Domme pech

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zaterdags aan gekomen in Rokynice nad Jizerou alles perfect op genoeg sneeuw boven om te skien dus......
sleutel gehaald van het huisje spullen uitladen. alles boven word er gevraagt.
nee nog wat bergschoenen en de spullen voor uit de bus van de reis.
ik loop dus naar benden naar de bus toe en klik hem open met zo'n reuze handige afstandbediening die er standaard bij zit, stop dat ding in mijn zak en ga op de stoel zitten onder tussen dat ik bezig ben de spulletjes te verzamelen van de voorstoelen naar de achterbank (ik dacht lekker handig kan ik alles in een keer pakken) klikt de afstandbediening in het slot. geen nood de deur staat open dus.. ik klik hem weer terug open en van het alarm af en leg de sleutel zolang maar even op de grond. nadat ik alles bij elkaar had liggen op de achterbank stap ik uit en doe de voordeur dicht om de schuifdeur te openen. opdat moment gebeurt het....de auto springt terug op SLOT.
Ik dacht @#$%^$ geen reservesleutel bij me.
wat nu????
kennis gebeld sleutel laten opsturen duurt 2-3 werkdagen vertelden ze haar, de sleutel kwam donderdag.
Maar ook even in het hotel Helena bij een kennis op de pc het telefoonnummer zoeken van de garage in Groningen voor het geval dat.
Komt peter de manager van helena langslopen en ik vertel wat er was gebeurt, geen nood zegt hij ik heb een "mannetje"de kan dat wel.
maandag komt hij wel niet zondag maandag zegt hij, oke geen probleem.
beter 2 ijzers in het vuur als 1 dachten wij.
het "mannetje"heeft er precies 1 u over gedaan om de bus open te krijgen wat al een wonder was omdat vw bussen niet open te krijgen zijn.
hij heeft 1 u gehengeld met een ijzerdraad, op de stoel gelegd en daarna de knop weer in gedrukt.
prima lui die Tsjechen

dus op maandag de bus al open hoera hoera:dank:
 

Rijk&

Geroyeerd Lid
Dat zijn dus Tjechen ten voeten uit!

Zulke akkefietjes kom ik ook tegen op projecten en ik bewonder de Tjechen om hun vindingrijkheid geduld om toch alles voor elkaar te krijgen.
 
bij mijn schoonzoon was een poging gedaan zijn bmw te stelen.(hele stuurslot naar de knoppen)via de anwb een slotenmaker uit praag met een draaibank in zijn skoda.binnen een uur was het probleem opgelost.klasse!!!!
 
De reactie van de dealer in groningen was.... wij slaan dan het rechter raam in terwijl er volgens mij wel meer manieren moeten zijn vooral er tegenwoordig alles elektronisch is
 

Vodnik

† In Memoriam
tja, de tsjechische ontwerpers van skoda (octavia) hebben het blijkbaar beter opgelost! De duur kan niet op slot gaan als de sleutel in de auto aanwezig is! (zal overigens ook wel bij andere merken het geval zijn)

Werkt overigens heel simpel, als de deur open is geweest kan je alleen locken met de afstandsbediening, dus ook in situaties dat je per ongeluk locked door op de sleutel te gaan zitten die ongemerkt uit je zak is gevallen zal de duur toch unlocked blijven als je uitgestapt bent en de deur dicht gooit.

Dit werkt overigens ook de andere kant op: Als je buiten de auto de deuren dmv de afstandsbediening locked, vervolgens de sleutel in je zak stopt en per ongeluk op de unlock toets drukt dan zullen de deuren unlocken maar na ca. 15 sec automatisch weer locken.
 
Dit werkt overigens ook de andere kant op: Als je buiten de auto de deuren dmv de afstandsbediening locked, vervolgens de sleutel in je zak stopt en per ongeluk op de unlock toets drukt dan zullen de deuren unlocken maar na ca. 15 sec automatisch weer locken.[/quote]

dit is dus wat er zeer waarschijnlijk is gebeurt: bij volkswagen is het denk ik 30 seconden en hij ijkt denk ik op het moment van de 30 seconden of de deur open of dicht is.
ik zal het wel na vragen bij de verkoper deze is wel een geschikte gozer.

ik had namelijk de deur unlocked maar in de auto
kachel
 
Bovenaan