Drones in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Tsjechië is EU en dus gelden dezelfde regels als in NL.
Niet boven bebouwing, mensen, wegen en vliegvelden.
Altijd binnen je gezichtsveld, zodat je bij nabijheid vliegtuigen de drone veilig naar beneden kan halen.
Tot 20 kilo is voor particulier gebruik, voor professioneel gebruik moet je een vergunning hebben.

 
Laatst bewerkt:
Mijn zoon heeft een drone. Zijn aanvulling (ging in per 1 juli 2015):

Het is verboden een VFR-vlucht uit te voeren met een RPA hoger dan 120 meter (400 ft) boven de grond of het water.

Noot: Hij vindt dat ze een 0 vergeten zijn in deze regel en gaat zelf regelmatig tot 1000-1100 meter :denk:

Verder:

1. Het is verboden een VFR-vlucht uit te voeren met een RPA buiten zichtafstand van de bestuurder of een waarnemer.

2. Onverminderd het eerste lid, is het verboden een VFR-vlucht uit te voeren op een afstand van meer dan 500 meter van de bestuurder of een waarnemer.
 
Helaas Punk ik heb er niets meer over te zeggen. Is 25 inmiddels.
Echt onverantwoord is hij overigens niet, dat moet ik voor hem opnemen.
Over het algemeen een jongen die echt zijn verstand wel gebruikt.

En...hij heeft een professionele camera waarmee hij ten allen tijden live kan zien wat zijn drone "ziet"
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Nieuwe EU-regels voor drones, Tsjechië zal deze volgen

Zo komt er verplichte registratie die is van toepassing op alle drones van meer dan 250 gram, of lichtere machines met een camera of hoge snelheid, die niet als speelgoed kunnen worden beschouwd. Gratis en online met overgangsperiode van 2 jaar.

De nieuwe regels voor de bediening van drones zullen in Tsjechië en in de EU zes maanden later in werking treden dan oorspronkelijk verwacht ivm corona.

Bron ceskenoviny.cz.

Europese regelgeving zie easa.europa.eu.
Interactieve kaart met No Fly Zone in Tsjechië staat op dronview.rlp.cz met vertaal-vlag.

Voor liefhebbers is er jaarlijks eind mei Dronfest Plzeň.
 
Bovenaan