Drie doden en tientallen gewonden bij treinbotsing Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bij een frontale botsing tussen twee passagierstreinen in het westen van Tsjechië zijn woensdag zeker drie mensen omgekomen. Tientallen anderen raakten gewond.

De politie bevestigde dat zeker drie mensen zijn overleden. Het gaat om de twee machinisten en een vrouwelijke treinreiziger. Daarnaast meldde de brandweer dat er minstens vijftig gewonden zijn gevallen. 31 van hen raakten lichtgewond en konden ter plekke door medisch personeel verzorgd worden. Zeven mensen raakten zwaargewond en werden met helikopters naar het ziekenhuis gebracht.

Het ongeluk gebeurde in de buurt van het dorp Milavce, vlak bij de grens met Duitsland. Een van de betrokken toestellen was de hogesnelheidstrein tussen Praag en München.

Duitsland heeft hulptroepen naar de rampplek gestuurd om de Tsjechische hulpdiensten bij te staan. Hoe de botsing heeft kunnen gebeuren, wordt nog onderzocht. Volgens de Tsjechische minister van Transport negeerde de machinist van de hogesnelheidstrein een rood sein.

Bron: NU.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je wel eens op dezelfde route in de trein hebt gezeten spreekt zo'n ongeluk je extra aan. Om van een hogesnelheidstrein te spreken gaat wel erg ver. De afstand tussen Praha en Plzen werd in een uur afgelegd en die afstand is 100 km. Ik zat in de trein die naar München ging, dus omgekeerde richting.
Blijkbaar had de boemeltrein op een station moeten wachten op de sneltrein. Ik heb zo iets wel eens in Duitsland meegemaakt waardoor ik met een enorme sprint door het station van Hannover moest gaan om de volgende trein te halen. De sneltrein kon ons tenminste netjes inhalen.
 
Bovenaan