Dual uitzendingen op Tsjechische TV

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Een vraagje, die ik nog niet eerder kon lezen.

Er zijn een heleboel mensen, die me tegenstrijdige dingen vertellen en dan is dit forum de uitgelezen kans om zekerheid te krijgen.

In tsjechie worden de buitenlandse programma's ingesproken.

Kan ik met een druk op de knop (dual) ook de originele versie krijgen van dit buitenlandse programma op de tsjechische tv.

In mijn omgeving, zegt de een dat dit mogelijk is en de ander niet.

Wie maakt me wijzer.

R
 
misschien heb ik het bijna juiste antwoord voor u :lees:
ik kijk via sateliet en dan kan je soms het geluid omzetten in een andere taal wanneer dit dan ook door de zender van dat progamma uitgezonden wordt. ik weet dat dit soms bij duitse zenders voor komt. eurosport wordt zelfs in 4 talen uitgezonden. ervaringen met tsjechische zenders heb ik helaas niet voor u.
mvg marcel;)
 
Helaas is dit voor zover ik weet niet mogelijk, alles wordt standaard in het Tsjechisch uitgezonden. Maar CT heeft wel aangekondigd dat de mogelijkheid er is om sateliet-televisie meertalig uit te gaan zenden.
 
Trouwens via telextext pagina 888 worden de meeste programma's in het Tsjechisch ondertiteld. Voornamelijk op CT1 en CT2 en ook is het mogelijk bij een aantal programma's deze ondertiteling te zien op Nova en Prima.
Ideaal hulpmiddel voor mensen die het Tsjechisch proberen onder de knie te krijgen...
 

Leen

† In Memoriam
Duomamlas,

Mij lukt het ook niet,

maar misschien doe ik wel wat verkeert :confused:

Niet bij alle programma's wordt de orginele taal meegezonden. Ik zie het soms bij Spaanstalige soapseries op CT. Op mijn afstandsbediening moet het knopje mono/stereo worden ingedrukt.

Leen
 
Bovenaan