt toch maar weer, zoals ik in het begin al stelde, dat je veel meer hebt aan de persoonlijke berichten in dit forum.
Nogmaals onze dank daar voor !
Na een lange zoektocht door diverse boekenwinkels hebben we, een voor ons prettige reisgids gevonden.
Ik weet niet zeker of dat in dit forum thuishoort, ivm reclame.
Ik meld het toch maar.
National Geographic Reisgids : praag en Tsjechie
ISBN 90-215-3870-9
Landkaart Tsjechie Slowakije 1:300.000 Falk
met plaatsnaamregister en bezienswaardigheden ( nederlands )
Hoop dat er meer mensen zijn die hier wat aan hebben.
groetje's en fijne vakantie kriebels
 

Bijlagen

  • 49253-hotel_001a.jpg
    49253-hotel_001a.jpg
    6 KB · Bekeken: 67
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

Hallo Hester,
prachtig je berichten. Wij waren 2004 in cesk Skalice op de camping. Dit jaar gaan wij in de buurt van Chrudim bij Pardubice heb je ook daar zo leuke informatie van. Zou daar heel blij me zijn.

Al vast bedankt en de Groetjes
dance.gif
 
Re: wat te doen in de omgeving van Dvur Kralove nad Labem

Sorry maar ik kan je niet helpen aan informatie over die omgeving. Dan zou ik het op moeten zoeken, want ik ben er zelf niet echt geweest. Ik zit meer in het gebied tussen Liberec, Mlada Boleslav, Hradec Kralove en Trutnov. Chrudim ligt net wat zuidelijker. De stad Hradec Kralove is niet ver daar vandaan, en is zeker het bezoeken waard. Maar over die stad is net een heel stuk geschreven. Zoek maar eens op via de zoekmachine op dit forum.
In ieder geval heel veel plezier!
 
Wij gaan deze vakantie voor een weekje naar Tsjechië. We hebben via internet een landhuisje geboekt.
http://www.vakantiehuisje.be/property_preview.php?termPrefix=Vakantiehuisje&property=125180#
Nu zou ik graag voorbereid aan deze reis beginnen dus alle tips zijn zeer welkom!!!
Ik heb ook massa's vragen!
Bijvoorbeeld:
- bezienswaardigheden (ik heb wel al uitgebreide info hierover gevonden ergens anders hier op het forum maar extra tips zijn altijd mooi meegenomen)
- Betaal je daar nu al met euro's?
- Wij komen van België, West-Vlaanderen, dus ik denk dat we dat niet in 1 stuk zullen kunnen rijden? Beter ergens overnachten?
- Zou de elektriciteit daar hetzelfde zijn als hier? Kan je bijvoorbeeld je gsm-lader gebruiker daar?
- Heb je tips over dingen die we zeker niet mogen vergeten, dingen die we zeker moeten opletten, ...
Voorlopig is dit alles denk ik :)
 
Sorry maar het lijkt wel of je naar een onbewoond eiland vertrekt.
Natuurlijk is de stroom daar hetzelfde als hier maar misschien is de stroom in Belgie wel anders.
Betalen in Euro's zou ik niet doen maar gewoon pinnen met een bankpas uit de muur kan bij iedere bank.
 

Pelhřimov

Donateur
- Betaal je daar nu al met euro's? - Nee
- Zou de elektriciteit daar hetzelfde zijn als hier? Kan je bijvoorbeeld je gsm-lader gebruiker daar? - Ja

O ja, eten hoef je ook niet mee te nemen, want er zijn genoeg supermarkten. :)
 
Bovenaan