Drassige campings?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

het is de bedoeling dat wij donderdag richting tjsechie gaan. De bedoeling is om via de D8 bij usti nad labem of via Hrensko binnen te komen en dan via melnik nymburk jesenik en daar de punt omhoog om dan via het gebied tussen de wegen 38 en 35 omlaag te gaan naar lednice en dan via wenen naar huis.
We hebben er veel zin in maar als ik de berichten lees van de overstromingen krijg ik vraagtekens. Is het niet vanwege dat ik geen ramptoerist wil zijn, maar ook of de campings niet te drassig zijn. Want we rijden met een camper, niet zo'n grote maar toch om en nabij de 3500 kilo en daar het niet echt druk zal zijn komt de vraag bij mij op of de kans niet erg groot is om vast te komen te staan en er weinig tot geen hulp is om ons los te trekken/duwen.
De vraag is dus aan diegene die dit weekend terug zijn gekomen, of die er nu zitten of wonen hoe is het gesteld met de grond? de voorspellingen zijn ook niet echt geweldig dus vandaar de vraag.
 
Hallo Petra,

Wij zijn donderdag terug gekomen uit de buurt van Liberec en Rumburk.

Er is inderdaad de laatste tijd zoveel regen gevallen dat op veel plaatsen de grond het niet echt meer aan kan. De camping in de buurt van Liberec lag op een "heuvel" dus overstromingen hebben we geen last van gehad maar onze buurman en wij ook zijn toch door de eigenaar (4WD) van de plaats gesleept omdat het op eigen kracht met de auto niet meer ging en ik denk dat er nog wel meer zijn geweest die zijn hulp nodig hebben gehad.

Het zal alemaal wel gaan maar een beetje opletten waar je een 3500 kg zware camper neer zet lijkt me zeker niet onverstandig. Hulp krijg je echter op een camping altijd is mijn ervaring, dus daar zou ik niet bang voor zijn.
 
Bij ons is het niet drassig, maar door regen is het gras nat en glad. Uit voorzorg en behoud van gras, hebben wij eergisteren een paar caravans naar ´boven´ gesleept, maar gisteren ging dat gewoon op eigen kracht.
 
Beetje slechte berichtgeving Lednice is Zuid Moravie, we hebben hier iedere dag heerlijk weer en drassig geen sprake van overigens hebben wij hier gewoon speciale camperplaatsen gewon grind met groenstrook al val er een meter water is er nog geen probleem. Ik erger me behoorlijk aan berichtgeving het gaat maar om een heel klein gebied in tsjechie. Meeste is geen probleem en zeker niet in Zuid Moravie
 
hoi
ben gisteren terug gekomen van de vakantie

omgeving hrensko

er zijn wat kleiner wegen afgesloten
hrensko is wel berijkbaar langs de hoofdweg langs de labe
maar je ziet aan de zijkant van de wegen dat er redelijk veel gaten in gevallen zijn ( afgebrokkeld om dat het water het zand er onder weg heeft gespoelt)
dit is best wel gevaarlijk rijden als je door de bocht rijdt
tegenligger krijgt en gelijk vol op de rem moet omdat er een stuk weg weg is ( staat bij de meeste wel een roodwitte paal zodat het gat opvalt

persoonlijk zou ik dit gebied nog even vermijden als je er alleen maar langs wil rijden
kun je beter een andere overgang nemen

e.v.t bad schanduw en dan via decin

prettige vakantie
 
overigens hebben wij hier gewoon speciale camperplaatsen gewon grind met groenstrook. kijk dat is geweldig maar ja dan moet ik natuurlijk ook weten waar dit is??

met deze berichten is de kans dat we toch naar tsjechie gaan weer een beetje groter geworden.
 
Het is ook jammer dat de media daar alleen maar aandacht aan besteden: Tsjechie lijdt onder de overlast van regen. Het is maar een relatief klein gebied wat getroffen is. Maar wel heel erg natuurlijk voor degene die het betreft! Ik wens ze veel sterkte!

Ben bang dat zulke berichtgeving ook zal doorwerken voor het toerisme voor het volgend jaar. Zulke verhalen blijven hangen! Sneu voor de campingeigenaren.:(
 
Op dit moment hebben wij campinggasten die precies begrijpen hoe de vork in de steel zit en dat er in een klein gebied overlast is ( voor de betrokkenen is dit heel vervelend ). Deze gasten kennen een aantal mensen bij de redactie van een aantal zenders persoonlijk en zullen proberen dit probleem met deze mensen te bespreken. Of dit zal helpen, is natuurlijk afwachten, maar het is het proberen waard.
 
Mensen worden hier bij ons gebeld of alles nog goed is.
Antwoord is 30 graden in de zon en wat bedoel je is er ergens regen dan ??!
Ik zie ook dat altijd negatief weerbeeld in Tsjechie wordt besproken maar mooi weer in Spanje en bij de turken.
Ik weet niet hoeveel sponsor geld het weerbericht krijgt van deze landen.
Tsjechie doet er iedergeval niet aan mee, want weerbeeld van tsjechie zie je nooit. Behalve regen en overstromingen.
 
Lekker belangrijk

Vind dit een zinloos verhaal er zijn grote problemen en er word gevraagt door mensen kan ik nog wel op mijn vakantie adres komen .
Er zijn hier nu dingen gaande en iedereen negeert dit :kwaad:
Zogenaamd is iedereen begaan met Tsjechie maar alleen als er leuke dingen zijn te doen .
Een paar mensen die op dit forum actief zijn gaan daadwerkelijk hulp verlenen :top:
Aanstaande donderdag in het getroffen gebied .
Maar schrijf straks allemaal jullie geweldige vakantie verhalen zijn deze mensen echt mee geholpen .

Een teleur gestelde inwoner van dit nu zo getroffen land
 
o jee weet niet of het voor mij bedoeld is maar voel mij wel een beetje aangesproken.
ik kan kiezen gaan we wel naar tsjechie of niet en daarbij wil ik geen ramptoerist zijn. maar zoals er in een ander topic al gezegd is als je niet gaat lopen de inkomsten van mensen ook achteruit. kijk voor beide is wat te zeggen.

1)ik kom naar tsjechie maar ga het niet opzoeken.
2)ik zoek het op met grote kans dat de camper niet meer verplaatst kan worden als er daar tenminste nog campings open zijn en mensen op ons zitten te wachten.
3)of ga naar een ander land.

eigenlijk willen we naar tsjechie we komen er al jaren hebben al veel gezien maar nog lang niet alles, voelen ons er thuis dus vandaar de vraag hoe het met de grond gesteld is.
Ik ga niet voorbij aan de ellende van de mensen die in het getroffen gebied wonen, ik weet waar het is wij kunnen die omgeving super goed omdat we vaak vanaf hradek nad nissou starten.
 
val niemand aan

Hallo val niemand aan alleen vorige week plaatste ik een bericht aangaande de overstromingen .
Met de vraag of er iemand in Nederland een idee had om te helpen.
Werd totaal niet op gereageerd en op een vraag of je wel of niet vakantie kan vieren is de reaktie ruimte haast te klein .
Wens verder iedereen een prettig verblijf
 
Ben het met Piet eens. Wanneer ik vertel dat ik van de zomer in Tsjechië ben geweest kijken ze je medelijdend aan. Al die regen! Terwijl ik in het begin van mijn vakantie ben geweest en prachtig weer gehad heb.
Daarnaast zijn de buien erg plaatselijk, wij zijn vorig jaar ook ongerust gebeld door het thuisfront omdat er een camping door slecht weer getroffen was. We zijn die dag uit Praag komen rijden in de stromende regen terwijl de bliksem om ons heen flitste. Toen we in Kolodéje kwamen, waren de mensen verbaasd, er was geen druppel gevallen.
Dat wil niet zeggen dat je je ogen sluit voor alle ellende, maar je moet wel reëel blijven. Je mag toch zeggen dat jij geen regen had. Als je geen televisie, internet of krant leest (en dat doe ik op vakantie niet), weet je dit niet. Je bent dan verbaas als mensen je dan op zoiets aanspreken.
En als laatste: Tsjechië is meer dan regen!!!!!!!!!!!!! Je gaat toch niet al jaren naar een land als altijd je camping overstroomd, elektriciteit uitvalt e.d.?
 
drassige camping?

Hallo Petra,

Onze camping is absoluut niet drassig, wij zitten aan de oostkant van het Reuzengebergte 15 km boven Trutnov aan de Pookse grens.
Bij ons zijn jullie welkom met jullie camper. In tegenstelling tot de berichtgeving in de diverse media hebben ook wij geen last van overvloedige regen. Dit soort berichten schaadt de toeristensector.

Wensen jullie een fijne vakantie toe in het mooie Tsjechie en wie weet tot ziens op onze camping.

Team Camping Královec.
 
Je kan toch niet in z'n algemeenheid bepalen of campings drassig zijn?
Dat hoeft echt geen afweging te zijn om wel of niet te gaan.
Wij reizen ook met een camper en in CZ heb je toch vaak campings met verharde plaatsen voor campers.
 
Bovenaan