Drassige campings?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Precies, bovendien kan een camping die vandaag nog heel goed begaanbaar is morgen evengoed een modderpoel zijn, :oeps:
het hangt ervan af waar, of en hoeveel het regent. :stout:
De overstromingen zijn verschrikkelijk maar wel zeer plaatselijk. Vergelijk het met Nederland, als de oevers van de Maas blank staan (komt ook eens in de zoveel jaar voor) betekent dat toch niet dat je heel Nederland moet mijden. Goede reis en een zonnige vakantie gewenst. ;)
 
ben ik ook wel met jullie eens maar de verwachting is toch wel elke dag wat regen en als het dan al drassig is zal dat niet minder worden.
wij komen al jaren in Tsjechië op diverse campings maar moet zeggen dat we nog nooit verharde plaatsen zijn tegen gekomen. eerlijkheid gebied ook wel om te zeggen dat we meestal op Tsjechische campings.
 
Dan weet je toch ook dat niet alles drassig is?
Begin het een beetje een raar woord te vinden.
Wij komen ook alleen maar op Tsjechische campings en soms kom je wel wat verharde plaatsen tegen. Meestal niet en meestal ook niet nodig, vooral niet als het niet drassig :tong: is.
 
We zijn terug van drie weken Tsjechie met inderdaad drassige campings.
De eerste dag hebben we overnacht in Pirna (ja weet het het is net geen tjechie, maar je kunt er super eten van een chinees buffet voor nog geen 8 euro pp) we staan aan de Elbe en zijn van plan om via Herensko de volgende morgen Tsjechie in te rijden. De Elbe staat laag en het is moeilijk voor te stellen dat het hier goed raak is geweest. Ook de volgende dag kunnen we ons dat met moeite indenken. Totdat we op de markt zien dat de muren van de Elbe hier en daar flink beschadigt zijn. We lopen de markt over met maar zo hier en daar andere klanten, dus echt gezellig is het niet. Hiervandaan gaan we naar een camping in de buurt van de duivelsgezichten. We mogen niet op de camping staan en dat is maar goed ook want we hadden er tot onze assen in de modder vast gestaan. Op het parkeerterrein van de voetbalclub mogen we wel staan. De volgende dag willen we die gezichten wel eens bewonderen en daar ik gezien had dat het op de fiets kon hebben we die dus laten zakken en gaan we sportief doen. tsja dat was de bedoeling maar bij het eerste heuveltje hoor en zie ik Andre een klap maken en wat blijkt de ketting is gebroken met als gevolg dat er niet meer te fietsen valt en een super blauwe en pijnlijke boven been.
Dan maar met de camper naar de gezichten, het is even zoeken want het bord staat verscholen tussen de bomen en een bruin bordje om iets toeristisch aan te geven ontbreekt. We lopen een stuk en komen 2 gezichten tegen er blijkt daar ook een geocache te zijn dus ook die proberen we op te zoeken. Helaas dat lukt niet dus dan maar een volgende en ja hoor na wat gewandel en klim en afdalen in een kloof vinden we de cache. Andre is ondertussen behoorlijk mank aan het lopen dus we besluiten om de camper op te zoeken en de rest van de gezichten maar gezichten te laten.
via allerlei weggetjes, het peperkoekhuis, hrad en zamek belanden we in Nymburk. Camping 1 blijkt gesloten te zijn wegens renovatie. Wij gevraagd of we op de p mochten staan want het restaurant was wel open maar nee we moesten naar een andere camping. Die was een stukje terug aan de Labe aan een meer. Eindelijk de goede weg gevonden en we mogen de camping op. Even opletten want we zien behoorlijk natte plekken dus we kunnen eigenlijk maar op een plekje staan en dat mag dan net totdat ze de hond zien (ja ze hadden niet gevraagd of we die hadden en er stond geen bordje met verboden voor) en we moeten van het terrein af. Dat lukt met wat moeite en we mogen gelukkig op de p buiten het terrein staan.
De volgende morgen gaan we na het bekende bakkie leut weer op pad en rijden via diverse bezienswaardigheden naar Velke Losinky. Hier hebben we 2 jaar terug ook gestaan en vonden het toen een prima camping. Er is veel te zien hier en daar toen de weg vanaf net voor Jesenik gesloten was hebben we lang niet alles kunnen zien. Dus voorzien van diverse stukjes van Martina en een super dikke enveloppe die ik de avond voor we vertrokken van het verkeersburo kreeg zijn we eerst alles maar eens uit gaan zoeken wat we willen zien. Het idee is in dit gebied datgene wat we niet gezien hebben en dan via het wijn gebied naar de onderkant om via Wenen weer naar huis te gaan. Tsja het is een idee he en bij ons weet je het nooit en aangezien we makkelijk verkassen met een camper komt er nog al eens een kink in de kabel. O ja deze camping die net achter het kasteel ligt is droog in deze eerste week en heeft goed sanitair wat ook super schoon gehouden wordt. Helaas staan we er in ons uppie op 3 kleine tentjes na. Je kunt goed eten in het restaurant en het heeft wifi al valt dat wel regelmatig weg. Even contact gehad met het thuisfront en na een dagje rustig in de zon zitten zoeken wij de fietsenmaker op. Ik wist zeker dat die er nl was en ja hoor dat klopt. Er komt een nieuwe ketting op maar er wordt eigenlijk niet meer gefietst.
 
voor een prikkie komt er een nieuwe ketting op de fiets en rijden we terug naar de camping. Want ja we waren wel sportief om naar die fietsenwinkel te lopen maar daar bleek dat het geen ketting is met een schakel die je zo er in kunt klikken maar dat je dus speciaal gereedschap nodig hebt. Nu ligt er heeeeel veel gereedschap in de camper voor het geval dat maar ja niet voor een fietsketting. Dus terug naar de camping onder het genot van een lekker ijsje en een lekker fel zonnetje. camper met fiets gehaald en dus wederom naar de fietsenzaak. Ondertussen als alles gelukt is het etenstijd.
's avonds bespreken we wat we allemaal willen zien en voor het gemak plak ik allemaal vel rose (bijna fluorescerend) papiertjes op de kaart met wat waar is. We hebben ook een boekje gehad met de bezienswaardigheden in het gebied om Olomouce heen en het stuk erboven. He hier staan coördinaten dat is handig, denk ik dan. Ook via mapy had ik coördinaten meegenomen maar wat handig lijkt is dat voor ons in praktijk dus niet want er wordt met een heel ander systeem gewerkt. Nu hebben wij alles van Garmin en daar kan je diverse coördinaten inbrengen dus van alles geprobeerd maar nee hoor wij kwamen er niet verder mee. Als iemand ons dus hiermee verder kan helpen graag.
Dus dan maar ouderwets door het invullen van de plaatsnaam in de nuvi en ter plekke zoeken naar de bekende bruine bordjes.
We besluiten naar een grot te gaan en gelukkig die staat ook in mijn boekje van Turisticka znamkova. Hun werken ook met coordinaten en dan mis ik wel een getal maar kom aardig in de buurt van waar we moeten zijn. Jeskyne Na pomezi een druipsteen grot waar we tot onze verbazing een audio hoorn krijgen en zo alles keurig in het Nederlands te horen krijgen. Super! Een mooie grot waar veel te zien is.
We volgen de weg en komen dan volgens het boekje een Hrad tegen en het Voda pad waar ook Martina het al over had. Alles bekeken en we rijden door naar Polen. We gaan even de grens over maar keren weer snel terug. O ja ik heb natuurlijk wel van alle bezienswaardig heden de "houtjes" gekocht. De gang hangt er vol mee en dan hebben deze 60 nog geen plaatsje. Helaas zijn er in dit gebied niet zoveel campings en dus rijden we terug naar Jesenik waar een 3 sterren camping moet wezen. Nou sorry waar de sterren waren weet ik niet, de camping was op diverse plekken drassig dus besluiten we op een verhard pad te gaan staan. Er zijn wel leuke plekjes maar ja we zijn gewoon te zwaar dus we wagen het er niet op en dat terwijl de camper echt niet groot is. De camping heeft wifi dus dat is handig want de weervoorspellingen zijn niet echt geweldig.
De volgende dag bekijken we het stadje, zoeken het kuuroord op maar omdat we nogal laat naar het stadje gingen rijden we weer terug naar de camping. Hier komen we trouwens wel 2 Nederlandse caravans tegen en een Hollander in een huisje.
De volgende dag vertrekken we bijtijds richting Zlaty Hory. Hier moet nl een camping zitten. Onderweg komen we langs diverse houtjes, zoals wij dat noemen en we mogen er alleen een kopen van ons zelf als we het gezien hebben. We komen langs een western ranch maar hier was niet echt veel te doen, we passeren een veteranen museum maar manlief wil liever een andere zien. Ik had nl bij een van de stukjes van Martina gelezen dat er een in de buurt was maar helaas die konden we niet vinden. Ook komen we nog een grot tegen jeskyne Na Spicaku. Een heel andere grot dan de eerste, hier zijn geen stalagmieten en tieten maar diverse gesteentes. Eigenlijk vonden we het alleen leuk omdat het verschil zo groot was.
Het is tijd om de camping op te zoeken maar we kunnen niets vinden dus even na vragen bij de I en daar kijken ze al raar op er is geen autocamp. Probeer eens bij Bohemaland. Daar naar toe gereden en volgens de campingkaart moet dit het ook zijn. Een hoop appartementsflats een hotel, sportvelden, zwembad (zonder water) de bekende houten huisjes en hele mooie houten huisjes, een ski helling met werkende lift maar geen camping. Niemand die Engels of Duits durft, wil of kan spreken en met handen en voeten en veel moeite maken we duidelijk wat we willen. Nee er is geen camping dus we kunnen niet blijven want ze hebben geen stroom, geen water enz. Wij dus zeggen dat we dat niet nodig hebben en na wat heen en weer gepraat mogen we op de parkeerplaats blijven staan. Het is er druk van de diverse kampen die allemaal smorgens met gym beginnen en waar je geen gemok hoort als ze iets moeten doen. We hebben ze een uur lang het zelfde spel zien doen en ik weet zeker dat als ik dat op stand in de mand spel lijkende spel hier zou doen dat ik na drie keer al zou horen gaan we nu wat anders doen. Ze zullen best wel eens ruzie hebben maar wij hebben het niet gezien en er werd meteen gereageerd als er wat gezegd werd. Nou spreek en versta ik geen Tsjechisch maar we hadden toch niet het idee dat ze onderdrukt werden.
Oke terug naar de parkeerplaats en na een rondje lopen komen we wel degelijk wc's en douches tegen deze waren dan wel koud en de vrouwen afdeling was gesloten maar het was er toch wel. Ik neem ook aan dat de mensen in de hutjes ook sanitair nodig hebben. We besluiten om met de lift omhoog te gaan en ook de hond mag mee. Boven gaan we nog een stukje lopen en komen resten van wat ooit een kasteel geweest moet zijn tegen. We gaan weer erg onsportief met de lift naar beneden en gaan lekker in de camper zitten want het weer is toch wel minder geworden.
 
Die nacht heeft het geregend maar daar we op asfalt staan hebben we er natuurlijk geen last van. Vandaag belanden we bij een goud mijn. Nou ja ooit is er goud gevonden en het weekend voor ons ws ook want toen waren de nationale kampioenschappen maar wij vonden niets. We kregen een leuke uitleg en de aardige meneer vertelde in het Duits dat het waterrad vroeger verderop heeft gestaan dat ze dit 2/3 kleiner en op een andere plek hadden na gebouwd. Het was leuk om te zien en we hebben er ook nog een stukje gewandeld. Mijn boekje vertelde dat er ergens een uitkijktoren moest zijn dus hup op zoek. Nou je wil het niet weten een super mooie omgeving maar een wegdek waar je echt niet blij van wordt. Maar de toren is gevonden en na een pittige wandeling van 1.5 km staan we aan de voet van de toren. Nu nog omhoog en ook dat lukt ons weliswaar met moeite maar het was echt de moeite waard. Via allerlei weggetjes weer terug naar Bohemialand want we hadden hier bovenin nog niet alles bekeken en daar de campings zoals gezegd niet voor het oprapen liggen is dit voor ons een mooi alternatief.
Snachts worden we wakker van de regen en ook smorgens regent het helaas nog. Dan maar een binnen activiteit. We besluiten om naar het "Hollandse" huis te gaan. Van buiten mag het dan met wat fantasie op een Hollands huis lijken maar van binnen kun je zien hoe de mensen hier vroeg leefde. Een leuk klein museumpje. Toen we alles bewonderd hadden was het gelukkig droog en zijn we de andere kant op gereden. Hebben heel wat houtjes verzameld en kwamen onderweg ook het Maria bedevaartsoord tegen. Het oogt mooi als je aan komt lopen maar zodra je dan binnen bent valt de kerk eigenlijk een beetje tegen. Maar ja dat is onze mening. Weer veel mooie weggetjes gehad met het bekende slechte wegdek. Ik snap nog niet dat we heel huis thuis gekomen zijn. Naar mijn idee had alles los getrild moeten zijn. Nog een nachtje Bohemaland om de volgende dag via het leerpad van Rejviz langs het restaurant met de gezichten stoeltjes, waar het helaas te druk en vol was om er ook wat te nuttigen weer terug te keren richting Jesenik om daar het veteranen museum te bezoeken. Niet diegene die Martina bedoelde want die konden we echt niet vinden maar ook dit was zo'n klein grappig museumpje waar eigenlijk heel veel stond in een te kleine ruimte. Onder weg ook nog even langs een huis waar wederom een museum in is over het ontstaan van het kuren. Het is maar goed dat we houtjes sparen want zonder dat hadden we een hoop bezienswaardigheden gemist. Savonds gestopt op onze favoriete camping in Velke Losinky. We rijden het gras op maar vinden het ondertussen toch wel wat zacht geworden.
De volgende dag regent het dus lekker rustig aan gedaan en smiddags naar Sumperk om te winkelen. We komen er een winkel met maskers tegen en daar onze dochter recreatie leidster is op een camping geven we dit door. Ze zijn hier nl goedkoper dan in Nederland en van goede kwaliteit. sávonds krijgen we haar te pakken en we moeten terug naar de winkel als we zin en tijd hebben om er een aantal te kopen. Nou dat komt goed uit want de volgende dag regent het wederom. smiddags toch maar even erop uit naar het dorp na Sumperk en onderweg even langs de winkel met de maskers. Andre moest alles passen en wat hebben we gelachen. De verkoopster moest er ook erg om lachen maar of ze het helemaal begreep...
Bij terug komst de camper maar op het pad gezet want om nou het terrein op te rijden leek ons niet verstandig. Het eraf komen was al een glibberige klus en om het nou bewust op te zoek lijkt ons ook niet echt handig.
Na wederom een nacht met regen gaan we op pad naar Bruntal. Er moet daar ergens een openlucht museum zijn. Nou dat was het dus niet maar wel een gallerie met allemaal houtsnijwerk figuren. Van kleine beesten tot de 3 koppige draak, kerststallen in het groot en klein. Erg leuk om te zien. Hierna komen we Hrad Sovinec tegen. Helaas is het bijna 4 uur dus kunnen we er niet meer naar binnen, maar daar het er aan de buitenkant indrukwekkend eruit ziet besluiten we om in de buurt een plekje te zoeken. We komen park artic tegen maar daar hebben ze volgens de folder wel 20 caravan/camperplaatsen met de mogelijkheid om te klimmen en klauteren, af te zeilen en paintballen maar volgens de niet zo vriendelijke meneer is alles definitief gesloten. Zonde hoor want het zag er goed uit. Even kijken op de kaart en we komen Sternberk tegen. Hier hebben we tien jaar terug ook eens gestaan en toen was het een vooruitstrevende camping. We rijden het terrein op en moeten op het veld gaan staan. Ik heb zo mijn twijfels en zeg nog ga met je voorwielen op de weg staan want dan kunnen we altijd weg komen. Maar voordat Andre de camper zo kan draaien staan we al vast met de voorwielen en er is geen beweging meer in te krijgen. Echt hulp krijgen we pas na een tijdje en dan nog met wat moeite. Er wordt met moeite een oude vrachtwagen gestart wat een enorme rookpluim oplevert als hij eindelijk aanslaat. Daar het weggetje klein is moet de vrachtwagen dwars op de camper staan anders komt hij ook vast te staan. We hebben er een hard hoofd in maar het lukt om ons los te trekken als is het wel met de nodige moeite. We laten een leuk spoor achter en gaan achter het toiletgebouw staan. Nou in die 10 jaar is er niets meer aan gebeurd dus is het nu toch wel aardig verouderd. Afijn een eiscafe voor mij en een biertje voor Andre en dan lekker eten.
O ja voor ik het vergeet, bij het hrad kon je een houtje voor 100kr kopen voor de watersnoodramp in Chrastava. Dat hebben we natuurlijk gedaan, het hele bedrag ging er naar toe en het houtje is maar op drie plaatsen te koop. Een super goed doel dus.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dit is het schijfje van Chrastana:
povodzn.jpg


Meer over de houten schijfjes in dit topic: Souvenirs en op de website van turisticke-znamky.cz
 

Ad Verschoor

Donateur
Petra, geweldig verslag om te lezen. Ja, die foto's, uiteindelijk valt het plaatsen ervan nog wel mee. Het kostte me veel hangen en wurgen, oftewel heel veel tijd en inschakelen van anderen. Mij is het gelukt en dat wil wat zeggen.
Ik zie uit naar je volgende verslagen.
 
er volgt nog meer maar dan moet ik geen last van mijn schouders hebben want dan kan ik niet zo lang achter de computer zitten. zal ook foto's plaatsen.
Ja dat is het houtje wat ik bedoel.
 
nou kijken of de foto's lukken. kom er wel achter dat we meer gezien en gedaan hebben dan ik geschreven heb. ach ja je vergeet wel eens wat he.
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tsjechie 2010 004.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 004.jpg
    111 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 009.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 009.jpg
    134,8 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 016.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 016.jpg
    76,2 KB · Bekeken: 1
de eerste foto de uitkijktoren zomaar ergens in Now where nr 2 de duivels gezichten en nr 3 een zamek waar we alleen iemand bij het speelgoed museum konden vinden en van het kasteel wel alles open was maar we zagen niemand.

Het peperkoekhuis, een openluchtmuseum en de grot Jeskyne Na Pomezi

Nog een van de grot en twee foto's van het vodapad Nyznerovske vodapady.
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tsjechie 2010 018.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 018.jpg
    76,7 KB · Bekeken: 3
  • zomervakantie Tsjechie 2010 048.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 048.jpg
    99,4 KB · Bekeken: 3
  • zomervakantie Tsjechie 2010 084.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 084.jpg
    84 KB · Bekeken: 3
  • zomervakantie Tsjechie 2010 104.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 104.jpg
    70,6 KB · Bekeken: 2
  • zomervakantie Tsjechie 2010 101.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 101.jpg
    133,3 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 088.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 088.jpg
    53,3 KB · Bekeken: 1
het treinmuseum, grot jeskyne Spicaku en Bohemaland.

de mijn in Zlate Hory, rozhledna Biskupska Kupa wat een pittige wandeling was, en het blauwe huis in Zlate Hory.
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tsjechie 2010 126.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 126.jpg
    52,5 KB · Bekeken: 0
  • zomervakantie Tsjechie 2010 158.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 158.jpg
    60,2 KB · Bekeken: 0
  • zomervakantie Tsjechie 2010 160.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 160.jpg
    90,3 KB · Bekeken: 0
  • zomervakantie Tsjechie 2010 190.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 190.jpg
    94,4 KB · Bekeken: 0
  • zomervakantie Tsjechie 2010 180.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 180.jpg
    74,1 KB · Bekeken: 0
  • zomervakantie Tsjechie 2010 167.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 167.jpg
    103,8 KB · Bekeken: 0
Marie Pomocna bij Zlate Hory en chateau klein Versailles waar we een rondleiding in het engels kregen en zelf mochten bepalen of we wat en wat we wilden geven. Helaas is alles leeg van binnen en is men wel aan het restaureren maar is er heel weinig geld

stoomtrein die we tegen kwamen Tremesna ve Slezsku Osoblaha, de stoeltjes in Rejviz en een van de maskers voor onze dochter
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tsjechie 2010 213.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 213.jpg
    71,1 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 216.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 216.jpg
    33 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 224.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 224.jpg
    84,6 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 277.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 277.jpg
    66,4 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 247.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 247.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 231.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 231.jpg
    86,1 KB · Bekeken: 1
houtsnij galerie Pradelova, helaas geen foto van het vast staan op camping Sternberk wel van de sporen en als laatste een foto van Hrad Sovinec.
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tsjechie 2010 302.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 302.jpg
    146,4 KB · Bekeken: 0
  • zomervakantie Tsjechie 2010 313.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 313.jpg
    113,8 KB · Bekeken: 1
  • zomervakantie Tsjechie 2010 315.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 315.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 0
De camper ziet er niet uit door het vast staan maar aangezien we toch met enige regelmaat een bui krijgen zal hij wel schoon spoelen, hoop ik.
De volgende morgen bezoeken we het centrum van Sternberk en gaan alle winkeltjes af want mijn pantoffels, van die bruine suède met borduursel en schapenvachtje, zijn van de winter overleden en tot overmaat van ramp begaven die van de camper het ook. Het gevolg: koude voeten. We hebben dus overal al gekeken of we ze ergens konden kopen want ik wil eigenlijk dezelfde omdat ik hierin tenminste warme voetjes houd. Bij een van de winkeltjes vinden we toffies die er een beetje op lijken en daar we toch het idee hebben dat we dezelfde echt niet meer gaan vinden (ach had ze ook op de Poolse markt bij Zittau gekocht) nemen we maar gelijk 2 paar mee. We kopen nog wat dingetjes en rijden richting het Hrad Sovinec want daar was het gister te laat voor. Het wordt al jaren beetje bij beetje gerestaureerd blijkt uit de foto's.
In de toren wacht ons een verrassing en daar Andre voorop loopt ziet hij het als eerste geeft een verbaasde kreet met "he hier hangen allemaal houtjes" inderdaad er blijken er 1800 te hangen en een verdieping hoger hangen ze ook nog op soort. Er blijkt een winkeltje te zijn waar je ze kunt kopen en ook die grote borden met een aantal afbeeldingen erop, het lijkt wel een houtje in het groot. Helaas is het winkeltje gesloten. Bij navraag blijkt het alleen het weekend open te zijn we mogen dan wel goedkoper het Hrad in en hoeven dan ook de rondleiding niet te doen. We nemen ons voor dat als we het weekend nog in de buurt zijn we inderdaad langs gaan want we zijn heel wat plekjes tegen gekomen waar de houtjes op waren of die al gesloten waren en ja we zijn er toch geweest dus hebben "recht"op dat houtje toch?
Via allerlei mooie weggetjes met helaas minder mooi wegdek komen we weer bij camping Losinca uit. We besluiten om de camper maar weer op het pad te laten staan, is wel zo veilig.
 

Bijlagen

  • zomervakantie Tsjechie 2010 340.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 340.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 3
  • zomervakantie Tsjechie 2010 341.jpg
    zomervakantie Tsjechie 2010 341.jpg
    59,6 KB · Bekeken: 1
Bovenaan